Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sos. Bil. Öğretmenliği 1. sınıf öğrencisi Ayhan Açık ile

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ 1. SINIF 2. ÖĞRETİM ÖĞRENCİSİ AYHAN AÇIK:” TOKATA GELMEDEN ÖNCE TOKATTA HOCALARIMIZIN BU KADAR SICAK OLACAĞINI TAHMİN EDEMEZDİM”

SORU - Merhaba Ayhan Kardeşim, Üniversite okumak için Tokat ve Gaziosmanpaşa Üniversitesini seçmenizden dolayı tebrik eder, Tokat’ımıza “Hoş Geldiniz” deriz. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Ayhan Açık kimdir? Bugüne kadar nerelerde okumuştur?

AYHAN AÇIK- 17.Mayıs.1984 tarihinde Sivas ile Yıldızeli ilçesi Kargın köyünde dünyaya gelmişim. İlkokulu Köyümde okudum. Ortaokulu Sivas’ta Nizamettin Songur İlköğretim Okulunda tamamladım. Ayrıca bursluluk sınavını kanadığımdan ortaokul boyunca burs aldım. Bu dönemde sınavla öğrenci alan Vakıflar yurdunun sınavını da kazandığım için ortaokul döneminde burada kaldım. Lise olarak süper lise olarak adlandırılan Sivas Lisesi ve Kongre Lisesi’ne gitmek istiyordum. Not ortalamam buna uygundu ama ikamet ettiğim adreste olanlar ya meslek lisesine ya da Atatürk Lisesine gitmek zorundaydı. Atatürk lisesine kayıt yaptırdım ama okula gitmedim. Askerden gelince hem çalıştım hem de Açık Öğretim Lisesini tamamladım. Şimdi ise Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 2. Öğretim 1. sınıf öğrencisi olarak okuluma devam etmekteyim.

SORU- Neden öğretmenlik? Neden sosyal bilgiler öğretmenliği? Okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

AYHAN AÇIK- Çünkü öğretmenliği seviyorum. Okumayı seviyorum. Öğretmenlikte de meslek gereği hep okumanın ve ilmim içerisindeyiz. Hem öğreniyor hem de öğretiyorsunuz . Yani ömür boyunca ilim devam ediyor. Burada en büyük faktör çocukları unutmamak gerekir. Onlar cıvıl cıvıl neşe ve hayat kaynağı onlarla adeta o yaşları yeniden yaşıyorsunuz. Gaziosmanpaşa Üniversitesine gelmeden önce hocalarımın bu kadar samimi ve yardımsever, görevlerine düşkün, hizmet aşığı olacağını tahmin edememiştim.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nasıl?

AYHAN AÇIK- Babam yurt dışında çalıştı ve emekli oldu. Annem ev hanımı. Köyde yaşıyoruz. İki kardeşim lisede üç kardeşim ise ilköğretim okulunda okumaktalar.

SORU-Kitap okumakta mısınız? Kitap hayatta ne kazandırdı size?

AYHAN AÇIK- Kitap gazete, dergi hatta abartmak olmasın da ilgimi çeken ve bana bilgi kazandıracağını bildiğim her yazıyı okurum. Ayrıca kitabın benim hayatımda çok büyük yeri vardır. Şu an Üniversite okuyorsam askerde iken okuduğum “sınırsız güç” kitabının katkısı çok büyüktür.

SORU- Arkadaş senin için ne demektir? Arkadaşı nasıl seçersin?

AYHAN AÇIK- Arkadaş kişinin öz benliği, karakteri yaşamıdır. Arkadaş arkadaşın temsilcisi , aynasıdır. O Kötü ise bizde iyiyiz. “Bana arkadaşını söyle senin kim olduğunu söyleyeyim” demiş atalarımız .

SORU- Lise ve Üniversite arasında ne gibi farklar var?

AYHAN AÇIK- Açık lise okuduğumdan bu konuda bir şey söylemeyeyim.

SORU- Sivas ve Tokat arasında ne farklar var sizce?

AYHAN AÇIK- Nüfus ve ekonomi bakımından Sivas daha büyük. Diğer yandan iki şehrin insanı da birbirine benziyorlar. Çok yardımsever ve cana yakın.

SORU-Gaziosmanpaşa Üniversitesinin gelişimi için neler önereceksiniz?

AYHAN AÇIK- Öğrencilerden proje istenmelidir. Her öğrenci kendi alanında yeni fikirler projeler üretmelidir. Dünya üzerinde başarıyı yakalamış Üniversiteler yakın takibe alınıp gerekirse heyet gönderilip incelettikten sonra Üniversitemizde uygulanmalıdır. Yani Ar-ge çalışmak çok önemlidir. Bir öğrenci buradan mezun olunca hem sosyal hem teknik, ruhen bedenen sağlıklı fikirler üretecek güçte olmalıdır. Önemli olan diploma sahibi olmak değil başarılara imza atmaktır. Bu da ancak çalışmakla olur.Pergel misali bir ayağımız bir ayağımız geçmişimizden , kültürümüzden kopmadan diğer ayağımızda yeniliklerde olmalıdır. Böylece dışarıdaki Üniversiteler bizi örnek alacak hale gelecektir. Ayrıca dolmuşlara kart sistemi mutlaka getirilmeli ve öğrenci geliş ve gidişlerinin yoğun olduğu saatlerde sefer sayısı artırılarak diğer zamanlarda azaltılmalı ancak ayakta ve sıkışık olarak öğrenci de taşınmamalıdır.

SORU- KPSS sistemi hakkında ne düşünmektesiniz ? Alternatif önerileriniz var mı?

AYHAN AÇIK- KPSS olmalı ama daha ziyade herkesin kendi bölümünde başarısı göz önüne alınarak yağılmasından yanayım. Yani hem okul puanı hem de KPSS puanı ortalaması ile yerleştirilmelidir.

SORU- Üniversite öğrencilerinin kendilerini Geliştirmeleri için neler önereceksiniz?

AYHAN AÇIK- Öncelikle geçmişimizi çok iyi okumalı, kültürümüzü yakından tanımalı kendine güvenen okuyan araştıran olaylarda bütünü gören ve analiz eden spor ve müzikle de iç içe olan zorlukların üstesinden gelebilecek donanımda olan yani dünyayı iyi okuyan bireyler olarak bize ne görev düşüyorsa hiç çekinmeden ülkemize . ve insanlığa hizmet edecek insanlar olmalıyız .

SORU- başka ne anlatacaksınız

AYHAN AÇIK- Saygıdeğer büyüğümüz Turan Yalçın beye bize bu imkanı vermesinden ve desteğinden dolayı teşekkür ederim.

Asıl ben teşekkür ederim Ayhan Kardeşim başarılarının artarak devamını dilerim.

TURAN YALÇIN -TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..