Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '11

 
Kategori
Söyleşi
 

Gaziosmanpaşa Üniv öğretim üyesi Prof Adem Önal ile mantar hastalığına bulduğu ilaç üzerine

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ DOĞAL BOYALAR ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKESİ MÜDÜRÜ PROF.DR ADEM ÖNAL “ MERKEZİMİZ 166 ÜNİVERSİTE ARASINDA TEKTİR. TOKAT HALKININ DESTEĞİ İLE GELİŞMEK İSTEMEKTEYİZ” 

SORU- Kısaca kendinizi tanıtır mısınız? 

PROF DR ADEM ÖNAL-1966 Artvin, Ardanuç doğumluyum. 6 yaşımda ilkokula okula başladım.1978 de Ardanuç ortaokulunu, 1981 de Trabzon Yorma Lisesi’ni Lise birincisi olarak bitirdikten sonra aynı yıl Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimyagerlik Bölümünü kazandım. 1985 de mezun oldum. Aynı yıl Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kimya Anabilim Dalı’nda Yüksek Lisansa başladım ve 1986 Mart ayında da kadrolu Araştırma Görevlisi olarak Akademik hayata adım attım. Yüksek lisans tezimi ‘’Doğal Boyacılık’’ konusunda 1988 de tamamladıktan sonra aynı Enstitüde Doktora eğitimime başladım ve Sentetik Organik Kimya alanında 1992 Ekim ayında doktora tezimi sundum. 1993 te Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen –Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümünde Yard. Doç. Dr. olarak göreve başladım. 1997 de Doçent, 2003 te de Profesör unvanlarını aldım. Sırasıyla, Kimya Bölüm Başkanlığı, Fen Bilimleri Enstitüsü Müdür Yardımcılığı, Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü ( 2.5 yıl), Fen Edebiyat Fakültesi Dekanlığı( 5 yıl) , Üniversite Yönetim Kurulu Üyeliği, Senato üyeliği ve diğer pek çok idari görevlerde bulundum. Yurt dışı 2 dergide Editörlük görevim mevcuttur. Yayınlanmış çok sayıda makale ve bildirilerim vardır. Yine yayınlanmış 2 kitabım ve ders notlarım mevcuttur. 1997 de projelendirip 2002 de teslim edilen DPT destekli Doğal Boyalar Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürlüğü görevim ise 15 yıldan beri devam etmektedir. Bahsettiğim Araştırma Merkezi 166 Üniversite içerisinde sadece Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde bulunmaktadır. Şimdiye kadar bu merkezimizde 30 Lisans bitirme tezi, 10 Yüksek lisans tezi ve 3 Doktora tezi tez danışmanlığı yaptım . 10 adet proje yürüttük. Bu projelerden biri var ki 2 ayrı projeden oluşmakta ve Hakkari ilinde gerçekleştirdiğimiz 600.000 TL tutarındaki endüstriyel projedir. TÜBİTAK tarafında desteklenmiştir.Proje Danışmanlığını ben yaptım. Toplam 4 yıl sürdü. 

SORU- Geliştirdiğiniz Doğal ayak ve tırnak Mantarı ilacı hakkında bilgi verir misiniz? 

PROF DR ADEM ÖNAL- Uzmanlık alanım Doğal ( Bitkisel) Boyacılık. Bitkisel boyacılığı bilimsel temellere oturtarak, zararsız, kalıcı ve otantik boyama reçeteleri üretmek için sürekli çalışıyoruz. Bu anlamda Ceviz, Portakal gibi bitkilerin boyama özelliklerini araştırırken bunların antifungal özellik gösterdiğini öğrendim. 3 yıllık bir çalışma sonucunda bitki ve doz miktarlarının oranlarını tespit ettik. Laboratuar ortamında yapılan mikrobiyolojik çalışma ile ayak mantarlarının imha sürelerini belirledik. Bu aşamadan sonra da uygulama reçetesini ortaya çıkardık. Haricen kullanıldığı için pek çok ayak mantarı hastası üzerinde uygulama yaptık ve kullanım sürelerini belirlemeye çalıştık. Gerekli prosedürleri yerine getirerek Sağlık Bakanlığı’ndan Üretim İzni aldık. İlk aşamada İstanbul’da bir fabrikada krem şeklinde ürettik ancak fabrika kapanınca mevcut Araştırma merkezimizde çay formunda üretiyorum. İsmini FUNGOP koyduğumuz bu bitkisel kozmetik ürünün hiçbir yan etkisi yoktur. Ayak mantarı tedavimiz 10-15 gün, tırnak mantarı tedavimiz ise 20-35 gün sürmektedir. Mevcut tıbbi tedavilerde (hap kullanarak yapılan tedavilerde) aylık karaciğer enzim testleri yapılması zorunludur. Bizde ise böyle bir durum söz konusu değildir .Çünkü çay gibi demlenip ayaklar bu ortamda bekletildiği için yan etkisi söz konusu değildir. 

SORU- Bu ilacın hastalar faydalı olması için neler yapılmalıdır? 

PROF. DR ADEM ÖNAL- Bu ürünün hastalara faydalı olması için öncelikle kendilerine mantar teşhisi konmuş olması gerekir. Mevcut bilgi ve hasta şikayetlerine göre hastanın ayak ya da tırnak mantarı hastası olup olmadığı rahatlıkla anlaşılmaktadır. Deride kaşınma, sararma , dökülme, ayak altında veya parmak aralarında su toplama şeklinde şikayetler ayak mantarı göstergeleridir. Tırnaklarda sararma, kalınlaşma, şekil bozukluğu meydana gelmesi, tırnaklarda kırılma ve ufalanma gibi durumlar da tırnak mantarının varlığını gösterir. 

Bu ürünün faydalı olması için her gün aynı saatte uygulanması, tedavi süresince her gün çorap değişimi yapılması umuma açık kapalı mekanlarda kullanılan terlik vs. gibi şeylerin kullanılmaması, ayakların nemli ve terli bekletilmemesi, ayakların günlük en az 2-3 kez yıkanarak havlu kağıt ile kurutulması gerekir.Bu hastalık genelde askerlikte , hamamlarda kişiden kişiye geçmektedir. Bu nedenle kişiye ait terlik kullanılması önem arz etmektedir. 

SORU- Diğer buluşlarınıza Tokat halkının ilgisi nasıl? 

PROF.DR ADEM ÖNAL- Bir çalışmayı dünyada ilk kez kim yaparsa bu o kişi adına bir buluştur. Benim bu anlamda resmi olarak Literatüre geçen ve buluş olarak değerlendirilebilecek 3 buluşum vardır. Resmi olmayan ancak deneysel çalışmaları tamamlanan ve çok önemli sonuç aldığımız bir çalışmamız daha var ki onu da 4 ay sonra resmileştirmiş olacağız. 

Buluşlarım: 

- Ayak mantarı tedavisinde kullanılan resmi izin belgeli FUNGOP 

- ÖNAL-1 mordan sistemi: Bu sistem kullanılarak yapılan kumaş boyamalar solmayan özelliktedir. Suni hayvan idrarı sistemi kullanılarak işlem gören kumaşlar boyandığında solmamaktadır. 

- Söğüt suyunun mordan etkisi: Söğüt dallarından hazırlanan ekstrede 24 saat bekletilen yünler boyama yapıldıktan sonra çok parlak ve kalıcı renk kazanmaktadır. 

- Ekşi hamur suyunun mordan etkisi: Hamur mayası(doğal) suyunda bekletilen yünler ertesi gün boyandığında oldukça kalıcı renkler vermektedir. Bu çalışmanın deneysel kısmı tamamlandı. Tez yazım aşamasına gelindi. 

- Bitki boyalarının oyun hamuru yapımında kullanımı: Deneme çalışması tamamlandı. Üretim aşamasına gelindi. 

SORU- Diğer buluşlarınıza Tokat halkının ilgisi nasıl? 

PROF.DR ADEM ÖNAL- Biz bilim insanlarının görevlerinden biri de yapılan bilimsel çalışmaların halka taşınmasıdır. Üniversite - sanayi işbirliği bu nedenle çok önem arz etmektedir. Bu anlamda ben üzerime düşen görevi fazlasıyla yaptım. El sanatları derneği başkanı bu çalışmalar büyük ilgi duydu. Ancak Halk Eğitim Merkezlerinden beklediğim ilgiyi göremedim. İl merkezi dahil Tokat’ın tüm ilçelerinin halk eğitim merkezlerin tek tek dolaştım.Çalışmalarımızı anlattım. Hatta Amasya Halk Eğitim Merkezine de uğradım. 4 yıl geçti hala ciddi bir işbirliği yama imkanı olmadı. Düşünün, bu çalışmalarıma Hakkari’den talep geliyor, Hakkari’ye proje yapıyorum ama Tokat’tan ilgi yok. Bir ara Has özgenler Tekstil fabrikası ilgi duydu ancak sonuç alamadık. Batıdan bazı Tekstil fabrikaları ilgi duymakta. Aslında Fuarlar ve proje yarışmalarına katılmak gerek. Dediğim gibi bilgilendirme eksikliğimiz var. Ayak mantarı tedavisinde kullanılan ürünümüzü Tokat son 1 yıldan beri tanıyor. En çok ilgiyi Batı ve Güney bölgelerimiz göstermekte. 

Resmi toplantılarda defalarca dile getirdim. Tokat yazmacılığı çok önemli. Bazı yazmacılar ilgilendi. Ancak İl Kültür Müdürlüğüz, Vakıflar, Halk Eğitim Merkezi ve El Sanatları Derneğimizden beklediğim ilgiyi göremedim. Özel müteşebbislerden ilgi duyanlar oldu ancak son hamle hep eksik kaldı. 

SORU- Tokat halkından beklentileriniz nelerdir. 

PROF.DR ADEM ÖNAL- Öncelikle, Üniversitemize maddi ve manevi anlamda sahip çıksınlar. Bu şehre Üniversitemizin önemli katkılar olmaktadır. Üniversite sayısı 166 oldu. Artık öğrenci tercihlerinde üniversitelerin işi giderek zorlaşacak. Ancak şunu herkes bilmelidir ki Gaziosmanpaşa üniversitesi mütevazı yapısı ve donanımlı öğretim üyeleri ve laboratuarlarıyla pek çok üniversiteden önde bulunmaktadır. Biz öğrencilerimizi en iyi şekilde yetiştirmek için çaba sarf ederken Tokat halkının hem Üniversite öğrencilerine , hem değerli öğretim üyelerine sahip çıkmaları gerekir.Bizler yurdun dört bir yanından geldik burada hizmet ediyoruz.Onlar da bize ve bizim çalışmalarıma sahip çıksınlar, destek versinler ki bu şehir daha da kalkınsın ve marka bir şehir olsun. 

SORU- -Ekleyeceğiniz başka bir şey var mı? 

PROF.DR ADEM ÖNAL- Bana bu fırsatı verdiğiniz için size çok teşekkür ederim. Aynı ilgiyi diğer medya kuruluşlarından da bekliyorum. Zira yaptığım bu çalışmaları okuyucu ve dinleyicilerle paylaşma fırsatı verirlerse kendilerine minnettar olurum. Size tekrar teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim. Saygılarımla. 

Asıl ben teşekkür ederim Adem bey 

TURAN YALÇIN-TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..