Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gecemiz..

Gecemiz..
 

Oğlak derisi, tüylerinden arındırılıp ters çevrildikten sonra ön ayaklarının birine tahta boru yani 'Lülük', arka ayaklarından birine de 'Nav' bağlanarak meydana gelen doğu Karadeniz'in halk çalgılarından 'Tulum' dediğimiz çalgı aleti ile dün gece Lise arkadaşlarımın düzenledikleri davette birlikte horon oynadık.

Hemşin yaylalarında oy

Yattım uyuyamadım

Aradım sevdiğimi oy

Daha dayanamadım..

Hemşin yaylalarına oy

Gidilirmi karadan

Artık kavuştur bizi oy

Yeri göğü yaradan...

Aramızda 12 Eylül 80 askeri derbesinde idamla yargılanıp yurtdışına sığındıktan sonra ülkeye dönenler de, memleketim Ardeşen'de kültürel anlamda malle baskılarına göğüs geremeyip İstanbul'a yerleşen de, bir bölümü küçük memlekette ticari faaliyette bulunup başarılarını sindiremeyen akraba-i tarukat tarafından dolaylı şekilde şiddete maruz bırakılarak İstanbul'a yerleşenler de vardı.

Kısaca, her biri ülke'nin sosyo-ekonomik ve politik sorunların yoğun olduğu dönemleri zorluklarla aşarak yaşam savaşını veren arkadaşlarımdan oluşan bir geceydi.

Çok mutlu oldum.

İlkokul yıllarımızdan başladık, Liseli yıllarımıza kadar çocukluğumuzu yaşadık. Ben hariç, arkadaşlarımın çocukları hakkında konuşuldu, eğitimlerinden-evliliklerinden söz edildi. Hiç kompleks yapmadım, çocuklarım, eşim yok diye.

Çok güzeldi, hele 'Hemşin yaylalarında oy'..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..