Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Geleneksel piknik

Geleneksel piknik
 

şarkı söyleyen arkadaş


Japonlar için yabancılar gizemli yaratıklar. Her yabancı USA lidir, saç göz rengi kendilerinden farklıdır. Sanki dünyada başka ülke yok gibi. Var ise de tehlikelidir. Sanki USA de hiç suç işlenmiyor. Demokrasi götüreceğiz diye orada burada savaşan o ülkeye hayranlar. Biz de de öyle değil mi ?

Neyse yaşadığımız bölgede diger ülkelerin öğrencilerini buraya davet eden bir kuruluş var. Bir zamanlar o komitenin başkanlığını yapan Nakahashi bey emekli olmasına rağmen hala Japonlara diğer ülke insanlarını tanıtmaya devam ediyor. Her yıl yağmur bile yağsa mayıs ayında içinde yaşadığımız günlerde evinin yanındaki parkta piknik düzenler. Olabildiğince sayıda yabancıyı davet eder.

Bu tür faaliyete gönül veren Japon dostları ve eğitim kurumlarından öğretmenleri de davet eder. Bu yıl Çin, Peru, Nepal ve ben Türkiye'den katıldık. Otuz kırk kişi toplandı. Yaptığım sigara böreği bir anda bitti. Herkes kendi ülkesine özgü yemek götürür genellikle. Sigara böreği benim için yapması en kolay olayı. Hazırladım evde ve sonra orada kızarttım. Tepsinin gittiği gördüm ama bir tane yemek ne bana ne de kendi aile üyelerime kısmet oldu. Ben bahçeye gittiğimde tepsi bomboştu. Oysa kırk kişilik hazırlamıştım.

Mangallar hazırlanmıştı. Buraya özgü "YAKİSOBA" dediğimiz, kardeşim çok sever, ve onigiri haşlanmış pirinçten yapılmış toplar ve alkollü alkolsüz içecekler ve tatlılar.

Günlerdir yağan yağmuru yalancı çıkartan güneşli ve sıcak bir hava...

Gitar çalan bir şarkıcımız da vardı. Engelli ama kendinden emin kendi bestelediği şarkıları söyleyen TATSUYA KONISHI... Kendi doğduğu yeri ninesini dedesini aile ilişkilerini ve çocukluğunda tedavi için yattığı hastanedeki arkadaşını anlatan insanın içini bazan hüzünlendiren bazan düşünmeye zorlayan şarkıları yumuşak ses tonu ile ufak bir çocuğun bile anlayacağı dilde söyledi . Şarkılarından birinde beni etkileyen bir cümle vardı ." Birisi ile arkadaş olmak istiyorsan önce adını öğren ve adıyla hitap et ."

İnsanların birbirine soğuk olduğu bu günlerde içeriği ile ders alınması gereken bir şarkı idi.

Yedik konuştuk yeni arkadaşlar edindik ve gelecek yıl yine daha çok kişinin toplanmasını dileyerek bitırdik pikniğimizi. Bu arada ben parktaki çiçeklerden taç yaptım. Hani papatyalardan yağılan taçtan. Yoncanın çiçekleri ile kaplı idi park. Utangaç Japon bayanlarının kafalarına taktım...

Eğlenceli birkaç saat geçirdik ve eve döndük. Birkaç günlük resmi tatilimiz ve 5 mayısta çocuklar günü var. O günü de bir başka yazımda sizlerle paylaşmak istiyorum.

Saygılarımla ...
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..