Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Genç bir kadındı Cumhuriyet

Genç bir kadındı Cumhuriyet
 

Cumhuriyeti temsil eden genç bir kadındı eskiden.

Cumhuriyet bayramı afişlerinde resmedilen kadınlardı hep.

Kimi zaman bir askerin koruması altında görünse de, bir kadındı afişlerde yer alan.

Ben, Cumhuriyetin hep genç kalabilen bir kadın olduğunu düşünürdüm. Yaşlanmayan bir kadın. Üzerinde ay ve yıldız olan, kırmızı elbiseli güzel bir kadın. Sarı saçlarıyla, sade, genç bir kadın... Yukarılara bakan, eğitimli, mutlu, çalışan bir kadın. Saçları kimi zaman lüle lüle, kimi zaman kısa kesim, kimi zaman da beline kadar...

Sonraları genç erkekler kondu yanı başlarına. Kadınlı erkekli kalabalıklar doluştu afişlere sonra.

En sonunda ise kadın yoktu artık...

Eşsiz davet edildi konuklar.

Damsız girildi balolara...

Balolar, selamlık kıraathanelere döndü, biz bizeydik yine...

Sevgili kadınlar, bir erkek olarak sesleniyorum sizlere. Hepiniz gençsiniz biliyorum, yaşınız kaç olursa olsun. Hepiniz çalışkansınız günün her saatinde. Hepiniz memeleriniz kadar bereketlisiniz. Kucağınız gibi güvenli, elleriniz kadar emektarsınız, hepiniz...

Medeniyeti en çok da size duyulan saygı sebebiyle seviyorum. Atatürk, yeniden “insan” yaptı sizi. Sizi ondan çok seven kimse olmadı, inanın buna. Kimse size özgürlüğünüzü bahşetmedi, babanız bile. Kimse sizi saymadı, kocanız hatta.

Seçin ve seçilin diyemedi size kimse. İnsansınız en az benim kadar diyebilen oldu mu başka? Eşiti sayabilen, geldiğiniz de ayağa kalkabilen kaç kişi tanıyorsunuz etrafınızda?

Benden çok sevmelisiniz devrimleri, bu yüzden. Benden önde savaşmalısınız yobazlarla. Benden çok hatırlamalısınız Ata’yı.

Eğer ki peçenin ardından, sizi seçenin kim olduğunu öğrenmeye çabalayacaksanız yeniden,

Eğer ki, sofradaki yeriniz öküzümüzden sonra gelecekse yeniden,

Eğer ki, hareminde olacağınız “er”inizin üç adım ardından yürümeye razıysanız yeniden,

Eğer ki, “ben bilmem erkeğim bilir” diyenlerden olabilecekseniz yeniden,

İzleyin kenardan, karanlığın gelişini...

Benden daha önde savaşmalısınız yeniden...

Çünkü gün geçtikçe benim düzenim geri gelmekte...

Erkek, egemen olmakta yeniden...

Bu düzen benim düzenim. Kurtarın kendinizi gölgelerimizden...

Gelecek sizin ellerinizde şekillenmeli.

Alizarin'den sevgilerle...

 
Toplam blog
: 105
: 7006
Kayıt tarihi
: 27.04.07
 
 

Ereğli - Konya Gazi Lisesi (yatılı) - İstanbul Üniversitesi İşletme (İng) Fakültesi - Ressam ve A..