Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Geçen Bir Yılın Ardından

Hepinize Merhaba Dostlar,  

Geçen bir yıl aslında içinde ne çok şeyi barındırıyor, hüzünleri, sevinçleri, öfkeleri, kederleri, konuşmaları, susmaları, kısaca geçen koca bir yılın yaşanmışlıklarını. Geçen her yılın mevsimleri bile birbirine benzemez oysa, her birinin ayrı bir gün özelliği vardır bizim için, biraz daha büyüdüğümüz, biraz daha köklerimizi yaşama oturttuğumuz, koca bir yıldır geride kalan. 

Başlangıçta diğerleri gibi sıradan görünen, hafta sonlarını birbirine eklediğimiz bir yıl der geçeriz, böyle kodlarız beynimizin anlaşılmaz kıvrımlarına, oysa ne çok şey barındırır içerisinde, kaybettiklerimiz, ihmal ettiklerimiz, yeni doğanlar, hepside böylesi yılların içerisinde bir yer bulur kendisine. İnsan nesli uslanmazdir, iyiki de öyledir, yaşamımıza yön verenler aslında aykırı olmayı başarabilenlerdir, bizler, büyük çoğunluk, akıp giden hayatın içinde kendimize belirlediğimiz rollerin içinde kendi oyunlarımızı oynuyoruz, aslında çoğumuzun ruhları özgür değil. 

Geçen kırküç yılın elbette bana da öğrettiği bir şeyler var, tüm bunların yanında, hatalarım, başarılarım, pişmanlıklarım, kederlerim, hüzünlerim var, hepsini beni ben yaptıkları için çok seviyorum, çok önemsiyorum. Bir yıl daha geçip gidiyor, oysa ben bu yılın başlangıcında yeni umutları yüklemiştim sırtıma, daha çok öğrenecektim, daha çok gülecektim, daha çok bulgur pilavı yiyecektim. 

Her yıl ayrı bir yol hikayesi gibi aslında, başladığınızda gördüğünüz ufuk geçen zaman içinde, yol boyunca, o kadar çok değişiyor ki, siz de yola ne için çıktığınızı unutuyorsunuz. Geçen bir yılda, yada yıllar içinde insan hayatını nelere adamalı ? Demokrasi, insan hakları, hayvan hakları, insan ilişkileri, toplumsal sorunlar, dünya işleri, öbür taraf işleri, çocuklar, gençlik, yaşlılar vs. derken konu başlıkları kolayca uzamaya meyilli aslında, sizde kalkıp aman efendim neye ilgi duyuyorsanız ona daha çok vakit ayırın diyebilirsiniz. 

Yaşamak bir hobi olsa aslında daha kolay olabilirdi, geçenlerde Sayın Oktay Akbal köşesinde "ülke sorunları hakkındaki görüşlerini yayınlamaktan edebi eserlerine sıra gelmediğinden" yakınıyordu, aslında çok doğru bir itiraf bence. Bir yıl daha döktü yapraklarını, yazılar yazıldı, oyunlar oynandı, türküler söylendi, ağıtlar yakıldı, güzel ülkem uykusu kaçmış sürekli koridorları gezinen yaşlı hastalar gibi dolanıp duruyor, herkesin sahip çıktığı ya da çıkar gibi göründüğü sorunlarından kurtulamıyor, bir yerlerde yeni yaşamlar başlarken, öfke hala baskın, acı hala kol geziyor, oysa biz iyi başlamıştık bu yıla, cebimizde biriktirdiğimiz umutlar vardı, şimdi hepsi çocukken kaybettiğimiz misketler gibi dağılıp gittiler bir yerlere, üzerlerini kar kapattı, biz kapattık. 

Yeni bir yıl geliyor, gelin bu yılı daha iyi bir yere taşıyalım, yeni bir yıl diye bel bağladığımız umudumuz olsun. 

Hepinizin gönlüne barış dolsun. 

Ali Sami 

 
Toplam blog
: 45
: 453
Kayıt tarihi
: 24.12.10
 
 

Öncelikle merhaba. Bugün 24 Aralık 2010, ben de blog dünyasında yerimi aldım. Merhaba. Hepinize k..