Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '13

 
Kategori
İlişkiler
 

Genç kıza kamera kaydıyla şantaj

“25 yaşında genç bir kızım.  Bundan 2 ay önce bir yıla yakın bir süredir tanıştığım sevgilimle evlenmeye karar verdik. Ailelerimizin de onayıyla nişanlandık. 

Yakında da düğünümüz olacak. Ancak ben mutluluktan havalara uçarken gelen bir telefon tüm umutlarımı yıktı.

Arayan daha önce internette tanıştığım ve bir süre birlikte olduğum birisiydi. Bana “Evleneceğimi öğrendiğini mutlaka buluşmamız gerektiğini eğer gitmezsem elindeki kamera kayıtlarını hem sevgilime göndereceğini hem de internete koyacağını,” söyledi. Çok korktum, ama buluşmaya da gitmedim.

Bu defa bana birlikteliğimize ilişkin kamera kayıtlarını gönderdi. Şimdi de her gün mesaj atarak, mail yazarak tehdit ediyor.

Şimdi sevdiğim adamı bulmuşken kaybetmekten korkuyorum. Ne yapacağımı bilemiyorum. Lütfen bana yol gösterin.”

***

İşte size önerilerim:

Şantajcıya sakın boyun eğmeyin. Ne yapacağınıza siz karar vermelisiniz. Ancak benim size önerim, bunu evleneceğiniz adamla paylaşmanızdır.

Çünkü bunları bir başkasından öğrenmesi size olan güveni sarsabilir.

 ***

 İşte yasal haklarınız:

 *Değerli okurum, bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığı’na size yapılanları anlatan bir dilekçe ile şikayetlerinizi bildirin. Dilekçenize delillerinizi de ekleyin.

*Ayrıca bu şahsa karşı manevi tazminat davası da açın.

***

İşte size yapılanlarla ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri:

Özel hayatın gizliliğini ihlâl

MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.

 (2)Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır.

Şantaj

TCK: 107-(1) Hakkı olan veya yükümlü olduğu bir şeyi yapacağından veya yapmayacağından bahisle, bir kimseyi kanuna aykırı veya yükümlü olmadığı bir şeyi yapmaya veya yapmamaya ya da haksız çıkar sağlamaya zorlayan kişi, bir yıldan üç yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

(2) (Ek: 29/6/2005 – 5377/14 md.) Kendisine veya başkasına yarar sağlamak maksadıyla bir kişinin şeref veya saygınlığına zarar verecek nitelikteki hususların açıklanacağı veya isnat edileceği tehdidinde bulunulması halinde de birinci fıkraya göre cezaya hükmolunur.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..