Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '10

 
Kategori
Kitap
 

Geceyarısı Güneşi (Midnight Sun)

Geceyarısı Güneşi (Midnight Sun)
 

Alacakaranlık (Twilight) serisinin son kitabını yani beşinci kitabı okudum en son olarak. Gerçi tam bir kitap sayılmaz. Kitabın ilk 12 bölümünün taslağı. Bilmeyen vardır belki aranızda diye yazma ihtiyacı hissettim. Çünkü bir ay öncesine kadar benim Alacakaranlık serisinden haberim bile yoktu. Sanki çok uzun zamandır bitkisel hayattaydım ve birden uyandım. Bir de baktım ki dört kitap yazılıp, basılmış, iki film çekilmiş hatta üçüncüsü de çekilmiş bir kaç ay sonra gösterime girecek. Ortalık Edward, Bella, Jacob hayranlarıyla dolmuş taşmış. Tabii ki bu kahramanların gerçek hayattaki karakterleri Robert Pattinson, Kristen Stewart, Taylor Lautner hayran denizinde boğulmuş, servetlerine servet katmış, Twilight fan sitesi dünyanın en fazla fan üyesine sahip site olmuş, vs...

Şans eseri dvd alırken gördüm New Moon (Yeni Ay) filmini. Ama vampirli falan diye tercih etmek istmedim. Satıcı beni bu ilk film değil bunun birincisini seyredin önce hem öyle korkunç vampir filmlerinden değil diyerek heveslendirdi. Alacakaranlık (Twilight) filmini aldım önce. Ve sonra bir hafta içinde dört kitabı okumuş ve iki filmi bilmem kaç kere tekrar tekrar izlemiş buldum kendimi. Gerçekten insanı içine çeken bir anlatımı vardı kitapların. Ben önce filmleri izlemek gibi bir hata yaptım. Önce kitapların okunması taraftarıyım aslında. Ama söylediğim gibi oldukça geç dahil oldum bu Alacakaranlık furyasına. Her neyse zararın neresinden dönülürse kardır diyerek internette bu seri hakkında neler olup bitiyor diye inceleme yaparken rastladım bu beşinci kitabın adına. Ben dört kitaptan oluşan bir seri diye biliyordum.

Meğer Alacakaranlık serisinin yazarı Stephenie Meyer beşinci kitap olarak serinin ilk kitabını tekrar ama bu sefer ana karakterlerden biri olan Edward Cullen'in objektifinden anlatmaya başlamış. İnanın müthiş bir deneyim. Daha önce böyle bir şeye rastlamamıştım. Düşünün bir kere; çok sevdiğiniz bir roman, hikaye okudunuz ve kitabın bitmesi ile yaşadığınız boşluğu dolduracak bir şeyler ararken, okuduğunuz hikayenin en baştan diğer bir karakterin gözüyle, düşünceleriyle yazılmış halini buldunuz. Bunu anlamak için sanırım deneyim etmek lazım. Alacakaranlık serisinin hayranları eminim bu beşinci kitabı okuyunca ne demek istediğimi çok iyi anlayacaklar.

Ben Stephenie Meyer'ın resmi web sitesinden (www.stepheniemeyer.com) okudum kitabı. Tadı damağımda kaldı dersem yalan olmaz. Her ne kadar yazar kötü, kusurlu bir taslak dese de o haliyle bile müthiş. Orjinalinden okumak ayrı bir zevk bunu da belirteyim. Bazı siteler türkçeye çevirmiş kitabı. Çok tatminkar olmasalarda bazıları gerçeğe oldukça yakın. Ama gerçekten orjinal anlatımın tadını vermiyorlar. Serinin tüm kitaplarının orjinallerini okumanızı tavsiye ederim. Bambaşka hissettiriyor insana.

Beşinci kitap olan Geceyarısı Güneşi (Midnight Sun) Stephenie Meyer'ın yazmaya başladığı ancak henüz kusurlu bir kaba taslak halindeyken evinden çalınıp sanal ortama sızdırılması yoluyla bitmeden ortaya çıkan bir kitap. Dediğim gibi kitabın ilk oniki bölümü var sadece. Bu olaydan sonra yazar elbette çok sinirleniyor ve üzülüyor. Kitabı yazmaktan vazgeçtiğini söylüyor başlarda ancak sonra hayranlarının ve annesinin de ısrarına dayanamayarak yeniden kaleme alacağını da ekliyor web sitesinde. Sanırım Haziran ayı gibi çıkacak kitap.

Alacakaranlık (Twilight) serisine ve dolayısıyla vampirlere bu ilgi alaka da nereden çıktı diye merak eden varsa hemen belirteyim. Sadece AŞK. Sonsuza kadar süreceğini bildiğiniz, ölümün dahi ayırmayacağı bir aşk düşünün. Asla vazgeçemeyeceğiniz şeylerden sonsuza kadar vazgeçmenize sebep olacak bir aşk. Sanırım ne demek istediğimi biraz da olsa anlamış olursunuz.

Keyifli okumalar...

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..