Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '10

 
Kategori
Ramazan
 

Geldi çattı "Hayır'lı Ramazan...

Geldi çattı "Hayır'lı Ramazan...
 

Yarın Ramazan’ın ilk günü. Daha Ramazan girmeden, Ramazanın sömürücüleri çıktı ortaya. Önce her zaman olduğu gibi Bankalar kendini gösterip, Ramazan ayı boyunca, kredi kartımızla yapacağınız alışverişler için şu kadar puan kazanacaksınız, sonra alışveriş merkezleri dizi dizi, keseye göre Ramazan paketleri hazırlayıp, Ramazan’ı kullanarak, içi görünmeyen paketleri halkın beğenisine sundular. Sonra yol kenarındaki küçük esnaf, tahta kapısına astığı el yazısı ile Ramazan’ı sömürmeye kalktı. Daha sonra üreticiler, hemen ürettiklerine zam yaptılar! Onlar yapmadıysa bile aracılar zammı bindirip, karlarının üzerine karlar eklediler. Yani sizin anlayacağınız herkes Ramazan ayından nasıl yararlanırım, halkın dini duygularını kullanarak, küpümü nasıl doldururum hesabında…

Şimdi sıra geldi siyasilere. Onlar bu ayı her zaman kullandıkları için halk bu kullanıma ses çıkarıp, tepki vermez oldu. Yarın akşamdan itibaren, basın ordusu ile oruç tutmadan yapılan iftarlar, televizyon kanallarında ve gazete manşetlerinde kendini göstermeye başlar. İşin en garibi ne biliyor musunuz? Viskisinden asla vazgeçmeyen, ömrü hayatında oruç tutmamış kişilerin, bu tür sofralarda başköşeyi işgal etmesi…

Dedik ya Ramazan geldi. Ramazan’a ramazan manisiz girilir mi?

İşte herkes tarafından sevilen anonim bir mani…

İşte geldim iki büküm
üstümdedir davul yüküm
A benim ağalarım
selamın aleykum

Besmeleyle çıktım yola
selam verdim sağa sola
A benim ağalarım
namazınız mübarek ola.

Akşamdan pilavı pişirdim
gene karnımı şişirdim
ben çok mani bilecektim ama
defteri yolda düşürdüm

Eski cami direk ister
söylemeye yürek ister
benim karnım tok ama
arkadaşımın canı börek ister

Ahmet ağa uyursun uyursun
uykularda ne bulursun
kalk al abdest, kıl namaz
sabahleyin cenneti bulursun

Arnavut'musun Tatar'mısın
ekşili çorba yaparmısın
ben sana davul çalıyorum amma
acaba sen oruç tutarmısın

Davulumun ipi kaytan,
Kalmadı sırtıma mintan,
Virin ağlaar bahşişim,
Alayım sırtıma mintan

Hayalıklar halayıklar
Ocak başında uyuklar
Davulumun sesini duyunca
Pirincin daşını ayıklar.

Bildiğiniz gibi mübarek Ramazanın sonunda, bayramla karışık referandum var. Siyasiler Ramazan ayını ve ardından gelen Şeker Bayramını referandum’a alet etmeye şimdiden kalktılar bile…

Nasıl mı?

Birkaç örnekle açıklayalım.

Hayır’lı ramazanlar.
Mübarek en hayır’lı ay.
Ramazan-ı şerifiniz hayır’lı olsun.
Hayır’lı cumalar.
Kadir gecesi bin aydan hayır’lı!
Sahur için… Hayır’lı sabahlar.
İftar için... Hayır’lı akşamlar.
Teravih için... Hayır’lı geceler.
Bir de bunların toplamı için… Cümleten hayır’lı işler.
Hayır’lı bayramlar!

Bunların yanı sıra Antalya Büyükşehir Belediyesinin billbaortlara astığı ilanlar var…

HAYIR’lı Ramazanlar

Teröre HAYIR…

Trafik terörüne HAYIR…

Orman Yangınlarına HAYIR…

Töre cinayetlerine HAYIR…

Ekonomik krize HAYIR…

Çevre kirliliğine HAYIR…

Yolsuzluğa, kalpazanlığa(!)çalmaya, çırpmaya, yandaşlığa, partizanlığı HAYIR…

Ne diyelim?

Ramazan HAYIR’lara vesile olur inşallah!..

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..