Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '20

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
40
 

Gebelikte Egzersiz

      Günümüzde kadınların sportif faaliyetlere ilgisinin artması, bu aktivitelerin gebelik döneminde de devam ettirilmesine hatta özellikle gebelik sürecinde estetik kaygılarla egzersiz yapma isteğinin artmasına neden olmuştur. Düzenli olarak egzersiz yapan kadınların doğumu daha kolay gerçekleştirdiği bilinmektedir. Bunun yanı sıra egzersiz, dolaşım ve sindirim işlevlerini düzenlemekte, dayanıklılık ve kuvvetin korunmasına yardımcı olmakta, kilo kontrolü sağlamakta doğum için gereken kas aktivitesinin desteklemekte ve doğum sonrası iyileşmeyi hızlandırmaktadır.

      Gebelik döneminde egzersizin amacı fiziksel uygunluk seviyelerini artırmak değil, mevcut durumu korumak olmalıdır. Bu nedenle yapılan çalışmaların tümü düşük şiddette egzersizler içerir. Gebelikte yapılacak aktivitelerin hem anne hem de bebekte risk oluşturmaması için aktivitenin türü,  şiddeti ve süresinin uzmanlar tarafından bilinçli bir şekilde düzenlenmesi gerekir. Kontrol edilemeyen Tip 1 diyabet, hipertansiyon, kalp – damar, solunum, tiroid hastalığı ve anemisi olan gebeler ile düşük, erken doğum, rahim ağzı yetmezliği, ve bebekte büyüme geriliği vb. öyküsü olan gebeler için egzersiz sakıncalıdır. Ayrıca sağlıklı gebelerde dahi yapılmaması gereken aktiviteler; su altı sporları, temas sporları, dağcılık, kürek, binicilik, kayak ve su kayağıdır.

      Gebelik döneminde egzersizler güvenlik önceliklidir. Yürüyüş, pilates, yoga, golf ve düşük şiddetli aerobik egzersizler güvenli aktiviteledir.  Günümüzde su içi gebelik egzersizleri çok tercih edilmeye başlanmıştır. Burada önmeli bir nokta kullanılan havuzun mutlaka hijyen şartlarına uygun olmasıdır.

      Gebelik öncesi yaşamında düzenli egzersiz yapan ve yapmayan kadınlar farklı egzersiz programlarına başlatılır. Düzenli egzersiz yapan kadınlar kalp atım sayısını (nabız) kontrol ederek haftanın belirli günlerinde 30 dakika ile 60 dakika arası egzersize yönlendirilir.

      Düzenli egzersiz yapmayan kadınlar ise gebeliğin 13. haftasının sonuna gelene kadar egzersize başlamamalıdır. Bu haftanın ardından belirli günlerde en az 30 dakika egzersiz yapabilirler.

      Gebelerde egzersiz programı oluşturmada dikkate alınması gereken en önemli hususlar: anne ve bebeğin sağlık durumları, gebenin yaşı, gebelik haftası, gebelikle oluşabilecek fizyolojik değişiklikler ve egzersizle oluşabilecek fizyolojik değişikler göz önüne alınarak doğum hekimi ve egzersiz fizyoloğu işbirliği içerisinde kişiye özel olarak hazırlanmasıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 121
Kayıt tarihi
: 21.12.18
 
 

Spor Fizyoloğu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster