Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '08

 
Kategori
Reklam
 

Geleceğe dokunmak adına

Geleceğe dokunmak adına
 

İnsanlar her zaman bir ürünün tanıtımını yapmak ve pazarda kendini daha iyi kanıtlayabilmek için sürekli her şekilde reklam verir. Bunu ister sözel isterse görsel bir şekilde süsleyerek sunar. Aslında bu reklamlardan etkilenmemek elde değil gibi görünse de reklamlarda bir yerde bizi kandırmaktadır.

Ben bu aralar sigorta şirketlerinin yapmış olduğu reklamlara kafayı taktım. Yaklaşık 2 yıl boyunca sigorta sektöründe çalışmış biri olarak beni de etkilediklerini söyleyebilirim. Ama insan işin içinde olunca aslında anlattıkları gibi olmadığını çok iyi biliyor.

Yabancı sermayeli şirketlerden tutunda Türk firmaları bile reklam vererek insanları etkilemeye çalışıyor. Bir yerde sigorta yaptırmak iyi bir şey ama...

İnsanlar kendi geleceklerini düşünebilirler. Bunu sürekli düşünen ve hayatımızı ona göre yönlendiren insanlarız. Şu aralar sosyal güvenlik yasası değiştirildi. Herkez çoçuklarını sigorta yaptırmaya çalışıyor. Emeklilik yaşı yükseltildi. Bunu fırsat bilen özel şirketlerde reklamlara harcadıkları bütceyi daha da artırarak bu şekilde eski günlerine dönmeyi ve bundan pay alarak daha da büyümeyi düşünüyorlar.

Ben asla demiyorum ama hayat sigortası ve Bireysel Emeklilik yaptırmazdım bu aralar. Çünkü işin içinde olan biri olarak sistemi zamanında çok iyi ögrendim ve yatırılan paralarının tam olarak kazanç getirmediğini biliyorum. Neden derseniz eger ben her ay minimum 100 ytl ile sisteme girdiğimde bunun giriş aitadı kesintisi, fon işletim kesintisi, şirketin kendi kesintileri, devletin yapmış olduğu kesintiler derken sizin paranınz içerde artmaktan ziyade bir anda düşüyor.Bu sisteme giren insanların istikrarlı bir şekilde sistemde kalması ve düzenli olarak para yatırması gerekmekte.Açıkça itiraf etmem gerekirse zamanında bu işi yaparken bize asla kesintilerden bahsetmeyin derlerdi.Sadece müşterilere kabaca bir birikim sunar hayal etmelerini sağlar ve vergi avantajlarından bahsederdik. Şimdi bu işi yaptığımdan dolayı biraz pişmanlık duyuyorum. Neden peki derseniz bende bilmiyorum. Ama bu sisteme inanan biriyim fakat bu sistemin batıdaki gibi tam olarak işlev gösterebilmesi için daha çok uzun yolumuz var.Bunu bu sistem oturduğu taktirde ilerleyen yıllarda bende yaptırmayı düşünüyorum.

Reklam vermek her zaman iyidir ama reklamı verirken insanları kandırmadan onlara sistemi gerçek anlamda anlatarak sunmak gerekir. Aslında daha çok şey söylemek ve yazmak istiyorum bu konuda ama ilerleyen zamanlarda reklam konusunda özelliklede sigorta ile ilgili düşüncelerimi sizlerle paylaşmak isterim.

Hayatımız üretim ve tüketim yapmakla geçmektedir. Bu her zaman bu şekilde devam edecek ve tüketim yaparken bile birikim yapmaya her zaman devam etmeliyiz. Bu sisteme gerçekten gönülden inanan insanlar varsa ve bunu yapmışlarsa eger sistemli bir şekilde devam etmeleri doğrultusunda kazanacakarını asla unutmasınlar.

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 13
: 594
Kayıt tarihi
: 27.03.08
 
 

1981 yılında Kadirli'de doğdum. Konya Selçuk sosyoloji mezunuyum. Şuan ailemle beraber yaşıyorum. ..