Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Edebiyat Bölümü 2.sınıföğrencisi İsmail Balci ile gelişim üzerine..

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ İSMAİL BALCI” GELİŞİM ÇOK OKUMAKLA DEĞİL İŞİNİ TAM VE HAKKINI VEREREK YAPMAKLA OLUR”

Tokat’ta Üniversite okumaya gelen veya Tokat’tan başka illere Üniversite okumaya giden gençlerin kendilerini ifade etmesi için onlarla röportajlara devam ediyorum. Bugün ki konuğumuz ise İsmail Balcı

SORU- Tokat’a okumaya gelmenden dolayı sizi tebrik ederim. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz ?

İSMAİL BALCI- 1992 yılının Kasım ayında Çorum’da 2 katlı bir evde orta halli bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldim. Babamın işi dolayısıyla 1996 yılında Tekirdağ’a taşındık. Tekirdağ’ın şirin ve küçük Barbaros Kasabasında Barbaros İlköğretim Okulunu tamamladım. Babaannemin bizi çok üzen vefatı ile memleketimize döndük. Çorum’da Mukadder Akaydın Anadolu Lisesinde başladım. Son sınıfta ise Çorum Atatürk Lisesine geçiş yaptım. Liseyi orada tamamladım. Şu an Gaziosmanpaşa Üniversitesi Edebiyat Bölümü 2. Sınıfa geçmiş bulunuyorum. Kendi şahsımı tanıtmaya gelince bir şey söyleyemeyeceğim.

SORU-Kitap okuyor musunuz İsmail? Kitap okumak insana ne kazandırır? Size ne kazandırdı?

İSMAİL BALCI-Elimin altında her zaman mutlaka bir kitap vardır. Bazen 10 sayfa okurum. Bazen de elime aldığım kitabı bitirmeden bırakmam. Kitap okumanın faydaları ve gerekliliği hakkında bir çok haber ve makale var. Bununla beraber anne ve babamın ve hocalarımızın da sürekli öğütleri kitap okuma insana tatmadığı zevkleri tattırır. Çekmediği acıları çektirir. Okumak kadar ne okuduğu ve nasıl okuduğu da önemli. İnsan okudukça aslında pek çok şey bilmediğinin de farkına varır. Çok okuyan değil de sürekli okuyan biri olarak ne kazandığıma gelince, kitap okumak sayesinde dostlarım arttı. Gülten Dayıoğlu ile başlayan ve sürekli çoğalan sevdiğim ve hayran kaldığım dostlarım oldu.

SORU- Arkadaşlıkta neye dikkat edersiniz ? Arkadaş insana neler kazandırır? Arkadaşlığa dikkat etmeyen ne kaybeder?

İSMAİL BALCI- Bir insanla dürüst samimi diye arkadaşlık kurarım. Aynı ortamda sürekli bulunacaksam ve devamlı etkileşim içinde olacaksam hiç tanımadığım biriyle tanışırım. Hareketler, tavırlar ve benle olan sohbetine göre tanıştığım kişiyle arkadaş kalırım ya da selamlaştığı tanıdık biri olurum. Birlikte vakit geçirdiğim hoş sohbet ve birikimli arkadaşlarım benim bazı huylarımı değiştirebilir. Onlardan etkilenebilirim. Hiç kimseye kendi yakın arkadaşı kötü görünmez. Fakat arkadaşının gerçek yüzünü iş işten geçtikten sonra yada kendine yanlış bir şey yapıldığı zaman görür. Arkadaşlarına dikkat etmeyen, eşinden çocuğundan malından hatta canından olabilir.

SORU- Anne ve babanız ne iş yapar?

İSMAİLBALCI_ Annem ev hanımı babam ise emlakçılık yapıyor.

SORU- Tokat’ı nasıl buldunuz? Buraya gelmeden önce Tokat için neler düşünüyordunuz ?

İSMAİL BALCI-Tokat’ın Çorum’a benzeyen çok yönü var. Tokat’a alışmakta hiç zorluk çekmedim. Daha önce Tokat’a gelmemiştim ve bir fikrim de yoktu.

SORU- KPSS hakkında ne düşünüyorsunuz? KPSS nasıl olabilir?

İSMAİL BALCI- Her branşta devlet kademesine geçmek isteyen çok aday var. Bunların bir şekilde sınava tabi olmaları gerekiyor. Devlet duyulan ihtiyaca göre Üniversite bölümlerine kontenjan olsa ve ona göre eğitim verse kamu personeli seçme sınavının bu kadar çalışma gerektirecek korkulacak bir sınav olmasının önüne geçilebilir. KPSS ye ben de sıkı bir şekilde hazırlanarak gireceğim inşallah.

SORU- İnsan kendini nasıl geliştirebilir? Siz kendinizi geliştirmek için neler yapıyorsunuz?

İSMAİL BALCI- “İnsan kitap okuyarak kendini geliştirebilir “ klişesinden ziyade farklı şeyler söylemek istiyorum. İnsan roman, tarih, dergi, makale felsefe veya psikoloji okuyarak elbette belli düzeye gelir, farklı düşünür, hayatı farklı görür. Yalnız bu okuma nasıl olacak bu huşu önemli. Okuyucu kitaptaki bilgilerin hepsini doğru diyerek kendine almamalı , araştırmalı, ve kafasında sorgulamalı. Kendini geliştirmek çok kitap okumakta değildir. Pek çok konuda bilgi sahibi olmak da bir şey ifade etmiyor. Ne olursa olsun ailesinde ve çevresinde saygı gösterilmiyorsa, sevilmiyorsa, komşusuna bir selamı yoksa, eşinin yüzünü bir kere olsun güldürememişse kitaptan alması gereken insani değerler almamışsa . o çok okuyan insan sanayide herkes tarafından sevilen ve sözü geçen “ Salih usta vidanı sıkmışsa korkma kimse onun gibi vida sıkamaz “ denilen Salih Usta’dan taş tarlasını süren Mehmet Ağa’dan az gelişmiştir.

Ben ne yaparsam yapayım farklı ve özel yapmak istiyorum. Salih Usta’nın vidasını herkes aynı şekilde sıkar, vidanın başka sıkımı yoktur. Ama milletin aklına ve beynine öyle girmiştir. Ki Salih Usta vidayı bile en iyi onun sıktığı bilinir. Gelişmek insanın kendi değerlerine bir şey katmasıdır. Düşünen sorgulayan insan kendini geliştirir. Gelişmenin sınırı da yoktur. Öğrendikçe yaşadıkça bir şey bilmediğinin farkına varan insan kendini bilebilirse ne mutlu ona.

SORU- Daha önce böyle röportajlar vermiş miydiniz ? Bu röportaj size ne kazandırdı?

İSMAİL BALCI- Daha önce bir röportaj yapmamıştım. Bu ilk defa yapıyorum . Fakat burada konuştuğumuz şeyleri ilk defa söylemiyorum. Kendi düşüncelerimin ve anlatacaklarımın bir gazetede çıkacak olması hem bir ilk hem de bir değer teşkil etmekte benim için. Turan abicim sizinle tanıştığım için kendimi şanslı hissediyorum. Yaşıma bakmadan beni arkadaş olarak gördüğünüz için , hoş sohbetiniz ve benimle röportaj yaptığınız için çok teşekkür ederim.

Biz de sana teşekkür ederiz İsmail Kardeş, Tokat’a gelerek Üniversitemize renk kattığınız için.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..