Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Gazze’de uygarlığın intiharı! Tanrı çoğalmış sanki de, Tanrılar savaşı başlamış!

Gazze’de uygarlığın intiharı! Tanrı çoğalmış sanki de, Tanrılar savaşı başlamış!
 

Savaştan daha beter bu gün Gazze’de yaşanılanlar… İnsanoğlu çok savaş gördü… Çok katliamları uluslar kendi tarihlerine utanç olarak yazdı… Benim gençliğim Almanya’daki Nazi toplama kamplarında yok edilen Yahudileri izlemekle, okumakla geçti… Bunları okurken, izlerken sadist bir zevk almadım hiç… Yahudi düşmanlığıyla ‘’ohhh olsun!’’ demedim… Nasıl insan olunmazı oralardaki katliamlardan çok iyi anladım… Onlarla ağladım, onlarla umutlandım… Nasıl insan olunmalı sorusunun yanıtlarını o katliamlardan öğrendim… Barışın hava kadar, su kadar gerekli olduğuna iman ettim… Bu bilinçle kendi tarihimizi yeniden okudum… Öğrendim ki devleti yönetenler bizi de çok kirli işlere alet etmişler… 

Fakat o korkunç Dünya savaşında bile insan olmanın binlerce işareti vardı… Dünyadaki Nazi baskısına rağmen insanlar Yahudilerin yanında yer alıyor, alamayanlar ise acılarını içlerinde duyuyordu… Oysa bu gün Gazze’nin yanında Batıdan kimse yer almıyor… Hatta Filistinliler bile bu acıda ortak değil… İslam Dünyası ise karma karışık… Zaten bu sorun İslam, Hıristiyan ve Musevilik olarak algılanmaktan kangren olmadı mı? Tüm dünya aynı tarafta, katliama uğrayanların yanında olmadığı için değil mi bu yaşanılan katliamlar? 

Yıllardan beri karşı çıktığım bir teori vardı benim... Hani insanlığın fay hatlarının kültürler olduğu teorisi... (Kültürleri/medeniyetleri ise daha çok inançların belirlediğini bilmem ayrıca söylememe gerek var mı?) Bundan sonra savaşlara medeniyetlerin neden olacağı savı... O teorilere şiddetle karşı çıkmıştım...

Çoklu kültürlerin ve elbet dinlerin insanlığın bir zenginliği olduğunu düşünmüştüm... Evrensel insan kültürünün bu zenginliklerin birbirini etkilemesiyle oluşacağını savunmuştum… Çok kültürlülüğü insanlığın dinamizmi olarak değerlendirmiştim... Yanılmışım galiba... Yinede bütün düşünce yapımın temelini oluşturan bu değerlerimden vazgeçecek değilim... Yanılgım beni bu saçma sapan fay hatlarının birinin yanında taraf olmaya itemez... Lanet olsun derim bu olguya... Kafamdaki idealler için mücadeleye devam ederim… 

Görünen o ki; dünyadaki tüm kültürler kendilerinin ötekilerini yaratmış… Kendi gibi olmayan her kültür öteki olarak değerlendiriliyor… Kendi olan her şeyi Berikiler olarak düşünüyor oysa…

İslam’ın Berikileri diyebilir; Filistin halkı kendi yönetimini seçemez mi? Hamas’ı seçti diye katliama uğraması gerekmez bir milletin... Bu barbarlığın daniskasıdır... Soykırımdır... İsrail de artık aynı Almanlar gibi Soy kırandır... Asıl amaç İslam’a karşı haçlı savaşıdır... Haçlı ruhu ölmemiştir... Bu seyirci kalmanın açıklaması budur…

Musevi’lerin, Hıristiyanların Berikileri diyebilir; bu olayın arkasında İran, Türkiye, Suudiler var... İslam’ı terör ile birleştirenlere İslam ülkeleri karşı çıkmıyor... İçlerinde barındırıyor, el altından besliyor… İran’ın, Türkiye’nin ya da Arap ülkelerinin aslında ne farkı var Hamas’tan ya da El-Kaide’den... İslam’ı bu örgütler mi temsil ediyor? Bu örgütler gizli destek görüyor... Temizlenmiyorlar, güçleniyorlar... Aslında bu savaşta asıl savaş suçlusu Hamas militanlarıdır... Çünkü halkı kalkan olarak kullanıyorlar... Çocukları onlar sürüyor askerin üstüne... Evleri füzelerle doldurdular…

Her şey denilebilir bu savaşta karşı taraf için... Öteki ve beriki aklın çıkış noktası olduktan sonra her şey denilebilir… İçimi acıtansa, korktuğumsa, arkasından ağladığımsa: Ötekinin acısı, berikinin sevinci olmuşa benziyor... Berikinin sevinci ötekinin acısı olmuşsa, uygarlık diye göklere çıkan her şey ayaklar altında eziliyor demektir... İnsanlığın bu katliamı seyretmesi (özellikle vurguluyorum Müslümanların değil) uygarlığı yeniden tanımlamak gerektiği sonucu doğuracaktır çok yakında... Ötekinin uygarlığı, berikinin uygarlığı oluştu mu insanoğlunun kafasında, geri kalan her şeye lanet olsun derim işte o zaman…

Gördüğüm Tanrı çoğalmış sanki de, Tanrılar savaşı başlamış... Yaa dünya vatandaşları nerede? 

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..