Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '10

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Geleceğin tedarikçileri nasıl olacak?

Geleceğin tedarikçileri nasıl olacak?
 

Bugünkü yazımızın konusu biraz farklı arkadaşlar. Tedarikçilik nasıl olmalı. Türk firmaları farklılaşmak için neler yapmalı? Hizmet sektörü bu konularda ne gibi fırsatlar sunuyor? Bu konulardan bahsedicez. İnceleyeceğimiz, üzerine konuşacağımız şirket UPS şirketi. Bu şirket hepimizin de yakından tanıdığı uluslararası lojistik ve paket taşıma firması. Bu şirketin gerçekleştirdiği iş modeli ve organizasyonu yeniden yaratma projesi gerçekten küresel rekabet ortamında Türk firmaları için ders niteliği taşımaktadır. UPS’in tedarikçilikle ilgili geliştirdiği sistem hepimizin de yakından tanıdığı bir firmayla alakalı. Bu firma çok ünlü bir Japon dizüstü bilgisayar üreticisi firma. Hepimizin bir tanıdığı yada tanışıklığı olan biri aldığı dizüstü bilgisayarıyla ilgili bir servis yada hizmet problemi yaşamıştır. Bu Japon firması da Kuzey Amerika’daki servis ve tamir operasyonlarında istediği hizmet kalitesini elde edemiyordu. Kullanıcılar servise verdikleri bilgisayarlarını istenilen zamanda alamıyorlardı. Nitekim ülkemizde de dizüstü bilgisayar alınca bozulmaması için dua ediyoruz. Sonrasında bu firma lojistik yönetiminde üstün kabililiyetleriyle bilinen UPS firmasını çağırarak bu problemi nasıl çözeceklerine dair işbirliğine gitmek istediğini belirtiyor. Bunun üzerine UPS’in süreç mühendisleri bilgisayar firmasına gidip servis ve bakımla ilgili tüm prosesleri inceledikten sonra bir çözüm geliştiriyorlar.


Bulunan çözüm ise UPS firması cihazları müşterilerden alacak, tamir edecek ve tekrar müşterilere iade edecek. Bunun için ABD’de bilgisayar ve yazıcıların tamir, bakım ve servis amacıyla kurulmuş olan bir atölyede, üretici firma tarafından eğitilip sertifika verilmiş UPS elemanları, bu bilgisayarları tamir edip paketleyip sahiplerine uygun zaman içerisinde teslim edeceklerdir. Buradaki başarı Japon firmasının zaten zayıf olduğu operasyonel bir etkinliğin UPS’nin en üstün olduğu alan olan lojistik becerisiyle birleşince şirket çok önemli bir kazanım elde ediyor. UPS’nin bu iş modeli sayesinde dizüstü bilgisayar kullanıcılarının bozulan cihazlarını bir günde merkeze gönderilip, ikinci gün tamir ediliyor ve üçüncü gün gün tekrar kendilerine iade ediliyor. Küresel rekabet ortamında yeni nesil tedarikçilik olarak da niteleyebileceğimiz bir anlayış bu. Karşılıklı olarak çok iyi ilişkiler kuracağınız tedarikçiniz sizin iş süreçlerinizi inceleyip bunları sizin adınıza yapmaya talip oluyor.İnisiyatif dışarıdaki tedarikçiden geliyor. Özellikle maliyetlerinden dolayı, işlerinin başka ülkelere kaydığını söyleyen çeşitli sektörlerdeki firmaların bu yaklaşımlarla fark yaratarak rekabet edebilmeleri mümkün olucaktır.

 
Toplam blog
: 10
: 1010
Kayıt tarihi
: 08.01.09
 
 

Merhaba Arkadaşlar. Ben Furkan Karagöz buradan herkese ulaşabilmek çok güzel. Ben 1984 doğumlu Yıl..