Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

14 Ağustos '06

 
Kategori
Sinema
 

Geceyarısı Ekspresi

Geceyarısı Ekspresi
 

Türkiye'de yasaklanan bir film vardı. Biz o kadar çok yasakladık, o kadar çok üzerinde konuştuk ki flim klasik oldu!

Dün AMC (American Movie Classics) denilen kanalda yine gösteriyorlarmış. Umut haber verdi. Ertesi gün sordum? Nasıl? Dudaklarını büktü. Güzel, dedi. Hapishaneleri nasıl buldun, diye sordum. Hapishane güzel olmaz ki, diye cevap verdi. Burada büyümüs, haftanın belki hergünü film seyreden biriyle konuşuyorum. Üstelik yaşını başını almış, üniversite mezunu biri. Bu filmi Türkiye'de yasakladılar, dedim. Niye ki, diye şaşırdı. Çok abartma var, dedim. İyi ya, dedi, inandırıcılığı azalıyor.

Vallahi bir fırsatınızda, bu filmi tekrar seyredin. Sahiden. Hele hele Türk rolünde oynayanlar, ilkokula müsamereye çıkmış çocuklar gibi nasıl rol yapıyorlar, bir daha görün. Ben diyorum ki, keşke, bu filmin Türkiye'de, Türk sanatçılarla, gerçek mekanlarda çekilmesine izin verseymişiz.

Filimde ki hapishane sahneleri o kadar detayla anlatilmiş ki, gerçeklere uymasa bile, "Türk Hapishaneleri böyledir." mesajını çok güzel vermiş.

Şimdi diyorum, iyi bir senaryo ile, filmin yönetmeni Oliver Stone'a gitsek. Gel bize bir hapishane filmi daha çekiver, desek. Hatta filmin ismi de "Geceyarısı Ekpresi-2" olsa. Yine esrar kaçakçısı bir Amerikalı yakalansa. Türkiye'de mahkemelere çıksa. Hapishane yaşamı görüntülense. Gerçek mekanlarda... Hiç olmazsa, şimdi bütün dünyaya o zamandan bu zamana nelerimiz değişti diye anlatabileceğimiz, elimizde kanıtlarımız olur!

Hele hele filimde Türkçe konuşulan sahnelerde, gerçekten Türkçe konuşulsaydı, iyi bir "Türk Dili" reklamı yapardık. Şimdi bu filmi seyredenler, uyduruk Türkçe konuşan oyuncuları dinleyip, Türkçe hakkında pek de bir fikir sahibi olamıyorlar!...

Bu filme gösterdiğimiz tepkiler aklımıza geliyor. Kendi kendimize soruyoruz:

"Biz nelere kafa yormuşuz?"

Not 1: Bu yaziminda duzeltmeler yapan sevgili editore tesekkur ederim.

***

Not 2:

Yukaridaki yaziyi neredeyse iki yil once yazmisiz. Iki yil once, bugunun bize ne getirecegini hic bilemezdik. Hele, hele Umut'un bir Amerikan Hapishanesinde anilarini yaziyor olacagini!...

Gece Yarisi Ekspresi - Amerikan Usulu-

26 Mayis 2008

LINK:

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=110718





 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..