Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gelecekteki Kitap

Hava soğuk, duraktayım
Otobüsün gelmesine tam 2 dakika var

Ben sigara içiyorum
2 dakikada çok şey yapılır
Aşık olunur, intihar edilir veyahut sadece gidilir
Kahrolası murphy kanununun işlemediği dakikalarda neyse ki ben sigaramı otobüsten önce bitirdim

Nükleer bir faciadan kaçar gibi atladım otobüse
Keşke motoruma atlayıp gitseydim
Pembe kaskımı da takardım hem.

Neyse, Allahtan cam kenarı boş.
Elimde bir türlü yazmaya başlayamadığım kitabımdan notlar
Yanı başımda sonsuz bir deniz
Yeşille ne güzel de dans ediyor

Durun şoför bey! dedim ve ansızın atıverdim kendimi dışarıya
Yokuştan aşağı hızını almış bir misket gibi yuvarlandım çimlerin koynuna
Çantamdan çıkardığım termostaki kahveyi yudumladım
Sere serpe yayıldım çimlere
Uzandım, güneşi içime çektim
Şurada ne güzel yazılır be kızım hadi başla sen de!

Hava kararmak üzere
Akşam, karanlık bir battaniye gibi üzerime serilirken bir adam yaklaştı yanıma
Oturabilir miyim, dedi
Elbette buyur! dedim, saçlarımın arasından çimenleri temizlerken

Gözleri karşımdaki denizin rengiyle aynıydı
Öylece sustu bir saat boyunca
Ve susmak bilmeyen ben iki kelime edemedim, konuşamadım.

Askıya asılmış bir ışık gibi yerini alırken gökyüzünde ay, battaniyesini toparlayıp kalktı çimenlerden esrarengiz adam

Adını bile soramamıştım

Ben de kalktım, saat epeyce geç olmuştu
Bir sigara yaktım, biraz yürüdüm
Sigaramdan bir fırt daha aldım, sonra bir fırt daha…
Aptalca gülümsedim.

Köşedeki çorbacıya girdim
Az taneli bir işkembe çorbasını götürdükten sonra evin yolunu tuttum
Sanki marullarını akşam pazarında satamayan yorgun bir manavcı gibiydim

Çantamın ön gözündeki anahtarlığı çıkarıp kapıyı açtım

Gelecekteki kitabımdan bir satır daha yazamadan bir günü daha bitirdim

Saat gece yarısı 12:52’iydi.

Songül YAŞAR

http://blog.milliyet.com.tr/songullyasar

 
Toplam blog
: 57
: 189
Kayıt tarihi
: 15.11.17
 
 

Süleyman Demirel Üniversitesi Halkla İlişkiler - Anadolu Üniversitesi İşletme  Köşe Yazarı/Blogge..