Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '07

 
Kategori
Blog
 

Geçip giderken...

Geçip giderken...
 

Penceremden...


Bugün yazdıklarıma yorum yazan arkadaşların sayfalarına baktım tek tek. En son yazdıklarını okudum. Bir hüzün çöktü içime. Bilmiyorum neden?

Belki bir şiire değdi gözüm, belki uçuşan bir sözcük düştü yüreğime. Biriktiriyorum kucağımda hiç kimse görmeden.

Yorumlamıyorum yaşamın hiç bir anını. Aklımdan geçenler birikiyor bir köşede. Sözcükler ekiyorum yine arka bahçeme. Kırağı düşüyor üstüne durmadan. Sabah ayazıyla kavga ediyor zaman. Akşam güneşine sevdalı harflerin boynu bükük. Neden göz kırpar aydede noktalara virgüllere..

Bitmiş günlerin sayfaları düştü takvimden. Bugün doğanlar, bugün ölenler. Günün yemeği, günün adları. Kendime ömür biçtim yaşanmamış yıllardan. Odamda yaşanmış günleri anlatan kitaplar resmi geçidiyle ben.

"70 Yaşım Merhaba" dedi Aziz Nesin bir köşeden. "Anlatmak İçin Yaşamak" diyen Marques'le başladı tören. "İki Kalas Bir Heves"le Erol Günaydın, sınıf arkadaşı Acar Başkut'un "Üç Kalas, İki İnsan, Bir Heves"inin bir kalasının üstünü çizmekle meşgul. Ağlama Palyaço "Makyajın Bozulur" diyor Müjdat Gezen sırayı bozarak. "Tiyatronun Cadısı" Macide Tanır hizaya sokuyor Müjdat'ı. Jean Genet "Muhalif Yaşamlar "serisi içinden sesleniyor. Melek Kobra "Hatıratım"la bir yanıt veriyor Genet'e. "Bir Yalnız Diva"yla karşılaşıyoruz az ötede: Sunat Korat. Lale Belkis "İpek Çoraplar " ellerinde İstanbul sokaklarında.

Bir Dinazor'un Anılarıyla çıkıyor Mina Urgan saklandığı köşeden. Muhibbe Darga "Arkeolojinin Delikanlısı"yım ben diyor aynı fakülteden arkadaşı Urgan'a. Kansu Şarman'ın "Türk Promethe'ler"i 1925lerde uygar toplumlardan aydınlığı getirmek için yola çıkıyorlar memleketime. Nihal Yeğinobalı, ben "Cumhuriyet Çocuğu"yum anılarım işte.

Paul Eluard'ın "Gala'ya Mektupları"yla sönüyor ışıkları odanın. Kafka "Sevgili Milena"sı ile raftan iniyor ağır ağır. Otla'ya Mektuplar peşinde. "Kırmızı Kahverengi Defteri"yle Nilgün Marmara boş kalan yerlere küçük küçük not düşerken gizlice. Tezer Özlü Yaşamanın Ucuna Yolculuk'la Prag'da geziniyor usul usul.

Hıfzı Veldet Velidedeoğlu "Anıların İzinde" imzasıyla birlikte.

Anıların izinde. Yıl 2007. Son bir kaç yaprak. Artımı eksimi arıyorum bir yerlerde...

Mutlu yıllar herkese...

 
Toplam blog
: 38
: 1200
Kayıt tarihi
: 05.01.07
 
 

Belki de yazacak çok şeyim olmadığından üye olup sonra bıraktığım bu blog sevdasına yeniden başla..