Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '15

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1911
 

Gelinen noktada tek başına PKK’yı sorumlu tutamayız; çünkü içimizde de PKK var “Kürtlere ölüm" diyen

Gelinen noktada tek başına PKK’yı sorumlu tutamayız; çünkü içimizde de PKK var “Kürtlere ölüm" diyen
 

Peki, bizim dediğimiz gibi olmadı da noldu…30 yıl savaştık. 40 bin kişi öldü. 400 milyar dolar paramız gitti. Sorun çözüldü mü? PKK can almaya devam ediyor, o meşhur vatanseverlerimiz de kahrolsun PKK diye bağırmaya. Tarih boyunca işte içimizdeki bu guruplar yüzünden Türk’ün başı beladan kurtulmadı. Bunlar kim ya! Allah aşkına kim bunlar! Bırakalım ülkeyi onlara gidelim buralardan!

Öyle bir yürekli insan Türkiye’ye geldi mi ki… Ya bu gençler (PKK’lılar) niye dağa çıkıyorlar? Kuş avlamaya mı gidiyorlar? Allah bilir ya devlet binlerce gencin örgüt kurmak için dağa çıktığını bile anlamamıştır.

10 bin genç Türkiye’den çıkıp Kandil dağına gidiyor… Ve Türkiye seyrediyor. İhanete bakar mısın? Ne için gidiyorlar? Kürt halkını özgürlüğe kavuşturmak için. PKK diye koca bir örgüt Türkiye’den giden gençlerden kuruluyor devletin haberi yok. Örgüt eyleme başlayınca anlıyor.

Ve bu gafletin bedelini hala ödüyoruz… Bir ülkeden 10 bin genç örgüt kurmak için elini kolunu sallayarak dağa çıkıyor… Bu bir yana ne için çıkıyorlar? PKK ne için kuruldu, ne için var? Kürt halkını özgürlüğe kavuşturmak için. Bağımsız yaşamak milletlerin hakkıdır. Bunu sağlamak için silahlı örgüt kurmaya gerek yok. Kürt halkı veya halkları için bağımsızlık isteyenler (işte bu silah alıp dağa çıkanlar)talepte bulunur, TBMM de inceler bu konuda bir karar verirdi. Karar olumsuzsa mücadelene demokrasi içinde devam ederdin.

1984 yılında Türkiye’nin başbakanı ben olsaydım PKK diye bir örgüt olmazdı; çünkü buna gerek olmazdı. Kürtlere özgürlük verirdim, o zaman niye dağa çıksınlar. Ayrı devlet korkun boş. Sen versen bile onlar istemezler. Türkiye’ye muhtaçlar ve mecburlar. Biz olmasak Kürtleri bu coğrafyada itler kurtlar yer. Bunu onlar da biliyor. İçimizdeki bazılarından çekindiğiniz için bu cesareti gösteremediniz.

Ne demek silahlı 10 bin kişinin dağa çıkması ve senin devlet olarak buna seyirci kalman. Bu 10 bin silahlı genç seninle savaşmak için dağa çıkıyor. Nerede senin MİT’in? Kimdi o zaman başbakan? Turgut Özal’mış.

Burada dedim ya yürekli bir insan gelmedi. Yani sen gençlerin silahlanarak dağa çıktığını görüyorsun. Onlara diyeceksin ki amacınız Kürt halkının bağımsızlığı ise bunu demokrasi içinde konuşarak anlaşarak çözelim. Bırakın silahları, kan dökülmesin. Bu ülkenin itleri kurtları yerdi adamı. Ama işte bize tam da bu gerekiyor. Sen bir kanton yönetmiyorsun, ateş çemberindeki bir ülkeyi yönetiyorsun. “Allah’ın verdiği canı Allah alır” demek kolay, gerektiği zaman söyleyecek sırtına kefen giyip itlere kurtlara karşı masaya yumruğunu vuracaktın!

Ve konuşalım dediğin PKK yine de tetiğe mi asıldı, Kandil’i yerle bir edecektin; hakkın çünkü “barışa çağırdım gelmedi; ne istiyorlarsa konuşacaktık”

Bir Kandil dışarıda bir kandil içeride… Nedir bu milletin yüzyıllardır sizden çektiği… Sen yönettiğin halktan korkamazsın! Gerekeni her kimse yapacaksın! Kandil’i yok etmen gerekiyorsa Kandil’i, içeridekilerin tepesine binmen gerekiyorsa içeridekileri…

Gittiğiniz yol iç savaş… Türkiye’yi ateşe atıyorsunuz. Irak’ı düşünün. Suriye’yi düşünün! İstekleri makul ve mantıklı. Ayrı devlet istemediklerini, ülkeyi bölmek istemediklerini açıkça ilan ediyorlar. Bunun dışında istediklerini vermek zorundasın. Adamlara dilini konuşamazsın diyorsun ya böyle saçma şey olur mu? Biz söyleyince PKK’lı oluyoruz. Kürtlerin haklarını ver PKK’lıları da işledikleri suçlar nedeniyle adalete teslim et.

1984 yılında Türkiye’nin başbakanı ben olsaydım 40 bin insanımız bugün yaşıyordu. 400 milyar dolar paramız gitmemişti ve ülkemiz böyle bir daha olmuştu. Kişi başına milli gelir bugün 20 bin dolardı. Yakılan, yıkılan şehirler. İç savaş ortamına sürüklenen Türkiye. Bölünme, nefret… Ve Kürt sorunu 1984 yılındaki aynı yerinde duruyor. Ne PKK bir şey kazandı, ne de biz!

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5634
Toplam yorum
: 14301
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 643
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster