Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '17

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Geleceğimiz İçin

Geleceğimiz İçin
 

Saygılarım sana koca usta:)


Toplum olarak

Geleceğimizi düşünmeliyiz

Ve onu güzel kılmanın yollarını aramalıyız

Ben bunun için şunu öneriyorum

İlk olarak eğitimi ele almalıyız

Eğitim bilimsel olacak öncelikle

Kişide değerlemeler oluşturacak eğitim

Kişi saygılı olacak bir kere

Kendisine ve başkasına karşı

Ve sorgulayan olacak bir de

Sonra

Çoklu zeka kuramı üzerinde duracak eğitim

İnsanlarda zeka gelişimi sağlanacak

İnsanların eğilimleri saptanıp

Ona göre yetiştirilecek insanlar

İnsanlarımız

Algılayan kavrayan beceri kazanan

Sezi gücü taşıyan ve bilgiyi transfer eden olacaklar

Ezberci eğitim bunları kazandırmıyor

Bilimsel eğitimle insanlarımız

Herkesin öğrenebileceğini görüp

Merak duygusu

Ve öğrenme kalıbıyla kendiliğinden

Yeni öğrenmeler edinecekler

Okuma alışkanlığı kazanacaklar

Ömür boyu öğrenebilecekler

Bilimsel eğitim iyi insan yetiştirir

İyi insan yaşadığı toplumu iyileştirir

İyi toplum olur toplum

İyi toplumda başat değer barış olur

Dolaysıyla insanlar dayanışmacı olurlar

Paylaşımcı olurlar

Acı da sevinç de ortak olur böylece

İnsan için en önemli şey

İyi toplumda yaşamaktır

Bu toplumda insan mutluluk olur

Ve bu toplum

İlimde fende teknikte teknolojide

Önemli gelişmeler gerçekleştirir

Üretim tüketim ilişkisi dengeler birbirini

İşsizlik ortadan kalkar

Ekonomi sağlam temellerde gelişir

Ve işte bu toplumda sömürü diye bir şey olmaz

İnsanlar insan hakkı yemeden yaşarlar

Düşünce özgürdür iyi toplumlarda

Herkes sayı çerçevesinde kendini ifade eder

Akıl ahlak adalet adap ve aşk beşlisi

Toplumun temel değerleri olur

İşe göre adam yerleştirilir

Adama göre iş yaratılmaz

Böyle toplumlarda insanlar öncelikle

Bilen yapabilen olabilen sonra sahip olabilen

Ve yakın olma ilişkisi taşıyan olurlar

...

Gelin canlar gelin

Bilimsel eğitim de bilimsel eğitim diyelim

Geleceğimizi güzel kılalım

Geleceğimizi sağlam temellere oturtalım

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..