Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '11

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Geçiş kuşağı ve online işlemler

1946-1964 arası doğanlar ‘savaş sonrası kuşak’ , 1978 sonrası ise ‘Y kuşak’ yani kendinden emin, teknoloji ile barışık olan kuşak… Ya benim gibi 1976 doğumlular… 1965-1977 arası ise ‘geçiş kuşağı’. Aynen öyle, her şeye geçişim yavaş oluyor..Bir şeyleri ret edişimde yavaş, kabul edişim de yavaş.. ‘savaş sonrası kuşak' gibi sert ama emin kalıplarım yok. Onlar benim gibi değil daha bir ne istediğini bilircilik var. Onlar kendinden emin, onlar sahafların kokusunu almak, çıkış kapısından çıktıktan sonra nerede olduğunu bir an için şaşırdığı sinemalara gitmek, pazardan dokunarak domatesi almak, ille de alacağı elbiseye dokunmak istediklerinden çok eminler. Ama ben ne sinema çıkışı buz gibi havada kestane yemekten vazgeçmek istiyorum ne de bir alışveriş merkezinin rahatlığında sinema izlemekten. İşte bundandır ki sanal banka işlemleri ve sanal alışverişe başlayabilmem öyle bir anda olmadı. Çok yavaş yavaş, usul usul oldu. Bende ne olduğunu anlayamadım. Öncelikle kalabalıktan ve zamansızlıktan gidemediğim kitapçımdan vazgeçmeye başladım. Ama kredi kartı bilgilerimi tahmin edersiniz ki vermem kolay olmadı. Ben iş arkadaşıma parayı ödedim o kredi kart numarasını girdi. Hooop ne rahat elime geliverdi tüm kitaplar. Bir hoşuma gitti bir hoşuma gitti. Tabii bu rahatlık online alışverişler ile uzaktan tanışmamın sadece başlangıcından bir bölümü oluşturuyordu. Her ihtimale karşı online bankacılık şifremi alıyorum tabii ben bu arada. Derken araba alıyorum. Ama parayı havale etmem gerekecek. Öğle arası çıkar havale ederim diyorum, diyorum da boşa diyorum. Çok yoğunum artık her riski göze alıp artık yapmalıyım şu havaleyi online diyorum. Tüm ofisi ayaklandırıyorum, gelin havale yapacağım, dikkat edin diyorum yanlış yere gitmesin, ne de olsa para miktarı yüksek. Aaaaa o da ne hesap numarasını girer girmez galerinin adı çıkıyor karşıma rahatlıyorum. Aradan 1 ay daha geçiyor abim evleniyor düğüne 2 gün kalmış ve biz nikâh şekerlerini unutmuşuz J Kabus gibi… Nereden alınacak bu nikâh şekeri nasıl seçilecek… Derken internet üzerinden buluyoruz nikah şekeri Ünzilelerimizi … Para havale edilecek… Yapılacak bir şey yok. Buluyorum bir yolunu ve havale ediliyor para. Aradan 1 ay daha geçiyor. Kadınlar günü.. diyorum anneme çiçek göndereyeyim ama hala aramız iyi değil online alışverişle. Ama ille de çiçeği göndermek istiyorum ve bir arkadaşımdan rica ediyorum o benim yerine işlemi yapıyor ben oba ödeme yapıyorum. Çiçek sonunda anneme gidiyor. Ben hala tanışmaya çalışıyorum online alışveriş ile… 

 
Toplam blog
: 4
: 1014
Kayıt tarihi
: 17.03.11
 
 

1965-1977 arası geçiş kuşağına aidim. Lise yıllarında meslek seçimini nasıl olduğunu bile anlayamada..