Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1798
 

Gelecek için nasıl öğrenci yetiştirmeliyiz?

Gelecek için nasıl öğrenci yetiştirmeliyiz?
 

Eğitim kuramlarımızı zamana ve ihtiyaçlara cevap verecek şekilde çağdaşlaştırmalıyız. Daha açık,akılsal,ve özeleştiriye açık hale getirmeliyiz. Öğrencilerimizin akılsal olmalarını sağlayıp akılsallaştırmaya gitmemelerini sağlamalıyız. Akılsallaştırma eleştirmeden doğru olduğunu kabullenmektir. Akılsallık ise doğruyu eleştirilerle bulabilmektir. Özeleştiri ve eleştiri yapmasını bilen öğrenci yetiştirmek ve merak dürtülerini harekete geçmesini eğitim sağlamalıdır.
Öğrencilerimizi kendilerine bile dürüst ve doğruyu söyleyebilen öğrenciler olmalarını sağlamalıyız. Öğrenmek yaşamayı ,paylaşmayı ve iletişimi yapmayı gerektirir. Eğitim bu tür faaliyetleri sağlayabilecek imkanı içinde barındırmalıdır.
Dünyanın belirsizliklerle dolu olduğunu ve bu belirsizliklerden çıkabilecek iradeye ve bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmemiz gerektiğini düşünerek öğrencilerin yetişmesini sağlamalıyız.
Öğrencilerimizin bir birey oldukları bunu önemsemeleri gerektiğini bilmelerini,bir millete ait olduklarını vatanlarına ve milletlerine karşı sorumlu olduklarını bilmelerini ve bu bilinçle yetişmelerini sağlamalıyız ve dünyayla birlikte evrensel bir bütün olduğunu bütün insanlığın birbirlerini anlayacağı ve insanlık gerektiren sorumluluğu üstlenebilecek insanlık eğitiminide birlikte sahip olmaları gereken eğitimi vermek zorundayız. Yani kişiliğini bilmek ve geliştirmek,vatanını sevmek ve sorumluluğunu sahiplenmek,dünya insanlarının birbirlerini anlamaları ve ortak ihtiyaçlara cevap arayacak insanlığa sahip olmalarını bu bilgiye ve sorumluluğu üstlenecek eğitim vermelidir.
Eğitim gezegeni ve biyolojik yapıyı bilerek anlayabilme ve uygulama içeriğine sahip olmalıdır.
İnsanlarımızda yalnızlık ve tedirginlik giderek artmaktadır. Eğitim bu açığa bir cevap verebilmeli ve ihtiyacı ortadan kaldırma yollarını aramalıdır. Eitim maddiyatın yanında ahlaki ve duygusal unsularıda eğitime katmalıdır.
İnsanlığın en büyük hazinesi insanlığın unsurlarıdır.İnsanı tanıyan,tanıtan,eğitimi ,zekayı,bilen ve insanın sorun karşısında birleşmesini sağlayan sorumluluğu üstlenecek kişi yetiştirmektir amaç.
Teknolojide geliştiğimizi söyleyip övünmek tabi ki hakkımız insanlık olarak . Ancak,teknolojinin kölesi olarak evcilleşen ve sorumluluk almayan ya saldıran yada kendini geri çeken insan tipi oluşmakta bu sorunun çaresi bireylerin eğitimde köle değil . Teknolojinin insanı mutlu etmek için yapıldığını ve insan mutluluğu ve eksikliği için daha çok şeyin yapılması gerektiğini benimsetmektir.
İnsanlık evriminde yenilerin gelmesi için eskilerin yıkılması gerekiyor. İnsanlık yenilenirken neleri yok etmemesi ve yeniliklerden nelere yönelmesini ayarlarken insan olduğunu,bir millete ve vatana ait olduğunu ,dünya vatandaşı olduğunu bilerek hareket etmesini sağlayacaktır.
Öğrencilerimiz akılsallaştırmadan uzak tutmak zorundayız. Eleştirebilen ve düşünebilen merak edebilen kişiler olmalarını ve parçaları bütünleştirebilme yeteneğine sahip olmalarını sağlamalıyız. Değişim hiç bir zaman geliyorun demez. Değişimi,ihtiyacı ve çözümü yapabilen öğrenci yetiştirmeliyiz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 285
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3997
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster