Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '11

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Geleceği parlak bir yönetmen :Gülten Taranç

Geleceği parlak bir  yönetmen :Gülten Taranç
 

Obezonlar,Kıbele Kızlarına karşı...Kaynak Gülten Taranç




Öğretmenlik benim için biçilmiş bir kaftan...

Yeniden dünyaya gelsem,yine bu kutsal mesleği seçerim...

Okuttuğum her öğrenci ,benim için bir evlat...Onların sevinci benim sevincim;mutlulukları benim mutluluğum...

Öğrencilerimin yaşamda başarılı olmaları da benim için ayrı bir gurur vesilesidir...

Maddi anlamda,Hanım-Hamamım ;apartmanlarım;yatlarım,katlarım olmadı ;ama ülkemde 40 bin civarında öğrencimin yaşamına,eğitimine imza atmak, apartman sahibi olmaktan değerliydi.

Kutsal meslekte en büyük kazancım,ilköğretimden üniversiteye ;devlet okullarından ülkemizin en seçkin özel öğretim kurumlarına kadar yönetici-öğretmen ve öğretim görevlisi olarak hizmet vermemdi.

Ayrıca MEB Merkez teşkilatında yönetici olarak çalışmam da mesleki kariyerimde önemli deneyimler kazanmama vesile olmuştu.

Diktiğim fidanlar boy verdi;çiçekler açıp meyveler verdiler.
Her mekanda karşıma çıkabiliyorlar...Yönetici,avukat,öğretmen,doktor,öğretim üyesi,sinema oyuncusu,film yönetmeni...

Yıllar sonra bir paylaşım sitesinde ,öğrencim Gülten Tarançın ismini gördüm...Ayrıntılı incelediğimde,onun TED Koleji,İlköğretim Bölümünden öğrencim olduğunu anlamıştım.

Minik Gülten, çok sevimli ,zeki,yaratıcı;kıpır kıpır ; özgüveni çok yüksek bir çocuktu...

O yıllarda ,TED Kolejindeki yöneticiliğimin yanı sıra,tiyatro eğitimi de veriyordum.

Mezuniyet gecemiz için de otantik özellikleriyle Hacivat-Karagöz gösterisi planlıyordum...

Senaryoyu minik Gültenle paylaştığımda,tek başına bu gösteriyi yapabileceğini söylemişti...

Hemen provalara başlamıştık;kısa sürede bu oyunu hazırlamış ve Bostanlı Açık Hava Tiyatrosundaki mezuniyet gecemizde yaptığı Karagöz gösterisiyle ayakta alkışlanmıştı.

Yıllar sonra ,9 Eylül Üniversitesinde ünlü bir öğretim üyesi olan babası, Ragıp Tarançla görüşmemizde,Gültenin o günkü gösteride kullandığı Hacivat-Karagöz maketlerini yatağının baş ucuna asarak hatıra olarak sakladığını duyduğumda çok duygulanmıştım.

Gülten,şimdi 9 Eylül Güzel Sanatlar Fakültesinde öğrenci...Yönetmenlik okuyor...Hayal ettiği ve yeteneklerine,kendisine çok yakışan bir bölümde öğrenci;ama bir çok değerli yapıta imza atmış şimdiden...

GÜLTEN TARANÇ kimdir...

1990 yılında İzmir'de doğdu. 2004 yılında TED Özel Aliağa İlköğretim Okulundan mezun oldu. 2008 yılında MEV Özel Avni Akyol Lisesi'ni bitirdi. 2008 yılında Rotary Exchange Programı ile Meksika'ya değişim öğrencisi olarak gitti. Universidad de Quintana Roo 'da İspanyolca Eğitimi aldı.

“Meksika’dan Gelen Bavulum” adlı fotograf sergisini 7-8-9 Mayıs 2010 tarihinde Atina - Nea İona Küçük Asya Isparta'dan Gelenler Kültür Merkezinde açtı. Aynı sergi DEÜ Öğrenci Şenliği kapsamınada12-14 Mayıs 2010 DEÜ Fen Edebiyat Fakültesi Fuayesinde açıldı. 24-30 Mayıs tarihleri arasında DESEM’ de açıldı. 01-15 Ağustos 2010 tarihlerinde İtalya’nın Altamura şehrinde Cartastorie AB projesine katıldı.
Halen DEÜ GSF Film Tasarım Bölümü,Yönetmenlik Anasanat Dalı'nda yüksek öğrenimini sürdürmektedir.

YÖNETMENLİĞİNİ YAPTIĞI BELGESEL FİLMLER


İzmir Valisi Kazım Dirik - 2006
2006 yılında SEMEP projesi olarak gerçekleştirdiği belgesel filmi "İzmir Valisi Kazım Dirik" ile 1. Agora Film Festivali ‘nde En İyi Amatör Belgesel Film ödülünü aldı.

İki Ateş Arasında - 2007
2007 yılında TÜBİTAK Sosyal Bilimler Projeleri kapsamında "İki Ateş Arasında" isimli AB'ye giriş süreci ile ilgili belgesel film çalışmasını gerçekleştirdi.

YÖNETMENLİĞİNİ YAPTIĞI KISA FİLMLER
Obezonlar - 2010

Nedensiz - 2010
Manisa Altın Üzüm Kısa Film Festivali, Deneysel Dalı, Katılım. 2010

Pembe Mariachi - 2010
İlk Gösterim 25.03.2010 Ortada Buluşalım Film Gösterimi, Çanakkale. 2010
2010 Kültür Girişimi Etkinlikleri. 2010
7. Yıldız Kısa Film Festivali. 2010
Uluslararası 12. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema Festivali. 2010
Manisa Altın Üzüm Kısa Film Festivali, Deneysel Dalı, Katılım. 2010

Kaynak :Gülten Taranç arşivinden...

...........

Gülten Tarançın senaryosunu yazdığı,yönetmen-oyuncu olarak görev aldığı, OBEZONLAR filmi yakında gösterime giriyor...

11 Martta ,İzmirde,filmin galasına davetliyim...

Mutluyum...Bir fidanımın daha meyve verdiğine tanık oldum...

........

Şimdi ilham geldi; şiir yazdım Gültene...

Minik bir yıldız atmıştım gökyüzüne...

Sim kadar küçük ve parlaktı...

Şimdi Çoban Yıldızı olmuş ışıldıyor...

Göz kırpıyor sevinçle bakıyor yüzüme...

Gülten kızım sana mutluluklar, başarılar diliyorum...

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..