Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '14

 
Kategori
Şiir
 

Gecenin Bu Saatinde

Gecenin Bu Saatinde
 

Vakit bir hayli ilerlemiş,
Şehir bütün azameti, bir o kadar hiçliğiyle
Işıklara bezenmiş, çekici görünmek gibi bir derdin peşinde..
Gökyüzü daha mütevazı,
Bir avuç yıldız serpişmiş koyu renkli geceye.
Ağır okumaların saati benim için,
Tavsiye kıssalarıyla; elimde İbn Arabî  
‘’Allah gecenin son üçte birlik kısmında yakın semaya iner;
Beni sevdiğini iddia edipte uykuda olanlar,
Seven sevdiğiyle baş başa kalmak istemez mi?’’

Tüm sevdiklerimle baş başayım şimdi,
Herkesin her şeyi olan adam da gelmiş,
Biri bitse biri kalırım diyen; galiba Cemal Süreya
Yalnızım diyor adam, titriyor dudağı
Öp beni diyor ordan,
Eğilip öpmek istiyorum
Yok oluyor,
Yalnızlığını bırakıyor bir.
Soyup benliğimi üryan, yalnızlığın biri derdimi
Geri vermek isterken meydane, Kelâmi;
Bu kul derdi meydanı değil,
‘’Allah derdidir âgâh olan gelsin bu meydane
Bu meydan mekteb-i irfan cesaret edemez her can’’
demekte,
Kırılıyor cesaretim, ömrüm bir de cesaret toplamakla geçiyor,
Hep yanlış ‘’bir’’ler deyim…
Tekrar dönüyorum İbn Arabî’ye;
 ‘’O gün çetin bir gün insanlar günahlarını taşıyacak
Birine muhtaç, cennet bedelini ödeyenlere ait,
Sen buna sahipsin kardeşini bağışlayarak..’’

Gözyaşlarımı bedel gösterip,
Cennete girmek istiyorum
Bağışlamak istemiyor beni kimse.
Bir seda yükseliyor, ruhumu bedenimden ayıracak güçte,
Kani Karaca söylüyor;
‘’Seher vakti Allah derken,
Bizi de unutma bülbül..’’

Bülbüle kendimi hatırlatmak için defalarca söyletiyorum
Siyah gözlüklerinin ardındaki gözleri merak edip;
Üvey annesi kezzapla gözlerini kör etmiş,
Öğrenince irkiliyorum.                                                                                                  
Sonra ‘’Elveda Ramazan’ı’’ söylüyor
Ben vedaları sevmiyorum
‘’Elle tutulmuyor ki, akıp gidiyor zaman,
 Dokuyor ömrümüzü bize vermiyor aman
Arkasından yılların yetişemiyor insan..’’

Ağlıyorum, durmadan ağlıyorum..
Yetmiyor gözyaşlarım,
Ağır bir bedel ödemem gerekiyor,
Beni bağışla diyor, yalnız adam
Herkesin her şeyi olmam yetmedi
Ya da şiirler yazmam; Cemal Süreya olan,
Gecenin bu saatinde,
Baş başayım tüm sevdiklerimle..
Ben herkesi riyasız bir aşkla sevdim
Belki bu yeter cennete girmeye
Bağışlıyorum tüm sevdiklerimi,
Elveda Rahmet ayı Ramazan..

https://www.youtube.com/watch?v=Ni39JlPV2iA

 
Toplam blog
: 110
: 1076
Kayıt tarihi
: 26.05.14
 
 

Dünyanın kirletemediği bir lotus... ..