Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '08

 
Kategori
Sivil Toplum
 

GECİKMELİ YORUMLAR 2

Sizleri bu aralar olağanüstü görüş ve yorumlarımla sık sık rahatsız edemiyorum. Bu sizler için ne kadar sıkıntı yaratıyor bilmiyorum ama yazmak çok zevkli. Bu yüzden de köşe yazarlarına her bakımdan imreniyorum. Birine hayır dua edecekseniz Allah seni köşe yazarı yapsın diye dua edin. Yani bir insanın önünde bu kadar çok mu konu olur yazmak için. Düşünün hayatınızı kazandığınız işi icra etmek için hiç bir şey yapmanıza gerek yok. Birileri zaten icra ediyor. Kendi muhabirinizin resmini alıp köşenize basıp yorumsuz deseniz o günkü sütunlar dolmuş olacak. Neyse sakın bana bu kadar zamanda bu ülkede bu kadar olay olurken yaza yaza bunları mı yazdın demeyin. Bu yazdıklarım olduğu için diğerleri oluyor zaten.

İlk olarak geçenlerde biraz kar yağdığı günlerde (bu kadar araştırmacı gazeteci ve arşivci olmama rağmen o tarihi aldığım notu kaybetmişim) Hürriyet gazetesinde bir resim vardı. Abant yolunda muhteşem bir 4 çeker (ünlü İngiliz markasının son derece yeni bir modeli) yoldan kaymış, bir traktör çekiyor. Bir otobüs yolun açılmasını bekliyor. Sanırım zincir takın vb gibi önerilerde vardı. Otomobil dünyasını biraz takip eden okurlar bilir, bu arabalara zincir vb takmak için sanırım kutuplarda falan olmak gerekir. Çünkü bu araçlarda elektronik sistemlerde (çekiş kontrolları vb) yok yok zaten. Sonra 11 ocak tarihli Hürriyet gazetesinin seri ilanlar sayfasında yine benzer bir resim. Bu kez bir Alman harikası 4 çekerin son modellerinden biri yoldan çıkmış dönmeye çalışıyor. Haber ise milyon Euro' luk arabanız olsa da lastikleriniz iyi olmalı. Bu arada resimdeki arabanın lastiklerin dişlerinin yeniliği kilometrelerce öteden belli. Yani şimdi artık bu iki resim üzerine ne yazılır? Hangi kullanım tarzıdır ki bu coğrafyalarda o araçları yoldan çıkartır. (Araçların tam markalarını yazacağım ve arasam tüm tarihleri de bulacağım da bizim ülkemizde alınganlık had safhada olduğundan o kadar detaya girmiyorum.) İsteyen okur bakabilir. Ya da ikinci resim için sağlam lastik kullanın önerisi getirilirken (ki doğru) seçilen resim yepyeni bir 4 çekerin dişlerinin sağlamlığı belli olan bir fotoğraf mı olmalıdır? Benim gibi bir muhalif eğer bu araba bu lastikle kayıyorsa der ve ya 4 çeker almaktan yada lastik almaktan vazgeçer. 4 çekeri böyle kullanan sürücü ile , resmi böyle seçen editör olursa sizce trafik düzelir mi?

Sayın okurlar ikinci olarak TCMB' nın İstanbul' a taşınmasına değineceğim. Bu konuda muhalefet iktidarın aslında Cumhuriyetin merkezini, Padişahlığın merkezine taşımak isteyişinin asıl amacı olduğunu, İktidar ise İstanbul' un finans merkezi olması dolayısıyla buraya taşımak istediğini belirtiyor. Bense bunların hiç birine bakmıyorum şu anda. Bu görüşleri salt bu kelimelerden dolayı eleştirmeye çalışmak bile zaman harcama. Sayın okurlar İstanbul' a değil merkez bankasının taşınması, bir adet herhangi bir mütevazı binanın bile taşınması, yapılması düşünülmemeli artık. İstanbul gerekçesinden bağımsız olarak -ne yazık ki gerekçe tartışma lüksümüzü kaybettik artık- bir cazibe merkezi olmamalı. İstanbul' a çivi çakılmamalı. Doldu , bitti, her yapılaşma başka birçok sorunu geometrik artırarak yanında getiriyor. Bu nasıl görülmüyor, neden görülmüyor veya neden görülmek istenmiyor bimiyorum. Artık özellikle İstanbul' a yapacağınız en iyi ikinci şey hiçbir şey yapmamak, en iyi şey ise ikinci ile birlikte İstanbul' un kurumsal olarak nasıl yeniden cazibe merkezi olmaktan çıkarılacağının alt yapısını hukuki ve coğrafi gerçeklere göre düzenlemektir. İstanbul' da yaşamı bir şekilde pahalılaştıralım gelmesinler (ki kimi ne kadar etkileyeceği de çok tartışmaya açıktır) hukuki olabilir ama ne kadar adildir tartışılır. Ama ör: İstanbul' da x y z coğrafyalarına deprem bölgesi olmasından dolayı, a, b, c coğrafyalarına tarihsel nedenlerden dolayı yapılaşma yasaktır derseniz, bu hem hukuki hemde fiziksel açıdan doğru olur. Yazı yine çok uzadı. Devam etmek üzere hoşçakalın.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..