Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '09

 
Kategori
Dünya
Okunma Sayısı
206
 

Gazze kan ağlıyor

İsrail’in Gazze’ye başlattığı hunharca ve kalleşçe yaptığı katliam devam ediyor.Filistin kanağlıyor. Havadan ve karadan ağır silahlarla çoluk, çocuk, genç, ihtiyar, sivil asker demeden vuruyor, öldürüyor. Acımasızca bu kış-kıyamette bombar-duman havadan ve karadan devam ediyor. Bu tarihe kadar ( 5 Ocak 2008) 475 kişi ölmüş, bunların 75’i çocuklardır. 2650 kişi de yaralı vardır.Bu son on 10 gün içinde.

Son zamanda ve sözde modern çağda emsali görülmemiş bir mezalim devam ediyor. Bu faşizan bir baskıdan başka bir şey değildir. Bu acımasız savaşın ve insanlık dışı vahşetinin tanımını yapacak sözcük bulamıyorum.

Dışişleri Bakanımız Ali Babacan Birleşmiş Milletlerle bir diyalog kurmaya çalışıyor.

Dünya ülkeleri Filistin Halkına yardımda bulunuyor, Ancak TÜRKİYE önde gidiyor ve en büyük yardımı Türkiye Kızılay’ı yardımlarıyla gerçekleştiriyor. Türk halkının bu insani davranışı alkışlanmaya değerdir; zaten Türk milletine yakışan da budur.

Ateşkesin son bulması dünya ulusları içinde de tık yok, ses yok, İsrail’le DUR! Diyen yok. İngiltere, Fransa, Almanya, Belçika, Hollanda’dan ses seda yok. Olan Filistin halkına, orada yaşayan Müslümanlara oluyor. İslâm dünyasından da maalesef bir gelişme göremiyorum. Hele Arap ülkelerinden hiç ses, seda yok. Yazıklar olsun demekten başka kendimi alamıyorum. Bütün İslâm dünyası buna tepkisini göstermelidir, birlik içinde bir araya gelmeli ve bir şeyler yapmalıdır. Elbette ki yapılanlar evrensel barış adına olmalı ve gelecek için de önemlidir.

Türkiye’de tepkiler olağanüstü büyük oldu. İstanbul’da, Ankara’da, İzmir’de, Kayseri’de, Konya’da, Diyarbakır’da, Adana’da, Gaziantep’te, Kahramanmaraş’ta ve Erzurum’da on binler elde bayraklarıyla İsrail’i kınayan, lanetleyen yürüyüşler yapıldı. “İsrail’in malını almayalım” şeklinde sloganlar atıldı, pankartlar asıldı. Peki, bu İsrail’in malları nelerdir onlardan da birkaçını örnek olsun diye yazıyorum, birkaç ay almayalım, ölmeyiz herhalde: Coca cola, Alo, Oma, Persil, Vim, Ace, Alfa, Mintax, Ariel, Ariel matik, Nescafe, Hacı Şakir, Puro, İpana, Edison, Phlips, Kiwi, Dyo, Obs, Efes Pielsen, Tefken, Tuborg, Polyen, sasa, Levis, Galbani, Spade, gibi İsrail mallarını bir süre almayalım, vatandaş olarak tepkimizi koyalım ne olur.

İsrail’de Coca Cola’nın asıl sahibi CNN DE geçen yaz yaptığı bir konuşmasında aynen şunlardı söylemiş: “ İlk Temmuz ayının başından itibaren ( 2008), Coca Cola’nın tüm gelirini ve bundan sonraki ayların tüm kazancımı İsrail ordusuna armağan ediyorum “ diye beyanat vermiş.

Aslında bu işin baş destekçisi Amerika’dır. Kapitalizmin ve emperyalizmin destekçisidir. Ortadoğu’yu yıllardır karıştıran, sömüren bunlardır. Irak’ı, Afganistan’ı yerle bir eden yine bu Amerikan politikasıdır. Barış için Irak’a giren BUSH’ un askerleri hâlâ çıkmadı, Irakta yüz binlerce insan öldü. Yerlerinden, yurtlarından oldular, Saddam’ı mumla arıyorlar şimdi. Son seçimlerde başkanlığı ele geçiren OBAMA geldi, belki bir şeyler yapar diye ümitlendik, ondan da bir şey çıkmadı. Bu güne kadar barış konusunda bir çalışması görülmedi veya biz duymadık. Etkili olabilirdi. Gelecek için iyi bir puan kazanırdı.

Bizler de vatandaş olarak İsrail’in yapmış olduğu bu katliama karşı tepkimizi koymalıyız. Ben bir Türk vatandaşı olarak bu olayları şiddetle kınıyorum. Ölenlere Allah’tan rahmet, yaralı olanlara acil şifalar diliyorum. Ve de sevgili Filistin halkına da başsağlığı ve acılarını bütün kalbimle paylaşıyorum..

Filistin ve İsrail savaşı sadece bugünlerde yapılmıyor. Yaklaşık 45 yıldır bu savaş devam ediyor. Bir zamanlar MOŞE DAYAN vardı, yine sık sık Filistin halkına savaş açıp yine katliamlara devam ediyordu. 1967 yazında yine böyle bir katliam oldu. Filistin halkı acı günler yaşadı. O yılarda çiçeği burnunda heyecan dolu bir köy öğretmeni idim. İşte o günler de duygularımı, aşağıdaki şiirimle Filistin halkıyla paylaşmaya çalışmıştım. Ben de saklı duran bu şiirimi o günlerin anısına aynen sizlere sunuyorum.

ORTA DOĞU’DA

SAVAŞ

Güzelim Orta-doğuda

Acınacak bir hal var

Özgürlük adına güya

Tuh Rusya, Yuh Amerika

Bir daha

Bir daha

Silahlar kudurdu

Hunharca

Gâvurca

Aptalca

Havada döndü uçaklar

Yerde bir kör dövüşü

Kimi ağlar, kimi sızlar

Öksüz kaldı, yetim kaldı

Kolu, kanadı kırık çocuklar

Barut kokusu

Kan, ter- kokusu

Filistin’e pusu

Mavzerler ağız ağza

Gençler vuruldu

Genç kızlara işkence

Ve toplar bir daha vurdu

Kahpece

Kalleşçe

Namertçe

İnsanlar öldü, insanlar yandı

NASIR ağladı, MOŞE DAYAN’dı…

Abdülkadir GÜLER

21 Temmuz 1967- Kızıltepe.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2046
Toplam yorum
: 4361
Toplam mesaj
: 223
Ort. okunma sayısı
: 825
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster