Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '11

 
Kategori
Deneme
 

Gelin kınası

Gelin kınası
 

Evlenmeden önce gelin için kına eğlentisi düzenlenir.

Olmazsa olmaz bir gelenektir bu ülkemizde. En aykırı düşüncede olan gelinler bile bir şekilde, mahalle, aile baskısı vs. nedeniyle bu eğlentiye dahil olurlar.

Ben dahil oldum yahu, var mı bunun ötesi? Hem de en feminist düşüncelerle dolu olduğum, gençliğimin en asi dönemindesmiley

Hiç geleneksel bir insan değilim, eskiye bağlıyım, ama yeniliklere her daim açığım. Çağın gerektirdiği durumlara uyum sağlamakta hiç zorlanmam, etik durumlar dışında.

Geleneksel olmamama karşın aile ziyaretlerini çok severim. Bayramda seyranda yaşanan coşkuya eşlik etmek beni mutlu eder. Düğünleri sevmem, ama sevdiğim insanların düğününe gider göbek de atarımsmiley

Bugün bir kına gecesindeydim. Teyzemin kızının kınasında. Kına yakma töreni kısmında da bizzat ön saflardaydım. Hani o ünlü türkü var ya, 'Yüksek Yüsek Tepelere Ev Kurmasınlar' türküsü, hani gelini ağlatmak için söylenir ya, gelin de ne kadar evlenip babaevinden gitme meraklısı olursa olsun bu türküyü duyunca dayanamayıp ağar ya...

Bizim gelin ağlamadı. Ağlamadığı gibi kıkır kıkır güldü durdu. Türkünün bir yerinde 'Babamın bir atı olsa, binse de gelse' diyor; eniştem aklıma geldi, rahmetli eniştem. Neredeyse ben ağlayacaktım, keşke yaşasaydı da görseydi kızının mutlu gününü diye. Fakat bizim kızın umurunda olmadı, kıkırdarken bir çimdik attım koluna, bana mısın demedi.

Onu bunu bilmem ben, kına gecesinde gelin ağlar, o kadar!

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..