Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '07

 
Kategori
Eğitim
 

Geleceğin mesleği moleküler biyoloji ve genetik (mi?)

Geleceğin mesleği moleküler biyoloji ve genetik (mi?)
 

Sınav sonuçlarınız elinize ulaşmış ve geleceğin hangi mesleğini seçeyim diye karar vermeye çalışıyorsanız, seçeneklerinizden birisi de moleküler biyoloji ve genetik bölümüyse oturup şu gerçekleri de düşünmenizi öneririm:

Öncelikle ben hayatta ne yapıyor olmak istiyorum sorusunu sorduğunuzda cevabınız, araştırmacı olmak, hala bilinmeyenin çok olduğu moleküler dünyanın aydınlanmasına katkıda bulunan olmak istiyorsanız, ne güzel ki doğru yeri yazmak üzereseniz demektir.

Ama bütün bu araştırmacı ruhunuzun Türkiye şartları içinde, her ne kadar en iyi üniversitelere en yüksek puanlarla da girseniz yoksulluk sınırında para kazanıyor olacağı gerçeğine de hazır olması gerek.

Tabi benim ailemin maddi durumu iyi, hayatımın sonuna kadar bana bakarlar diyorsanız o zaman ne güzel ki yine doğru seçenektesiniz. Okul sonrası akademik olarak kalmayı düşünmüyorum derseniz, Türkiye şartları için de ilaç firmalarını düşünebilirsiniz, ama yine hatırlamak gerek ki Türkiye'deki ilaç firmalarının AR-GE görevi zaten bulunmuş ilaçları hastalar üzerinde deneyerek klinik araştırma yapmak, yepyeni bir ilacı baştan yaratmak değil.

Yine de tüm olumsuzluklara rağmen, araştırmacı cesur ruhunuz ben Türkiye ile sınırlı değilim derse, yurtdışında farklı ülkelerde araştırmacı olmak için önünüz çok açık, aldığınız diploma yurtdışında araştırmacı olmak isteyen genç başarılı öğrencilere pek çok kapı açabiliyor.

Her koşulda önemli olan tabiki seveceğiniz işle uğraşıyor olmanız, geleceğinizle ilgili ona göre seçim yapmanız.

 
Toplam blog
: 5
: 2128
Kayıt tarihi
: 28.07.07
 
 

Kısa vadeli kazançlar peşinde olan bir ülkede genetik bilimiyle uğraşıyorum, kısaca müslüman mahalle..