Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Geçmeyen Baş Ağrıları, İlaca Cevapsız Migren

Geçmeyen Baş Ağrıları, İlaca Cevapsız Migren
 

İlaçlarla Geçmeyen Baş Ağrıları


Sürekli baş ağrısı, Kronik migren tedavisi

Migrenli hastalarda özellikle kadınlarda dikkat çeken bir migren öyküsü vardır. Baş ağrıları ortaokul-lise yılarında başlar, ayda 1-2 atak vardır. İş hayatına başlayınca atakların sıklığı artar. Otuzlu yaşlarda ayda en azından 3-4 atak görülmeye başlanır. Kırklı yaşlara doğru atakların sıklığı daha da artmıştır. Her gün, neredeyse hemen her gün baş ağrısı mevcuttur. Hastanın migreninin sıklığı ayda 15’i geçtiğinde “kronik migren” olarak kabul edilir. Bazen bu durum çocuklarda veya genç yaşlarda olabilir.

Toplumun % 2-5 kadarında kronik migren vardır. Bir bölümünde gerilim baş ağrısı üzerine aralıklı gelişen migren atakları vardır. Hasta migren atağı geleceği korkusundan sürekli ilaç kullanmaya yönelmektedir.  Kronik migren genellikle migren ilaçlarının aşırı kullanımına bağlı gelişir. Bu nedenle ilaç etkisiyle baş ağrısı (rebound baş ağısı)) veya ağrı kesici aşırı kullanımına bağlı (analgesic overuse) baş ağrısı adlarını da alır.  Aslında bir çok durum birbirinin içine geçmiştir.

Bu hastaların öyküsünde belli özellikler dikkat çeker

“Bir ilaca başlıyorum 1 ay kadar biraz fayda ediyor, sonra vücut alışıyor, hiç fayda etmemeye başlıyor. Kullanmadığım ilaç kalmadı. “

“İlaç fayda etmiyor biliyorum, bu kadar ilaç bana çok zararlı,  ancak almazsam hiç yapamıyorum. Günde 7-8 ilaç aldığım oluyor”

“Doktor ilaca bağlı baş ağrılarım olduğunu söyledi, avamigran bağımlısı olmuşum, kestirdi, ilk haftalarda çok ağrı çektim. Sonra ağrım her gün olmamaya başladı. Ama şimdi de günde 4-5 tane ağrı kesici içiyorum. “

“Migren ilacını ayda 3 taneden fazla içmemem gerekiyormuş. Sigorta vermiyor zaten. Ben eczaneden paramla gidip alıyorum. Her gün almamaya çalışıyorum . Ağrı kesicilerle idare etmeye çalışıyorum. Çok şiddetlenince mecbur kalıyorum. Ayda 3-4 kutu  bitiriyorum.”

Kronik migren tedavisinde öncelikle hastayı anlamak gerekir. İlaçları hemen kesmemek lazım. Hastaya tedavi süresince kendisinin ilaç almaya ihtiyacı kalmayacağı belirtilmelidir. Öncelikle nöral terapi ile başlanmalıdır. Nöral terapi nöro-vegetatif sistemi etkilediği için ağrı kontrolü yanısıra ilacın oluşturduğu vegetatif sistem üzerindeki etkileri de düzenlemektedir. Hastanın günlük ilaç alımı düşmeye başlar. Ağrısız ve ilaçsız günler geçirmeye başladığı andan itibaren Gökmen Yaklaşımı ile nedenler bulunup çözülmeye başlanmalıdır. Bir süre sonra yoksunluk çekmeden ilaç alımını hasta kendisi sonlandıracaktır. Klasik yaklaşımda önce ilaçlar kesilir. Bu durumu hastanın toleransı çok zordur. Öncelikle alt yapıyı düzeltip ilaca ihtiyacı ortadan kaldırmak daha insani olacaktır.

Gökmen Yaklaşımı için http://www.emelgokmen.com/gokmen-yaklasimi/gokmen-yaklasimi-nedir/ sayfasını okuyunuz.

Nasıl tedavi yapıyorum http://www.emelgokmen.com/tedavi/nasil-tedavi-yapiyorum/ sayfasına bakınız.

Migren, baş ağrısı, fibromiyalji, hastalıklar için http://www.emelgokmen.com/hastaliklar/migren/ tıklayınız.

 
Toplam blog
: 120
: 1777
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

Klasik tıp eğitimi ile integratif tıp bilgilerini birleştirerek “Gökmen Yaklaşımı” adını verdiği ..