Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '08

 
Kategori
Gelenekler
 

Geçmişten geleceğe

Çocukluğumdan bu güne kadar geçen sürede, bazı geleneklerimizin, terör örgütünce sahiplendiği için gittikçe kaybolduğu ve halkın geleneklerine sahip çıkmadığını gözlemledim. Mesala Nevruz Bayramında akşamları evlerin çatılarında(Düz olanlarda) yakılan ateşlerin, benim yöremde artık yakılmadığını, Bayramlarda çevreye verilen (Teklif) yemeğin, artık verilmez olduğunu, çocukların doğumdan bir hafta sonra, tenlerinin kokmaması için bal ile tuzu karıştırıp, tuzlandığını, tuz yemeği verildiğini, ancak bu günlerde bu geleneğin unutulduğunu, çocuğun ilk diş çıkarttığında, diş hediğinin yapılma geleneğininde artık yapılmadığını görüyorum. Acaba bu gelenklerin ortadan kalkması, bir çağdaşlık mı? Diye düşünmekten de kendimi alamıyorum! Sizce hangisi?
 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..