Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '14

 
Kategori
Deneme
 

Gelecekte yiyecek ve içeceklerimiz değişir mi? Kıyamet günü bile patates mi yiyeceğiz?

Gelecekte yiyecek ve içeceklerimiz değişir mi? Kıyamet günü bile patates mi yiyeceğiz?
 

Yemeği konuşmuyoruz, o mutlaka değişir de hani ürünlerimiz patates, fasulye, pırasa, lahana, buğday vs gelecekte de insanlar tarafından gıda olarak kullanılacak mı? Yani düşünün, on bin yıl sonra lahana dolması... Pek böyle olmayacak gibi geliyor bana. 

Ama öte yandan toprak bunları veriyor, bilinen ve kullanılan ürünler bunlar. Şöyle de bir değişiklik olabilir; yani yine domates olur da kırmızı yerine atıyorum mavi domates olur. Yuvarlak yerine dört köşe ya şekilsiz.

Sana ne kardeşim, bırak o gün yaşayanlar düşünsün. Merak işte... Gıdaların hap şeklinde alınması da var tabii ki. Belki öyle bir teknik gelişecek ki hiç yemek yenilmeyecek. Yani on binlerce yıl sonra adam kucağına karpuz almış kesmiş yiyor. Bana hiç mantıklı gelmiyor. Hiç böyle bir şey olamaz diyorum.

Yemek alışkanlıklarımız değişebilir. Bir kere evde öyle sofra kurup kazan kazan yemek yemenin 50–100   yıl sonra tamamen ortadan kalkacağını düşünüyorum.100 yıl sonra bence evlerde mutfak bile olmayacak.

Yemek çeşitlerimiz, yemek yapma usullerimiz değişir de gıdalar nasıl değişecek? Ekmek tüketimine karşı daha şimdiden itiraz var. İlerleyen yüzyıllarda ekmek tüketilmediği için buğday ve diğer tahıllar (pasta vs için hariç) yeryüzünden kalkacak.

Ama ben insanlığın yüzyıllar boyunca örneğin patates tüketeceğine de inanmıyorum. Diğerleri için de durum aynı. Popüler yiyecekler kalır ama. Gerçekten on binlerce yıl sonra insanların ne yiyeceklerini merak ediyorum.

On binlerce yıl sonra belki biz (yani bizden sonra gelecekler) bu dünyada da olmayacağız. Uzay çalışmaları insanlığın kaderini değiştirebilir ve gittiğimiz Mars'ta havuçlar atıyorum bezelye gibidir. Ya da hiç bilmediğimiz görmediğimiz yiyecekler vardır.

Dünya hayatında değişiklik olmadığını düşünelim. Yani uzaya falan gitmedik. Böyle yaşayıp gittik. İşte bu durumda hani diyelim ki kıyamet yüz bin yıl sonra koptu. Yüz bin yıl patates mi(veya domates, fasulye, lahana vs) yiyeceğiz? Böyle bir şey size mantıklı geliyor mu? Mantıklı gelmiyorsa ne olacak, ne olabilir?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..