Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Geçmiş zamanın ruhu...

Geçmiş zamanın ruhu...
 

Geçmişte yaşadıklarımıza benzer en ufak bir şey yaşadığımız vakit "hayat yine aynı şekilde devam edecek" diye paniğe kapılmak neden? Oysa zaman yeni bir zaman... şartlar benzer ama aynı değil... sen yeni bir sensin, eski sen değil...

O zamanlarda yaşadıkların her ne ise, o zamanların ruhu gelip seni buluyor. Beyinde sanki bir nokta var ve temasa aşırı duyarlı. O noktaya temas edince hayatın bir bölümü, kötü zamanların ruhu gelip bedenine yerleşiveriyor. "Evet" diyorsun "Güzel zamanların devam etmeyeceğini, bunun gelip beni bulacağını biliyordum zaten" Ne saçmalık...

Hayat hep kendini tekrar ediyor görünse de, aslında öyle değil. Sadece bizim ona baktığımız gözün önündeki perde aynı. O perde ise geçmişin tozlarıyla kaplı. Tozlar mı herşeye aynı gözle bakmamıza sebep? Eğer öyle ise, o tozlardan nasıl kurtulur insan?

Unutmak...Bazen en iyisi galiba. Önümüzde uzanan hayat için bazı şeyleri silmek hafızadan. Ama ne tuhaftır ki, güzel olan pek çok şey unutulurken, bize acı verenler tüm ayrıntısıyla yaşamaya devam ediyor içimizde. Acı neden daha derin izler bırakır, mutluluk kelebek gibiyken?

Bugün bana ne yaptıracağını bilemediğim bir huzursuzluk var içimde. Geçmiş tüm ağırlığıyla sırtımda ne kadar silkelensem işe yaramıyor, atamıyorum üzerimden. O yüzden böyle hırçın ve yerimde duramaz halim. "Neyin var?" diye sormasınlar bana artık verecek cevabım yok çünkü. Geçmiş beni hangi noktadan yakaladı bilmiyorum... Sadece yüzümü kaplayan keder ve bu ne yapacağını bilemez halimle oradan oraya savruluyorum. Biliyorum geçecek. Biliyorum hep aynı gitmez. Ve biliyorum bunu unutacağım.

Başka yolum var mı...

RESİM: Joan Miro

 
Toplam blog
: 408
: 1090
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

Gazetecilik okudum... Ama gazeteciliği sırf yazabilme serüvenine bir adım daha yaklaşabilmek için ok..