Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '14

 
Kategori
Beslenme
 

Gebelikte Kalori - Protein İhtiyacı

Birçok  anne  adayı  bebeğini  besleyebilmek ve  büyütebilmek arzusuyla gereğinden  fazla  yiyerek  aşırı  kilo  alır,  tabii  sonra  da  bunları  vermek  çok  da  kolay  olmayabilir. “Gebelikte Kalori İhtiyacı İki katına ÇIKMAZ!” diyen  diyetisyenimiz  Aysen  Arıcan  bu  konudaki  tüm  sorularınıza  cevap  buluyor.

Aysen hanım gebelik döneminde bir  anne  adayının günde kaç kalori alması gerekir?

Gebelik süresince anne karnındaki bebek annesinin dışarıdan aldığı besinlerin bir kısmı ile beslenir.

Kordon ve plasenta aracılığıyla anneden bebeğe, şeker, protein, yağ, vitaminler, mineraller kısacası tüm besin öğeleri geçişi sağlanır. Anne yeterli beslenmediği takdirde bile bebek annenin depolarından gerekli enerji ve besin öğelerini karşılayabilir.

Özellikle gebeliğin 20. haftasından sonra (6. ayın başlangıcından itibaren) annenin enerji ihtiyacı artmaya başlar. Genlikle 3. aydan itibaren günlük enerji alımına 300 kalori daha ilave edilir.

Sizin  çok  sevdiğim  bir  sözünüz  var“ iki kişilik yemek yemeniz gerekmiyor”

Teşekkürler…Anne adayının enerji ve diğer besin öğeleri gereksinimi hesaplanırken, kadının yaşı, fiziksel aktivite seviyesi ve gebelik öncesi ağırlığı göz önünde bulundurularak hesaplanmalıdır. Burada verdiğim hesaplama ile ortalama bir değere ulaşabilirsiniz. Tekrar hatırlatıyorum her birey farklıdır ve bazı özelliklerine göre ihtiyaçları değişiklik gösterebilir. Kesin olarak kendi ihtiyacınız olan kaloriyi diyetisyeninizden öğrenebilirsiniz.

Günlük enerji ihtiyacı; Bireyin bazal metabolizma hızı (BMH) veya dinlenme anında (DEH) harcanan enerji, fiziksel aktivite (FA) karşılığı harcanan enerji ile anne karnındaki bebeğin büyüme ve gelişmesi için harcanan ek enerji toplamıdır.

Gebelikte Gereken Enerjinin Hesaplanması

Günlük Enerji (kkal) = BMH veya DEH x FA + Gebelik Eki

 

Bazal Metabolizma Hızı veya Dinlenme Metabolizma Hızı Formülü

 

BMH/DEH =    15-18 yaş için :  (12.2 x A) + 746

                         19-30 yaş için :  (14.7 x A) + 496

                         30 ve üzeri için:  (8.7 x A) + 829

 

 

Fiziksel Aktivite Faktörü (FA) Katsayıları

 

Yatak istirahatında olanlar için     1.2

Hafif aktivite yapanlar  için          1.4

Orta aktivite yapanlar için           1.5-1.6 dır.

 

 

Gebelikte KAÇ kalori eklenmeli?

Gebelik Öncesi

Ek Enerji (kkal)

Ağırlık Durumu

BKI(kg/m2)

İlk 3 ay

Sonraki Aylar

Zayıf

<>

250

300

Normal

20-25

150

300

Hafif Şişman

25-30

Hiç

300

Şişman*

>30

Kontrollü zayıflama

Günlük ihtiyaç kadar

 

Kaynak: http://www.doktoramcam.com/Makale/Detay/gebelikte-beslenme/556

 

Bu  makale de  ilginizi çekebilir:

Otizm Nedir?

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 374
Toplam yorum
: 19
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1242
Kayıt tarihi
: 04.08.11
 
 

09.05.1970 tarihinde İstanbul’da doğdum. İlköğrenimimi Göztepe Yeşilbahar İlkokulu’nda yaparak 19..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster