Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Geleceğe hazırlıklı olmak

Bir tv. programında Hülya Avşar’ın konuğu Haydar Dümen’di. Sohbetlerini biraz izledim. Bu arada Haydar Dümen çok ilginç şeyler söyledi. Ben onun Türk toplumu için devrim niteliğindeki görüş ve düşüncelerine burada değinmeyeceğim. Kendisi biliyorsunuz ünlü bir psikiyatrist. Nerdeyse de 80 yaşında olduğunu yeni öğrendim. Bu sohbet sırasında Haydar Dümen şaka yollu bir gerçeği dile getirdi. Hülya Avşar’a “siz en az 90 yaşına kadar yaşayacaksınız” dedi. Ardından ilave etti. “İşte Türk toplumunu bekleyen risklerden biri bu” dedi. “O yaşlarda kim kime bakacak?” diye sorguladı. Hiç haksız olmayan bu öngörüye, gelecekle ilgili öngörülerimde bir ara ben de değinmiştim. Bu konuşma beni “Gelecek Tahmini” konusuna doğru tekrar çekti. Gelecek tahminiyle ilgili çalışmalar yapan bir “World Future Society” adlı bir yabancı siteye üye olmuştum, ardından ücretsiz olarak bana bu konudaki çalışmaları içeren çeşitli bilgileri devamlı gönderdiler. 

İşte Hülya Avşar’ın sohbet programında Haydar Dümen’in bu saptamasını dinleyince benim maillerimin arasında duran gelecek tahminine ilişkin bilgilere göz atmaya başladım. Gelen bu maillerden birinde bir makale dikkat çekiciydi. Gelecek tahmini veya geleceğin neleri öngördüğüne dair analizlerin amaçları ve yararları konusunda bu makalede şunlar ifade ediliyor;(çeviri bana ait) “En başta şunu belirtmeliyim ki fütüristler geleceği kesinkes böyle böyle olacak diye tahmin etmezler. Eğer geleceği kesin bir şekilde bilseydik, bunun anlamı onu değiştiremeyecek olmamız demekti. Oysa fütüristlerin amacı, eğer eğilimler ve göstergeler böyle giderse ne olacağını hesap etmeye yöneliktir. Hatta insanlara şunu der: gidişattan memnun değilseniz, çalışın, çabalayın ve gidişatı değiştirin! Gelecek üzerinde çalışmanın ana amacı geleceği daha iyi inşa etmektir. Geleceğe yönelik eğilimler, gidişatlar, tahminler ve değerlendirmelerin hepsi fırsatları ve tehditleri önceden kestirmek içindir. Böylece bizzat siz, sizin işiniz ve hatta yatırımlarınız ona göre vaziyet alacaklardır. Dünyaya bakınız nasıl da her şey süratli bir değişim, dönüşüm ve yenileşme içinde. 15 sene öncesinde haberdar bile olmadığımız pek çok sanayi ve teknoloji mamulleri etrafımızı sarmış durumda. Teknoloji, globalleşme ve son dönemdeki finansal kriz hepimizi sersemletmiş durumda. Değişimin hızı daha da artmaktadır. Eğer şu anda her şeyin çok hızlı değiştiğini düşünüyorsanız daha henüz hiçbir şey görmediğinizi hatırlatırım. Hepimiz, kalan ömrümüzü gelecekte geçireceğiz. Bu yüzden geleceğe odaklanmamız onu daha yaşanılır kılmak için gerekmektedir” Bizim de ülke olarak gelecek tahmini çalışmalarına artık önem vermemiz gerekmez mi? Böylece hem sürprizlerle karşılaşmaz ve hem de daha güvenli bir hayat kurma şansını kullanmış oluruz. Ne dersiniz? 

 
Toplam blog
: 82
: 1046
Kayıt tarihi
: 24.05.11
 
 

TED Ankara Koleji ve ODTÜ Kamu Yönetimi mezunuyum. Asıl mesleğim bankacılık. Çeşitli kuruluşlarda..