Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '14

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğrencisi Mustafa Enes Yılmaz ile..

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğrencisi Mustafa Enes Yılmaz ile..
 

Mustafa Enes Yılmaz


TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK(PDR) ÖĞRENCİSİ MUSTAFA ENES YILMAZ  “ PSİKOLOJİK DANIŞMAN  BİR OKULUN BEL KEMİĞİ NİTELİĞİNDEDİR”

SORU- Bize kısaca kendinizi  tanıtır mısınız Enes Kardeş? Hangi okullarda okudunuz ?

MUSTAFA ENES  YILMAZ- Öncelikle herkese selamlar. Adım Mustafa Enes, İstanbul’da gelir seviyesi orta düzeyde olan 3 çocuklu bir ailenin 1. Çocuğu olarak 1994’te Bakırköy’de hayata gözlerimi açmışım. İlkokulu mahallemin okulu olan Kazım Karabekir İlköğretim Okulu’nda okuduktan sonra ortaokulu 2008 yılında Hasip Dinçsoy İlköğretim Okulu’nda tamamladım. Bizimle beraber son olma özelliği taşıyan OKS sınavıyla beraber sosyalleşmeme önemli katkılar yaptığıma inandığım Fatih’te bulunan ve değişmeden evvelki adı Vatan Anadolu Lisesi olan Sâmiha Ayverdi Anadolu Lisesi’nden 2012 yılında mezun oldum. Lise yılları bir öğrencinin hayatına sunulan çeşitli pencerelerden hangisine yöneleceğinin ve kendisinin bu dalgalı deryada rotasını belli bir istikamette çizeceği buhranlı; bir o kadar da hoş vakitlerin geçtiği bir dönemdir. Bu bağlamda öğrenciler kendi yeteneklerinin farkına varmalı ve bir alan seçmelidir. Bendeniz de bu düşünceler çerçevesinde 11. sınıfta eşit ağırlık alanına yöneldim. O yıl çeşitli başarılarla yöneldiğim alanın doğruluğunu perçinliyordum. Tübitak proje yarışmasından Sosyoloji dalında bölge üçüncülüğü kazandım. Şiir güzel okuma yarışmasında ilçe ikincisi oldum. Aynı zamanda o yıllarda İstanbul’un kurtuluşunda Vatan Caddesi’nde düzenlenen törende Canım İstanbul adlı şiiri seslendirmek nasip oldu. Lisemizin düzenlediği futbol turnuvasında zor şartlar altında oluşturduğum takımımız finalde penaltılarda ikinciliğe razı oldu; aynı zamanda turnuvanın en iyi kaleci ödülü naçizane verilmişti ve hakeza..Şu zamana kadar önemsediğim olay sadece okul derslerinde başarı asla olmadı ve bundan dolayı mutluluk duyuyorum. Şiddetle özellikle lise ve üniversitede okuyanlara tavsiye ediyorum ki her ne kadar eğitim sistemimiz robotane bir başarı profili oluştursa da sosyal aktivitelerde yer almak çeşitli projelerde görev almak bireyi zaten okul derslerinde de başarı için onun en büyük kampçısı olacaktır.

SORU-Neden  PDR, Neden Tokat ? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

MUSTAFA ENES YILMAZ-PDR; Sosyal Bilimler içerisinde insanlarla iç içe çalışılan, birilerine yardım edebilme ve başkalarının mutluluklarına ortak olunan bir bölümdür benim gözümde. Bu meslek gereği kişinin her gün kendine bir şeyler katması, gelişmesi lazım. Ben de gelişmeyi seven birisiyim. Bunlara bir de PDR’nin ülkemiz koşullarındaki iş olanakları da eklenince beni bu alana yönlendirdi. Tokat’a gelince bir nevi kısmet de denebilir. Üniversite tercihlerinde PDR bölümü olan üniversiteleri İstanbul’dan başlayarak yazdım ve nasibimize Tokat geldi. Şu anla tercih öncesi duygularımı kıyaslarsam iyi ki yazmışım diyorum bu bölümü.

Soru- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza  bakış açısı nedir?

MUSTAFA ENES  YILMAZ- 5 kişilik bir çekirdek aileyiz. Babam özel bir vakıfta şoförlük yapıyor. Annem ev hanımı. 2 tane erkek kardeşim var. Birisi 11. Sınıfta diğeri anaokuluna gidiyor. Babamın da desteğini hep hissettim ama özellikle annem şu zamana kadar benim en büyük destekçim oldu. Ailem göstermiş olduğum çabalara her zaman destek çıktılar buradan onlara da selamlarımı iletiyorum.

SORU- Psikolojik Danışmanlar sizce ne iş yapar? Bu konuda  neler anlatacaksınız ?

MUSTAFA ENES YILMAZ- PDR bölümü uzmanlık gerektiren bir bölümdür.İş alanı olarak çeşitlilik gösterir. Milli Eğitime bağlı okullarda, RAM’da, sağlık sektöründe, turizm sektöründe, sanayi sektöründe, Diyanet işlerinde vb. alanlarda çalışma olanağı vardır. Genellikle mezunlar okullarda ve RAM’da çalışıyorlar. Okullarda Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen olarak öğrencilere eğitsel, kişisel ve mesleki rehberlik imkanı sunarlar. Çeşitli meselelerde sorunu olan öğrencilere yol gösterirler. Psikolojik Danışman bir okulun bel kemiği rolündedir. Bu hizmetlerde başarılı olmak isteyenlerin kendilerini bu alanlarda iyi yetiştirmesi gerekmektedir. Bunun için alanla ilgili kitap okuma, çeşitli seminerlere katılma ve projelerde yer alma gösterilebilir.

SORU- PDR’ ciler için  kitap okumak  ne kadar önemli sizce anlatır mısınız ? -

MUSTAFA ENES YILMAZ-  Eğer bir insan bir alanda veya konuda söz sahibi olmak ve uzmanlaşmak istiyorsa bunun en güzel yolu kitap okumaktır. Kişi kitap okuyarak ilerleme ve bir gelişim sağlar. Özelikle bizim alanda kendini yetiştirmek isteyen birisinin önceliği kitaplar olmalıdır. Tabi ki sadece kitapla olmaz başka uygulamalarda yapmak lazımdır; fakat kitap bu bölümün anahtarıdır diyebilirim.

SORU- Çok kişi Kişisel Gelişimi farklı tanımlar .Siz nasıl anlıyorsunuz ? PDR  Bölümü öğrencisi için Kişisel Gelişimin önemi nedir?

MUSTAFA ENES YILMAZ- Kişisel gelişim bana göre bireyin kendisini yetkin hale getirmesidir. Yani içerisindeki cevheri açığa çıkarma, kendisini yetiştirmesidir. İnsana verilen yetenekleri kullanabilme becerisini geliştirmedir. PDR bölümünün özünde bireylerin her türlü gelişimini sağlamak yatar ve Maslow’un da belirttiği gibi ‘Kendini Geçekleştirme’ nihai hedeftir. Bu da kişisel gelişimin öğrenciler üzerinde çok önemli bir araç olduğunu bize gösterir. Yani kişisel gelişim sağlamış danışmanlar danışanlarına en güzel şekilde yardımcı olurlar Mevlana’nın da dediği gibi ‘Yanmayan yakamaz.’

SORU- Tokat Halkının Üniversite Öğrencilerine bakışını  nasıl buluyorsunuz ? 

MUSTAFA ENES YILMAZ- Tokat halkı Anadolu’muzun mütevazi halklarının başında gelir bana göre. Geçmişten gelen bir olgu vardır Anadolu halkının ilme göstermiş olduğu yakınlıktır. Bu da bazı insanlarımız tarafından öğrencilere yönelik saygı ve sevgili bir tutumu doğurmuştur. Ama şunu da belirtmek isterim çoğu üniversite olan küçük şehirlerde olduğu gibi esnafın biraz el yakmasını gözlemledim.

SORU- Lise ve Üniversite arasında Gelişim açısından ne farklar gördünüz ? 

MUSTAFA ENES YILMAZ-  Lisede gelişim için özellikle okunulan lisenin önemi bir kat daha fazladır. Çünkü birey okula daha bağımlı haldedir. Üniversitede ise artık bir nevi özerklik dönemi yaşanır. Lisede öğretmenin payı gelişim açısından öğrencileri etkiler üniversitede ise iş öğrencide biter.

SORU- Bölümünüz, okulunuz ve Üniversitenizin gelişmesi için neler önereceksiniz?

MUSTAFA ENES YILMAZ-  Bölümümüz gerek kuruluş itibariyle gerek de verdiği mezun itibariyle yeni bir bölümdür. Gelişime açık bir alandır ve her geçen gün gelişmektedir. Bundan dolayı bu alanı okuyan veya mezun olanların birlikte hareket edip en kısa zamanda meslek yasamızın çıkması gerekmektedir. Şu zamana kadar ara ara yapılan alan dışı atamaların kesinlikle bu saatten sonra atılmaması gerekmektedir: çünkü PDR uzmanlık gerektiren bir bölümdür ve bu vatanın evlatlarını önemli evreler atlattığı çocukluk ve ergenlik dönemlerinde işin ehlinin dışındakilere emanet etmek çok büyük bir hatadır. Zaten günümüzde PDR bölümünü okuyan lisans öğrencileri 3-4 yıla Milli Eğitim’de olan açığı dolduracaktır. Üniversitelerde PDR çıkışlı öğretim üyesi sayısı gözle görülür bir şekilde azdır. Bunun arttırılması gerekmektedir. Bir de şunu eklemek isterim; üniversitede eğitim verilirken teori derslerinin uygulamaya dökülmesi için ortam oluşturulmalıdır. Böylelikle verilen eğitim daha kalıcı olacaktır kanaatindeyim.

SORU- PDR Okumak  isteyen gençlere neler önereceksiniz ?

MUSTAFA ENES YILMAZ- PDR günümüzde revaçta olan bölümlerdendir. Gelişen şehir hayatında insanların eğitime verdikleri önem her geçen gün artmaktadır. İnsanlar hayatın karmaşası içerisinde kendilerine rehberlik edecek insanlara ihtiyaç duymaktadır. Bu sebeplerden dolayı PDR bölümü önümüzdeki yıllarda önemini koruyacaktır. Bu alanı tercih etmek isteyenlere tavsiyem gelişime açık olmaları, kitap okumayı sevmeleri, projeler üretmede istekli olmaları ve en önemlisi insanlarla ilgilenmeyi sevmeleridir. Bu özellikleri taşıyanların bu bölümde daha başarılı olacaklarını düşünüyorum.

Çok teşekkür ederim. Okul hayatında ilerde İş ve aile hayatında başarılar dilerim.  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..