Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '13

 
Kategori
Deneme
 

Genç bir kadın

Genç bir kadın
 

Bu sabah çocukluğundan kopmuş bir kadınla tanıştım, benden küçüktü; aramızdaki tek fark ben çocukluğuma daha doyamamışken, onun büyüttüğü bir çocuk vardı.

Eşimden ayrılıyorum, dedi şaşırdım. Ne zaman evlilik yapmıştı ve ne zaman çocuğunu kucağına alıp benimsemişti... Ne zaman ayrılmak için karar vermişti?

Doymadığım çocukluğumu yaşamaktan vazgeçip onu dinledim, sadece dinledim. Hala bir tarafında kalan çocuğu aradım ama bulamadım. Öylesine kendini bırakmış ki kendisine kurulan düzene, adamış hayatını. Gülümserken düşündükleri cabası...

Tamam çocukluğumdan beri büyükannemin, ninelerimin evlendikleri yaşı duyardım: Sanırım onlarla yaşamadığım için o anlatılanlar olağan gelirdi bana. Çünkü ben onları olgunlaşmış bir anne olarak tanıdım...

16 yaşındaki bir genç kızın mecburiyetten kaçışı! Trajik değil sadece acınası, cahillik! Sebebine ne derseniz deyin... 

Daha çocukluğunu yaşayamamış bir kıza anne olma sorumluluğunu vermek ne kadar normal olabilir ki?

Sevgi bu kadar kör edebilir mi gözleri? Peki ya biten sevgiden sonra yaşananları kaldırabilir mi kadın?

Kadın ne demek?

Evlenmiş bir kız,
Bekaretinin dışına çıkan,
Çocuğu olan,
Olgun olan,
Yaşı büyük olan,

Bunların hangisi kadının tanımı?

Aslında hiç biri; kadın olmak çok daha ayrı... Kadın olmak güçlü olmak, kadın olmak kendini savunabilmek ve başı dik yürüyen her bayan. 

Bir baba kızını nasıl sever? Bir anne?
Kızım, der; kadınım demez.

Bunu söyleyen bir adamdır, yüreğine kadınını yerleştirmiş bir adam.

Bir adam eğer ki sahip çıkamıyorsa kadınına ve bırakıyorsa yarı yolda o adam değildir ve her şeye rağmen güçlü duruyorsa karşısındaki işte o kadının ta kendisidir.

Hiçbir çocuk tek bir gecenin, bir zevkin ürünü olmaya tahammül edemez. Anne ve baba olma bilincine sahip olmayanlar kendilerine verdikleri zararın bütününden fazlasını çocuğa yükler...

Kaybeden de kazanan da yok bu tür ilişkilerde sadece yıpranan bir çocuk var yada birden fazla çocuk... 

Sebebi ne olursa olsun söz konusu çocuksa düşünülmeli, değerlendirilmeli. 

Kimse keyfi için kimseyi incitme hakkına sahip değil!

Pelin


 

 
Toplam blog
: 53
: 633
Kayıt tarihi
: 25.01.13
 
 

Eski bir romanın yırtılmış sayfasındaki cesur kadınım, özgürlüğün düşüncelerde sınırsızlık olduğu..