Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Gel iletişelim

Gel iletişelim
 

İnsanların hızla bilgisayar tutsağı olduğu günümüzde, ilişkilerinin zayıfladığı, birbirini anlamayan insanların çoğaldığını görmekteyiz. En büyük eksikliğimiz ise karşımızdaki insanla empati kuramamamızdan kaynaklanıyor. Şimdi bunun üzerine kendimizi anlatmada ne kadar zorlandığımızı ve güldüren delirme anlarına bakalım…

Geçenlerde bizim işyerinin fax makinesi bozuldu bende bizim ortak çalıştığımız bir firmayı aradım durumu anlattım ki zaten herkes bizim fax makinemizin bozuk olduğunu biliyordu. Neyse telefona çıkan arkadaş ile aramızda şu diyaloglar geçti.

__ pardon bizim fax makinemiz bozuk olduğu için fax çekmeye çalışacağım bir bilginiz olsun tarzında aradım dedim.

__ İyi de bu bizim faxımız değil telefon numaramız

__ biliyorum bilginiz olsun diye ardım zaten

__ama bizim faxımız otomatik

__ ? Kalmıştım öylece (neden böyle söyledi anlamadım ama vay be dememi bekliyor galiba)

Neyse ben faxı çekmeye çalıştım, bende her ne kadar gitti gibi görünse de karşı tarafa ulaşmamış aradım tekrardan

__ pardon bizim fax gelmemiş galiba

__evet

__peki, siz bize bir fax çeker misiniz bakalım sizin faxınız gelecek mi?

__iyide bizim faxımız bozuk değil dedi

İşte benim koptuğum andı. Birbirimizi dinlemiyoruz hatta anlamak dahi istemiyoruz…

Birde benim isim ekletme meselem var. KPSS tercihi yapacağım ama bilgisayardaki bilgilerimle şuan ki bilgilerim çakıştığı için sistem bana şifre vermiyor. Bende ÖSYM’yi aradım oradaki bayan gelip buradan değiştirin dedi. Bende işi gücü bıraktım kalktım ÖSYM’ye gittim. Danışmaya nereye gidip işlem yaptıracağımı sormak için içeri girdim. İçerisi dolu oturan beye durumu anlatım bana kaşlarını kaldırarak

__ hanımefendi siz tercihinizi yapın atandığınız yere götürürsünüz bize bildirmenize gerek yok diyordu.

__ bende ısrarla tercih yapamadığımı sistemin hata verdiğini anlatmaya çalışıyorum. Bu durumu beyefendinin haricinde oradaki herkes anladı.

__ hanımefendi ben size yardımcı oluyorum ısrarla anlamamak için çabalıyorsunuz demesi ile herkes gülme krizine girdi hâlbuki anlamayan kendisi idi. Neyse oradan sinirle dışarı çıktım ve karşıma çıkan güvenliğe sorduğumda nereye gideceğimi, nasıl halledeceğimi söyledi ve işlemlerimi halledip, işimin başına döndüm.

Yukarda anlattığım iki olayda birbirimizi dinlemediğimizin en büyük kanıtı olsa gerek.

Lütfen biraz daha insanları anlamaya çalışalım daha fazla empati kuralım.

İletişiminizin kuvvetli olduğu günler dileği ile sevgiyle kalın…

 
Toplam blog
: 28
: 1145
Kayıt tarihi
: 03.11.06
 
 

1984 yılında Ankara’da doğdum. Yaşadığım şehre yani Ankara’ya bayılıyorum. Hayatımın 2/3 ünü gülerek..