Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '17

 
Kategori
Eğitim
 

Genç İşsizlik, İşe Girmek İçin Üniversite Okumak Gerekmediğini Anlamamanın Sonucu

Genç İşsizlik, İşe Girmek İçin Üniversite Okumak Gerekmediğini Anlamamanın Sonucu
 

60’ında, beli bükülmüş Hasan amca işsiz değil; Hasan amcanın üniversiteler bitirmiş asıl işi gücü olması gereken, üniversiteler bitirmiş dalyan delikanlısı işsiz. Hasan amcanın artık bu yaşta çalışmasa da olur, bu ülkenin Hasan amcaya değil taşı sıktı mı suyunu çıkarak dalyan delikanlısına ihtiyacı var.

Ama işte üniversiteler bitirmiş dalyan delikanlının eline bir kitap tutuşturup bunu oku sana iş vereceğiz demişler. Hangi işi üniversite mezunu yapar? Ben üniversite mezununu park bekçisi yapabilir miyim? Yaparım da parktaki ağaçları saymayı bilen birisine bile bu işi yaptıracakken yazık değil mi onca ilime!

Kerim Korkut, 06-16 yaş arası 10 yıl TES “Temel Eğitim Sistemi” nden sonra üniversiteyi kazanamayanlar ona yakın değerde 5 yıl süreli MES “Mesleki Eğitim Sistemi” ne devam etsinler, dedi.  “Halk Üniversiteleri” dediğimiz MES de aynı mesleki eğitim diploması veriyor. Üniversite okuyanlar yönetici(uzman kadro) MES mezunları ise (çalışan). Aralarında sadece %30 maaş farkı var. İş garantili okutulacakları için açıkta kalan da olmayacak.

Kimse üniversite kapılarında sürünmeye mecbur değil, kazanamazsa canı sağ olsun, ben onu başarılı olacağı bir meslekte yetiştireceğim. MES mezunlarını nerede yetiştireceksin? Her yerde? Bir işin mesleğin sanatın öğretildiği sabit ve seyyar “Stand”lar, fabrika, atölye, tarla… Bizzat yaparak öğrenecekler. Herkes tek bir mesleği ve yapabileceği mesleği.

Peki, biz bunları yazdık da noldu?

Üniversite uzmanlık gerektiren bir işte uzmanlaşmak içindir, park bekçisinin uzman olması gerekir mi? Herkes tabii ki üniversite bitirmek ister; kariyer, yüksek maaş, itibar… Ama benim her üniversite bitirene verecek işim yok. Bana 500 bin öğretmen lazım, 2 milyon kişi öğretmenlik okumuş. Napacağım ben? Her meslekte böyle. Hani bazıları diyor ya üç koyunu güdemez…

Kültürüm artsın diye okursa okusun, diplomayı kapıp bana gelmesin… Burada büyük bir yanlış var, gençlere; okursanız iş sahibi olursunuz denildi. Öğretmen yetiştiren okullarda mezunlar öğretmen oluyor diye yazıyor. Adam okursam iş bulurum diyor. Gençlere böyle bir ümit vermişsin. Bir milyon mühendis mezun ediyorsun, ülkemizin bir milyon mühendise mi ihtiyacı var?

Türkiye’nin eğitim sistemi çökmüştür! Şu işi artık üç koyunu güdemeyenlere verin!

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..