Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '08

 
Kategori
Kitap
 

Gelinimiz Helen ...

Gelinimiz Helen ...
 

Sevgili dostlar...
Hepiniz bilirsiniz Troya savaşlarını ve Helen ile Paris 'in aşkını ...
Ya da azıcık arkeolojiye merakınız var ise ve mitolojiye Homeros 'un İlyadasını da eminim okumuşsunuzdur Azra Erhat'ın muhteşem çevirisinden..
Son yıllarda çevrilmiş olan Troya filminden se bahsetmek istemiyorum izninizle çünkü beni tamamen hayal kırıklığına uğratmıştır...

Bu gün size yeni bir kitaptan tamamen yani bir bakış açısı ile Helen 'in ağzından yazılmış Margaret George un TRUVALI HELEN romanından bahsetmek istiyorum...
İşin açığı ne arkeoloji okuduğum devirlerde ne de son döenlerde Helen zatı şehanelerinden hiç hazzetmezdim tabiki Paris 'tende .. Bana göre her ikiside son derece bencil şımarık ilerisini gerisini düşünmeden fiziksel bir tutkunun peşinden koşup gitmiş ve insanları ölüme sürüklemiş ve hatta sevgili canım Troya kentinin sonunu hazırlamış karekterlerdi...

E böyle düşünmemde Homeros dedenin payıda büyük değil hani...
Son günlerde bitirdiğim bir kitap bu ... ne kadar güzeller güzeli Helen 'den hoşlanmasamda sırf yazarın bakış açısını merak ettiğim için aldım ve bir solukta bitirdim bu kitabı...

Sonuçsa ilginçti... Yıllarca sevmediğim Helen 'i birden sevmeye başladığımı hissettim.. Onu bu kadar ete kemiğe bürünmüş, iç savaşları, tutkuları , suçları ve pişmanlıkları ile bir kadın olarak görememiştim çünkü hiç... çünkü o güzelliğinin altında güzelliğinden nefret eden bir kadın olabileceğini aklımın ucundan dahi geçirmemiştim.. Tabiki bunlar yazarın kurgulaması ama yinede ????
Neden olmasın tarih boyunca ve halen biz kadınlar oradan oraya erkek egemenliğinde savrulup gitmedik mi ?? kaderine razı gelmeyip mücadele ettiğindeyse suçlanmadık mı entrikacılıkla ve ihanetle ?? Kime neye ihanet ??? erkeklerimi yoksa sadece aslında ???

Helen için üzüldüm... ve bir çok tarihi kadın için ...
Ve işin doğrusu hala üzülüyorum tüm hemcinslerim için ... Aslında istediğimiz belkide saf sevgi beklentimiz bu ve bu uğurda ne suçlar işlenip ne ihanetlere sürükleniyorsunuz ve hatta ihanetlere uğruyorsunuz...
sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..