Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '18

 
Kategori
İlişkiler
 

Genç Kıza Sahte Profil Oyunu

“24 yaşında üniversite öğrencisi genç bir kızım. Bundan 6 ay önce sevdiğimi sanarak bir gençle nişanlandım.

Ancak çok sorunlar yaşadığım için ayrılmak istedim. Bunu ona söyleyince, ‘Ayrılmaya kalkarsan pişman olursun,’ dedi. Ben her türlü baskıya rağmen ayrıldım.

Geçen hafta bir arkadaşım aradı, ‘Sosyal medyada yeni bir hesap mı açtın?’ diye sordu. Ben de ‘hayır’ dedim. ‘Neden inkâr ediyorsun, bir de sevgilin varmış,’ deyince şaşırdım.

Gerçekten de bir sosyal paylaşım sitesinde benim ismimle bir hesap açılmış. Profilimi görünce neye uğradığımı şaşırdım.

Benim adım ve resimlerimle profil oluşturulmuş. Üstelik tüm özel bilgilerim de kullanılmış, bir de güya sevgilim varmış.

Ayrıldığım nişanlımı aradım, ‘Seni daha önce uyarmıştım,’ dedi.

Ne yapacağımı bilemiyorum. Bana yol gösterin!”

 ***

Değerli okurum, sizin yaşadığınız mağduriyetleri yaşayan çok kişi var.

Bu sorunla karşılaşanlar onarılması olanaksız maddi ve manevi zararlar görüyor. Ancak hak arama özgürlüğünüzü sonuna kadar kullanmalısınız.

***

İşte yapabilecekleriniz:

*İlk olarak sosyal paylaşım sitesine şikâyetinizi bildirin. Sosyal paylaşım sitelerinde bu tür durumda ne yapılabileceğinize ilişkin bilgiler var.

*Bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığı’na size yapılanları anlatan bir dilekçe verin.

*Dilekçenizde adınıza sahte profil oluşturulduğunu ve kişisel bilgi ve resimlerinizin de kullanıldığını belirtin.

*Soruşturma sonucunda, bu eylemin sorumlularının kimler olduğunun belirlenmesi durumunda, bu kişi veya kişiler hakkında ceza davası açılacaktır.

*Bu eylemin sorumlusuna karşı manevi tazminat talep etme hakkınız da vardır.

***

Değerli okurum, işte bu haksızlığı yapanların yargılanabilecekleri ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri:

1)Özel hayatın gizliliğini ihlal(1)

 Madde 134-(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlal eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlal edilmesi halinde, verilecek ceza bir kat artırılır.(1)

(2) (Değişik: 2/7/2012-6352/81 md.) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri hukuka aykırı olarak ifşa eden kimse iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. İfşa edilen bu verilerin basın ve yayın yoluyla yayımlanması halinde de aynı cezaya hükmolunur.

2)Kişisel verilerin kaydedilmesi

Madde 135- (1) Hukuka aykırı olarak kişisel verileri kaydeden kimseye bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası verilir.(2)

(2) Kişilerin siyasi, felsefi veya dini görüşlerine, ırki kökenlerine; hukuka aykırı olarak ahlaki eğilimlerine, cinsel yaşamlarına, sağlık durumlarına veya sendikal bağlantılarına ilişkin bilgileri kişisel veri olarak kaydeden kimse, yukarıdaki fıkra hükmüne göre cezalandırılır.

 3)Verileri hukuka aykırı olarak verme veya ele geçirme

Madde 136- (1) Kişisel verileri, hukuka aykırı olarak bir başkasına veren, yayan veya ele geçiren kişi, iki yıldan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

 ***

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle… 

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..