Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Geçen yıllarını isteyen adam

Geçen yıllarını isteyen adam
 

İnsan yaşlandıkca hep hayıflanır “ahh ah.... şimdiki aklım olsaydı o zaman böyle mi yapardım “ yollu yakınmalar yaşamın her döneminde olur. Ya da bazen yaşlıca bir beybaba gençlere kızarak siz de “genç olacaksınız , ben sizin yaşınızda olsam bak neler yapardım”gibi diklenmelerle karşılaşmışızdır. Bütün bunlar bizim kendi yaşamımızda en iyiyi yapma çabasına karşın hep geçen zamana özlemle dönüp bakarız. Bazen de geçen zaman içinde aslında zamanı daha güzel kullanabilirmişim hissine bile kapıldığımız olmuştur.

Ülkenin birinde geçen yaşamının daha güzel olabileceğini , zamanını heba ettiğini düşünen serüvenci birisi ; acaba geçen yaşamımı geri alabilir miyim diye kendince düşünceler üreten çareler arayan birisi çok-çok uzak diyarlarda bir bilgenin olduğunu ve bu bilge her isteyenin sorununa çözüm bulduğunu öğrenmiş. Belki bir çözüm bulabilir düşüncesiyle yola revan olup varmış bilgenin kapısına .

Bilgenin oturduğu ev öyle sıradan , öyle sıradanmış ki ; bizim serüvenci bu bilgenin kendine hayrı yok , bana nasıl olacak diye düşünmeden edememiş.Ancak buraya kadar geldim yinede bir içeri girip derdimi anlatayım demiş. Bu derme çatma kulübe gibi evin kapısını tıklatmış .İçeriden kendinden emin tok bir ses “içeri buyurun kapı açık “ diye seslenmiş.

Bizim serüvenci “ ününüzü duyup taa... uzaklardan buralara kadar geldim ;istediğim şeyi ancak sizin sayenizde elde edebilirmişim. ”Bana böyle dendi . ”Karşılığında benden ne isterseniz vermeye hazırım”.

-“istediğinizin ne olduğunu öğrenebilir miyim?”diye karşılık verdi bilge.

“Bakın , ben elli beş yaşında bir insanım. Yolun yarısını çoktan geçtim.Söylemeye dilim varmıyor ama galiba yolun sonuna da yaklaşıyorum.Tabii bu gerçek beni huzursuz ediyor.Tahammül edemiyorum. Bugüne kadarki hayatımı geri istiyorum .Mümkün mü ?”

Bilge-“Elbette mümkün.Bilmem sana söylendi mi , bizde karşılığı verilmek kaydı ile her şey mümkün, ancak tam olarak ne istediğini anlaya bilmem için geri istediğin hayatını birazcık anlatman gerek”.

Bilgenin sorduğu bu soru bizim Serüvencinin iç dünyasına dönmesine yol açmıştı. Gözünün önünden bir film şeridi gibi yaşamı geçiyordu. Bu kabulü zor ve imkansız yaşam ona aitti. Yaşamı bir yığın koşuşturma ve kargaşa içinde geçmiş, bir yığın zorluklar yaşamıştı.Bütün bunları anımsamak biraz hüzün verse de yinede bu kendi yaşamıydı. Bütün bu yaşanmışlığın hüznünün yüzüne vurmasına engel olamayan serüvenci :

“geçmişte çok hatalar yaptım , pişmanlıklarım var.......Yanlış kararlar verdim, hatta çok büyük kayıplarım oldu .Asıl önemlisi zamanı hovardaca kullandım derken bir de baktım ki yaşamımın büyük çoğunluğu geçip gitmiş. Paniğe kapıldım , çareler aradım , dostlarıma danıştım.Ancak hiç biri çare bulamadılar.Kendimi çok çaresiz ve yitip giden biri olarak hissediyorum.Lütfen benim boş yere giden elli beş yılımı bana geri verin. “

“Yani pişmanlık duyduğunuz hayatı geri mi istiyorsunuz?”diye sordu bilge.

“Elbette hayır.Söylemek istediğim sadece KAYBETTİĞİM YILLARI MI GERİ istiyorum . Eğer bir şansım olursa aynı hataları bir daha tekrarlamam.

-“Bunu çok mu istiyorsunuz?”dedi bilge.

“Evet , hem de her şeyimi verecek kadar.”

-“Peki size vereceğim elli beş yıl karşılığında bana ne verebilirsiniz?”

“Ne isterseniz vereceğim, şu an sahip olduğum her şeyden vazgeçebilirim.Yeter ki yıllarımı bana verin.

Bilge adam uzunca bir süre düşündükten sonra ;sizden isteyeceğim şey çok önemli olsa da evet der misin?

“Hiç tereddütsüz evet derim” dedi serüvenci.

“O halde BELLEĞİNİZİ istiyorum , elli beş yılın içinde barındıran belleğinizi “ dedi bilge.

“Evet ilginç bir bedel”, ama kabul ediyorum dedi .

Bilge “emin misin “dedi .Bütün bir yaşamı hiç , hatta buraya bile neden geldiğini bile hatırlamayacaksın.

-“Daha iyi ya hiçbir şey hatırlamayacağım , her şeye yeniden başlayacağım.

Bilge tekrar hatırlattı “burdan çıkınca bütün belleğini burada bırakıp gideceksiniz , hatta şu an konuştuklarımızı da dahil”Ne olduğunu , kim olduğunu , ne iş yaptığını ...vb hepsini.

Serüvenci birden irkildi “sanırım şimdi ne demek istediğinizi daha iyi anlıyorum.Çok ilginç insansınız, teşekkür ederim.Ben en iyisi bundan sonraki yaşamımı en güzel bir şekilde yaşamayı becereyim diyerek vedalaştı. Bilge arkasından “Geçmişini hatırlamayanlar, onu bir kez daha yaşamak zorunda kalırlar.”diye seslendi

 
Toplam blog
: 45
: 1344
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Düşünmeyi ve yazmayı çok severim. Yaşama ilişkin çelişkileri görmekte ısrarlıyımdır. Muhalif olmaya ..