Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '14

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR Öğrencisi Ahmet İsa Soylamış ile..

Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR Öğrencisi Ahmet İsa Soylamış ile..
 

Ahmet İsa Soylamış


GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ PDR ÖĞRENCİSİ AHMET İSA SOYLAMIŞ” RECEP YAZICIOĞLU BENİM İÇİN ÖRNEK ŞAHSİYETTİR. YAPTIĞINI  İŞİ ADAM GİBİ YAPMAYI VE GELİŞİMİN ÖNEMİNİ ONUN HAYATINDA ÖĞRENDİM”

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz?

AHMET İSA SOYLAMIŞ- Adım Ahmet İsa Soylamış. Kırşehir Kaman’lıyım.21 yaşındayım. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi PDR bölümü 3.sınıf öğrencisiyim. İlkokul ve ortaokulu memleketimde, liseyi Kütahya-Simav AÖL’de okudum. Kitap okumayı film izlemeyi ve gezmeyi çok severim. Ayrıca şiir okumak ve şiir dinlemek hobilerim arasında. Özellikle Yılmaz Erdoğan okuduğu şiirleri dinlemeyi tercih ederim. Rutin yapılan işlerden sıkılırım. Farklılıklar her zaman tercihimdir. Sakin bir kişilik yapım var. Çevremdeki olaylardan çok çabuk etkilenirim. Çabuk moralim bozulur ve çabuk kendimi toplarım. Çevremde beni motive eden insanlar olduktan sonra, kendimi çabuk toplar, yaptığım işe kendimi veririm. Yüksek moral benim en güçlü silahımdır. Bir işe başlarken sabırlıyımdır.

SORU- Neden PDR ve neden Tokat? Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?

AHMET  İSA SOYLAMIŞ- PDR’yi puanım yettiği için tercih ettim. Aslında Hukuk Fakültesini kazanmak istiyordum ama olmadı. Şu an bu bölümü okuduğum için pişman değilim, iyi ki tercih etmişim diyorum.Tokat’ı  üniversitede öğretim görevlisi olan abimin bir arkadaşı sayesinde tercih ettim. Tercih etmeden önce hiçbir bilgim yoktu. Abimin arkadaşı yönlendirdi. Şu anda memnunum. Buraya geldiğimde biraz yabancılık çektim ama zamanla alıştım. Tokat yaşanabilecek bir şehir ve burada okumak da gayet güzel.

SORU-  Ailenizden bahseder misiniz ? Anne- babanız ne iş yapar? Kardeşler nerede okur?Onların çabalarınıza bakış açısı nedir?

AHMET İSA SOYLAMIŞ- Biz üç kardeşiz. Abim İstanbul’da meslek lisesinde Ahşap Teknolojisi öğretmeni ve evli. Almanya’ da yaşıyor, ev hanımı. Babam emekli berber. Annem ev hanımı. Abim ve ablamın her zaman desteğini hissederim. Özellikle abim tecrübeleriyle beni yönlendirmiştir. Annem- babam bana her zaman güvenmişlerdir. Çabalarımı takdir ederler. En büyük moral kaynağım ailemdir. Üzerimde ablamın ve abimin emeği büyüktür.

SORU-Kişisel gelişimi çok önemsiyor musun? Bunun faydaları nelerdir?

AHMET  İSA SOYLAMIŞ- İnsanın kendini her yaşta geliştirmesi önemli. Bunun bir sınırı yok. Allah bu konuda insana bir sınır koymamış. Bende kendi kişisel gelişmim için her zaman bir şeyler öğrenmek ve bunları hayatımda uygulamaya çalışıyorum. Yaşadığım her anda öğrenmek ve kendimi geliştirmek istiyorum. Kişisel gelişimin en büyük faydası insanın potansiyelinin ve sınırlarının farkına varmasıdır. İnsanın kendi kendini motive etmesi bir plan dahilinde kendini geliştirmesi bir adım önde olmak demektir.

SORU-  Kitap okuyor musunuz? Kitap okumanın size faydaları neler oldu ?

AHMET  İSA SOYLAMIŞ- Kitap okuyorum. En son Turan Yalçın ‘ın “Recep Yazıcıoğlu’nun Liderlik Sırları” kitabını okudum. Kitap okumak insanı hayata hazırlıyor. Genel kültürünü arttırıyor. Düşünen, düşündüğünü anlatabilen bir birey haline getiriyor. İnsanın kendini tanımasını kolaylaştırıyor.

SORU-Öğrenci kulüplerinde görev almak sizi nasılmotive ediyor?

AHMET İSA SOYLAMIŞ- Öğrenci kulüplerinde yer almak girişkenliğimi ve özgüvenimi arttırdı. Utangaçlığım azaldı. Farklı öğrenci kulüplerinde görev alarak arkadaş çevrem genişledi. Değişik alanlarda bilgi sahibi oldum. Düşüncelerimi ifade etmekte çekinen bir insandım Arttık kendimi daha kolay ifade ediyorum.

SORU-Recep Yazıcıoğlu hayranlığınız nereden geliyor? Recep Yazıcıoğlu hayranı olmanız hayatta neler kazandırıyor?

AHMET İSA SOYLAMIŞ- Vali Recep Yazıcıoğlu ismini lisede okurken, gazete de görmüştüm. Eşi ve kızıyla yapılan bir röportajdı. Merak ettim neden bu kadar meşhur oluş diye. Yaptıklarını okuyunca hayran kaldım. Sonra üniversite 1.sınıfta yaptığım bir sunuda, hayatı boyunca yaptığı hizmetleri anlattım. Ayrıca “Adam Gibi Vali” kitabı beni çok etkiledi. O kitabı iki sefer okudum. Recep Yazıcıoğlu deyince benim aklıma el attığı işi adam gibi yapan, hayatının hiçbir döneminde umutsuzluğa ümitsizliğe yer vermeyen, insanlara moral veren, üreten bir insan geliyor. Şahsen kendisini tanıma fırsatım olmadı ama karakterine ve kişiliğine hayran kaldım.Sistemi eleştiriyor ,aynı zamanda yeni bir sistem ortaya koyabiliyor.Bununla da  kalmayıp kendi sistemini uygulayıp örnek oluyor.Yaptıkları üniversitelerde tez konusu oluyor. Benim için örnek bir şahsiyettir. Recep Yazıcıoğlu’nu tanımak bana, yaptığım işi adam gibi yapmayı, kendini geliştirmenin önemini kazandırdı. Ne zaman moralim bozulsa merhum valinin yaptıklarını hatırlar motive olurum. Hak için halk içinde yaşamanın ne demek olduğunu Recep Yazıcıoğlu’ nun hayatıyla öğrendim.

SORU- Birçok sosyal faaliyet içinde bulunuyorsunuz. Bu sosyal çalışmalar ilerde, iş yaşamında neler kazandıracak size?

AHMET İSA SOYLAMIŞ- Tiyatro kulübünde ki çalışmalar sayesinde toplum önüne çıkma korkusunu aştım. Önceden bir konuşma yaparken sesim titrer çok heyecanlanırdım. PDR bölümünde okuyan bir öğrenci heyecanını kontrol altına almasını bilmeli. Aynı zamanda yaptığın işe ne kadar çok özen gösterirsen, o işten o kadar çok zevk alıyorsun. Sabırlı olmak işin en zor kısmı. Meyvesini daha sonra alıyorsun. Sahnede sergilenen oyun ne kadar kusursuza yakın olursa seyirciden aldığımız reaksiyon da o kadar iyi oluyor. Önemli olan aldığın görevi en iyi şekilde yapmak. Her ne olursa olsun. Yaptığım işi, aldığım görevleri en iyi şekilde yapmanın önemini kavradım. İnsan en iyi yaptığı işten en çok zevk alıyor. Bunun içinde çaba ve sabır gerekiyor. Ayrıca 28 Mart Cuma günü saat 19:30 da, Kültür Sarayında ‘’ Hacıyatmaz’’ oyunumuzu oynayacağız. Tiyatro sever herkesi oyunumuza beklerim.

Soru-Bölümünüzün, fakültenizin ve Üniversitenizin gelişmesi için neler önerirsiniz?

AHMET İSA SOYLAMIŞ-Üniversitenin gelişmesi için daha çok öğrenci kulübüne ihtiyaç var. Bu konuda öğrencilerin girişken olması gerekiyor. Ben çevremde bir şeyler yapmak isteyen ama sorumluluk almak istemeyen insanlar görüyorum. Öğrencilerin cesaretli olup daha çok sorumluluk almaları düşüncesindeyim. Eğitim Fakültesi olarak kendimize ait bir binaya ihtiyaç var. O da seneye olacak. PDR bölümü olarak kendi bölümünü tanıyan imkanlarını farkında olan öğrenciler olmamız gerekiyor. Ayrıca alanımıza farklı bölümlerde okuyan öğrenciler atanıyor bu bizim moralimizi bozuyor. PDR öğrencileri bu bölüm için dört yıl emek harcıyor. Yaptığımız bütün itirazlar sonuçsuz kaldı. Türkiye geneli  imza toplandı yine de alan dışı atamalar yapıldı.

SORU-PDR okuyan ve PDR tercih edecek öğrencilere neler tavsiye edersiniz?

 AHMET  İSA SOYLAMIŞ- PDR okumak isteyen öğrenciler, okumaya araştırmaya meraklı olmaları öğrendiklerini hayatında uygulayan, sürekli kendini geliştirmek istemeleri gerekmektedir. Yaşadıkları hayatta bilinçli olmaları ve sosyal yönlerinin gelişmiş olması gerekiyor. PDR bölümü dinamik bir bölüm. Bu bölümde okuyan öğrenciler alanındaki gelişmeleri yakından takip etmeliler. Çok kitap okumaları gerekiyor. Hayatın için de etkin bir insan olmaları açısından önemli. PDR bölümünü okuyan öğrenci kendi kişisel gelişimini en yüksek noktaya kadar taşımalı. Bunun için yüksek lisans ve doktora şart. Bölümde okuyan arkadaşlar öğrenmek için derslere çalışmalı. Öğrenmedikten sonra dersi geçmenin önemi yok. Bilmek, uygulamak ve daha sonra yaptırabilmek çok önemli.

Çok teşekkür ederim Ahmet İsa Soylamış Kardeşim..

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..