Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Gece keşfi

Gece keşfi
 

Patates-soğan dolabında, filizlenip pörsümüş patatesler vardı. Dün, onları tam çöpe atacakken vazgeçtim. Bir tencereye su koyup, patatesleri olduğu gibi içine doldurdum. Ocağı yaktım, bıraktım yavaş yavaş kaynadı. Bir ara çatal batırıp kontrol ettim. Baktım çatal tutmuyor, demek ki olmuş. Suyunu süzdüm öyle bıraktım tezgahta...

Bu gece midemde kazıntı başlayınca, patatesler aklıma geldi. Hem güzel, hem pratik birşey yapayım dedim. Tamamen doğaçlama yaptım, tesadüfen çok güzel oldu. En iyisi unutmamak için buraya yazayım, belki deneyen de olur. Pörsümüş patatesiniz yoksa, pörsümesini beklemeyin!..

Haşlanmış patatesleri soydum (5 ad. orta boy), sekize bölüp parçalayıcıya yerleştirdim.

Yarım demet maydanozu yıkadım, saplarını ayıklayıp ekledim ve aleti çalıştırdım.

Maydanozlu püreyi tencereye aktardım. 1 yumurta, 1 yumurta sarısı koydum.

1 çay bardağı sızma yağ, 1 tatlı kaşığı tuz, 100gr beyaz peynir, 100gr rendelenmiş taze kaşar katıp kaşıkla ezdim.

Ocağı açtım, 1 çay bardağı süt ilave edip biraz karıştırdım.

Malzemeyi buzdolabı poşetine doldurdum. Ağzını bağlayıp köşesine bir parmak delik açtım.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serdim. Poşeti sıkarak S şekilleri meydana getirdim.

Önceden ısıttığım 200 derece fırında yarım saat kadar bıraktım. Üstü kızarınca çıkardım.

Biraz soğuyunca daha güzel oluyor. Hatta tamamen soğusa da olur.

Eveeet, bu kadar... Basit değil mi? .. Deneyin, beğeneceğinize eminim! Çocukların da beğeneceğini umarım. Rakıcılara meze de olur!

Bir de isim koyayım da tamam olsun... Bu nevaleyi gece keşfettiğim için ismi "GECE KUŞU" olsun mu? Olsuuun!...

Afiyet olsun!...

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..