Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '15

 
Kategori
Deneme
 

Geçmiş Bahar Mimazoları...

Geçmiş Bahar Mimazoları...
 

Çocukluğumda aklımdan silinmeyin dizilerden biridir. Mimoza çiçeği papatyayı sevdiğim gibi, sevdiğim çiçekler arasındadır. Papatya bana heyecan verir. Baharın, yazın, temizliğin simgesini oluşturur hafızamda, mimoza da nedense eskileri, biraz hüzünü, sararmış bir kitap sayfasını . 

Annemle aksam çilek recelimizi kaynatirken, onun yıllar sonra yaşlılığında taşındığı şehri anlatmasını dinlerken aslında ben orada değildim. Ben çocukluğumda dizlerimi yaraladığım mahallede idim. Zamanın bu kadar hızla geçiyor olmasını bir mimoza çiçeği ile nasıl bağdaştırıyorum bilmiyorum ama asıl bildigim tek şey, annemin reçeli kaynatirken yanında oğlumla benim onu seyretmemiz ve mutlulugumuzdu. Yıllar oncesinde kaynayan o çileğin kokusunu mimoza çiçeği gibi hafızama kazımıştım. Şimdilerde sanırım Ata bunu yapıyor. "Ananemin reçeli yaşasın " derken gözlerimden engel olamadığım o bir damla yasin sadece mutluluk damlası olması huzur vermişti bana.

Nrn_glr 31.5.2014)

 
Toplam blog
: 8
: 122
Kayıt tarihi
: 22.03.15
 
 

1973 İstanbul Doğumluyum. 14 Yaşında erkek annesiyim. Hayatın bana verdiği en güzel armağanlardan..