Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '07

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Gazoz içerken dikkat edin

Gazoz içerken dikkat edin
 

İngiltere'de Sheffield Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya dikkatinizi çekmek istiyorum. Vallahi bu haber benim gazoz içme tadımı kaçırdı. Bu bloğu okudukdan sonra siz de rahatlıkla gazoz içemezsiniz herhalde.

Özetlemek gerekirse, araştırma, dikkatleri tekrar "katkı maddeleri" üzerine çekti. Bu araştırmada, birçok gazlı içecekte katkı maddesi olarak kullanılan "sodyum benzoat"ın insan sağlığını önemli ölçüde tehlikeye attığı ileri sürüldü.

Tabii ki İngiltere’deki gazlı içecek üreten firmalar rahatsız oldular ve ürünlerinde bulunan tüm maddelerin Amerika’ da FDA (Besin ve İlaç Kurumu) ve İngiltere’ de FSA (Besin Standartları Enstitüsü) tarafından onaylanan maddeler olduğunu bildirdiler, endişenin yersizliğini dile getirdiler. Ancak, araştırmayı yapan moleküler biyoloji uzmanı Peter Piper'i ikna edemediler. O gazozcularla aynı görüşte değil: O, bu katkı maddelerinin yıllar önce eski teknoloji ile test edildiğini ve buna güvenmeye devam etmenin doğru olmadığını söylüyor ve ekliyor: "Bundan 50 yıl önceki bilgi ve teknoloji ile 'sağlığa zararlı olmadıkları' belirlenen katkı maddelerinin günümüzün ileri imkânlarıyla mutlaka yeniden ciddi şekilde incelenmeleri gerekir, " diye görüş bildirdi. http://livinlavidalocarb.blogspot.com/search/label/DNA

Aslında burada suçlanan koruyucu madde E 21 olarak da bilinen sodyum benzoatdır. Bilindiği gibi, bu madde, alkolsüz içecekler, reçel, meyve suyu, mayonez ve salçalarda bakteri ve küf mantarlarının üremesini engellemek için kullanılan birçok katkı maddesinden sadece biridir. Yani birçok yerde bu maddeyi kullanıyoruz. Peki E 21 olarak da bilinen sodyum benzoat zararlı mı?

Vallahi araştırmaya göre sodyum benzoat, hücrelerin enerji üretim merkezleri olan mitokondrilerdeki DNA’ yı hasara uğratarak hücre fonksiyonlarını bozuyor ve bu da Parkinson, siroz gibi hastalıkların oluşumunu kolaylaştırıyor, yaşlanmayı hızlandırıyormuş. Bunun dışında benzoatın C vitamini ile karıştığında kanser yapıcı bir madde olan benzen oluşması da beni kara kara düşündürmedi değil. Siz de durum nasıl bilmiyorum.

Şimdi gazoz üreticileri kızacaklar ama ben sadace bir araştırmanın sonuçlarından bahsettim. Bence gazozcuların keyfinin kaçmasına gerek yok. Zira eldeki veriler katkı maddelerini suçlamak için yeterli değil bana göre. Daha çok araştırmanın yapılması gerekiyor. Ama ne yapayım, İngiltere'deki araştırmadan sonra içime kurt düştü. Siz ne yaparsanız yapın ama ben kendimce özellikle küçük çocukları bu tür katkı maddeleri içeren yiyecek ve içeceklerden olabildiğince uzak tutmaya çalışıyorum.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..