Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

10 Ekim '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Geleceğe tavsiyelerim ...

Geleceğe tavsiyelerim ...
 

Bugünün şartları benim gençliğimde olsaydı inanın bugünkü gibi olmazdım.

Halimden memnunum, çok daha iyi olabilirdim her şeyden önce hiç kimseye muhtaç değilim,

Sağlığım gücüm aklım şimdilik yerinde…

“Büyük adımlar küçük adımları atmakla başlar, uzun yollar yola çıkmakla biter” denilse de

Kısıtlı bir ekonomik yapımız, o dönemin toplum yargıları yüzünden karar vermekte güçlükler yaşadık çok sıkıntılar çektik, daha da açıkçası “gelecek” için korkuttular bizleri…

Okumak yetmedi kendini eğitmeniz yetmedi; çünkü sizin hayal ettiğiniz dünyada bir başkaları akıllara durgunluk verecek kadar “pisliklerden” beslenerek yaşamlarını hak etmedikleri güzellikler içinde sürdürüyorlardı. Karar vermemiz gerekiyordu; ya onlara katılacağız ya da kendi yolumuzda zar zor da olsa yürüyecektik.

Aldığımız aile terbiyesi aldığımız eğitim edindiğimiz kariyer bunlarla aynı havayı solumaya onlara katılmamız uygun değildi…

Katılsaydık çok zengin olacak belki de çok daha farklı yerlerde olacaktık, pişman mısın derseniz; hayır derim, çünkü onlar çok zengin oldular çok daha fazla mal mülk sahibi oldular ama “korku içinde” yaşadılar,

Bizler ise korkmadan kimseye muhtaç olmadan yüreğimizde sevgi ve saygıyı eksik etmeden yaşamayı yeğledik ve onların çoğu kahpe bir kurşunla ölürken bizler hala ayaktayız…

***

Zarafetin ve kibarlığın, hoş görünün sahibine zarar verdiği daha görülmemiştir. Her türlü kabalığa şiddete maruz kalabilirsiniz ama aynı davranmanız gerekmemektedir.

Aksi olsaydı yedi asır önce yaşayan Mevlana’nın bugün esamisi bile okunmazdı…

Şüphesiz etrafınızda doğruluktan dürüstlükten uzak sahte cennet yaratarak yaşayanlar vardır,

Her zaman da olacaklardır.

Doğruluğun, dürüstlüğün, insanlığın kişiye ve ülkeye zarar verdiği hiç saptanmamıştır…

Günün dönemin ya da devrin şartlarını ve imkanlarını değerlendiremezseniz “kazanmanızın” “başarmanızın” imkan ve ihtimali yoktur…

Gelin kısır çekişmelerden alınan çıkar odaklı öç alma amaçlı kavgalardan çıkalım, daha başarılı olmanın kısacık tavsiyelerine bakalım…

***

İşte o tavsiyelerin ana başlığı ve minicik açıklamaları;

KARARLI OLUN;

“Başarılı olmak için her zaman kararlı ve tutkulu olmak gerekir. Kararsızlık, korkaklığın ikizidir.”

PAYLAŞIN;

“ Hiçbir başarı tek başına elde edilemez, az veya çok payı olanlar vardır. Siz, siz olun size yardım edenlerle başarınızı paylaşın…”

MOTİVE ET;

“Hayallerinize ulaşmak için kendinizi ve diğerlerini motive edin, ancak hedefe ulaşmak için ne sizin sırtına basmalarına izin verin ne de siz hedefleriniz için başkalarının sırtına basın…”

İLETİŞİM KURUN;

“İnsanlarla çıkarlardan uzak içtenlikle samimiyetle iletişim kurun ve mutlaka onlara kendilerini düşündüğünüzü gösterin…”

TAKDİR EDİN;

“İnsanları gösterdikleri çaba ve elde ettikleri sonuçlar için takdir edin, varlıklarını tanıyın…”

ÖVÜN;

“Hem kendi başarılarınızı hem de diğer insanların başarılarını abartmadan, süslemeden övün…”

DİNLEYİN;

“Deneyim ve eğitim çok önemlidir, bunlara sahip olanları ve diğerlerini mutlaka dinleyin ve onların fikirlerinden ders alın pay çıkarın…”

ÖNÜNE GEÇİN;

“Yüksek standartlar belirleyerek ama başkalarının haklarına göz koyarak değil saygı duyarak diğerlerinin beklentilerinin önüne geçin…”

KONTROL EDİN;

“Harcamalarınızı kontrol edin ve başarıya giden yolunuzu koruyun…”

Ve bazılarının kızdığı hatta hiç önemsemediği son tavsiye ile veda ediyorum!

AKINTIYA KARŞI YÜZÜN;

Yerleşmiş kalıplara saplanarak bir yere varmak mümkün değildir, farklı olun yerleşmiş kalıplarını kırın çıkmışsa da önünüze şartları ve kapıları “zorlayın”

***

Benim örnek aldığım “birkaç adam” olmasaydı bugüne gelemezdim. Başta rahmetli babam Genç İbrahim olmak üzere Nermin Ural, M. Kamuran Ural, Mehmet Hulusi Süzgen ve Adana Erkek Lisesindeki çok değerli öğretmenlerim hem kılavuzum hem de önderlerim oldular. Hayatın kilitlerini onların anahtarlarıyla açtım…

Yukarıdaki “başarı tavsiyelerim” benim onlardan aldıklarımın özetleridir. Bana çok yararları oldu, hoşgörülerinize sığınarak bir kişiye bile yararı olsa çok sevineceğimden paylaşmak istedim…

 

Başarı ve huzur dolu Perşembeler efendim…

 

Erdoğan ÖZGENÇ

 

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..