Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '18

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Genç Ressam İlker Kayalı ile..

Genç Ressamlarımızdan İLKER KAYALI:” Resim kişinin kendine bile anlatmakta zorluk çektiği şeyleri renklerle ifade edebilmesidir.”

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız?

İLKERKAYALI- Ben İlker KAYALI.  1997 Ordu doğumluyum. İlk ve ortaokul öğrenimimi Ordu Merkez İlk ve Ortaokulu'nda tamamladım. Daha sonra Ordu Penpe - İzzet Şahin Güzel Sanatlar Lisesi resim bölümü sınavlarına girdim ve kazandım. Lise yıllarımın bana kattığı çok fazla şey oldu. Dolu dolu geçen 4 sanat dolu yılın ardından Ordu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım bölümünü kazandım.

SORU- Resme olan yeteneğiniz ve resme başlama hikayenizi anlatır mısınız?

İLKER KAYALI- Resmen olan yeteneğimi ilkokulda 1. Sınıftayken öğretmenim keşfetmişti. Babamın eskiden resim ve karikatür çizdiğini öğrendim kendi çapında ama benim görebileceğim bir çiziminin kalmadığını görünce kendi kendime "ileride çok büyük bir ressam olacağım" dedim ve böyle başladı benim renklerle serüvenim.

SORU-Bugüne kadar resim alanında ne gibi çalışmalar yaptınız?

İLKER KAYALI-  Henüz amatörken yani kendi tarzımı bulmadan ve piyasaya girmeden önce 15 civarında sergi ve etkinliklerde bulundum. Tabi ufak tefek yarışmalarda derecelerim var ama bunları piyasaya gitmeden önce yaptığım için önemsemiyorum.  Piyasaya biraz hızlı girdim denebilir. Son 4 yıldır piyasanın içerisindeyim ve bu zaman dilimine 10 karma sergi ve etkinlik 1 çalıştay sığdırdım..Önümüzdeki 5 Ocak 2019 tarihinde istanbul'da Niş'art Gallery de bir kişisel sergim olacak. Planlarıma ve şu an netleşen sergi ve etkinliklere bakarsak 2019 yılı benim en çok sergide bulunacağım yıl olarak görünüyor.

SORU-Resmi nasıl tarif edersiniz?

İLKER KAYALI- Resim kişinin kendine bile anlatmakta zorluk çektiği şeyleri renklerle ifade edebilmesidir. Renklerle oynamak, kendini öyle ifade etmek bu farklı bir dildir tıpkı notalar gibi.

SORU- Resim yaparken kendinizi nasıl hissediyorsunuz?

İLKER KAYALI-. Resim yaparken kendimi daha özgür ifade ediyorum. Bu beni rahatlatıyor. Yaptığım işler satılınca maddi olarak iyi oluyor fakat her yapılan iş kolay çıkmıyor.  Acısal bir süreç olduğu için manevi yönü daha ağır basıyor aslında.

SORU-Resimde nereye kadar gelmek istersiniz?

İLKER KAYALI- Bu işin sonu yok. Fakat tüm dünyanın tanıdığı Türk bir ressam olmak hayalim ve en büyük gayelerimden biri.

SORU--Sanatsal alanda yazılara nasıl başladınız?

İLKER KAYALI- Birkaç yıl önce Ordu Dünya Yazarlar Evi'nde çalışmalarda bulunmuştum. Yazmaya orada başladım diyebilirim. Sanatın her türlüsü, resim olsun, edebiyat, müzik ya da sinema, hepsi ile ilgilenmeyi seviyorum. Bunlar bana diğer işlerden daha fazla mutluluk veriyor

SORU-Resim ülkemizde sizce gerekli ilgiyi görüyor mu?

İLKER KAYALI- Hayır görmüyor. Türkiye' de sanat yapmak ve bu tür işlerle uğraşmak fazlasıyla zor. Piyasa berbat durumda ve sadece belli başlı isim yapmış kişilerin sözü geçiyor. Bu yüzden bir şeyler yapmak isteyenlerin işi fazlasıyla zorlaşıyor.

SORU-İyi ressam olmak isteyenlere ne önereceksiniz?

İLKER KAYALI-  Bir işte başarılı olmanın yolu her zaman çok çalışmaktan geçiyor. Dediğim gibi bu tür işlerin sonu yok. Ben her gün ortalama 10 saat çalışıyorum, resim yapıyorum.  Tek tavsiyem nasıl bir gün yemek yemeden duramıyorsa bir insan, resimle uğraşan kişi de öyle olmalı. Resim yapmak onun için su içmek gibi olmalı. Çok çalışmalı ve hiçbir olumsuzluğa rağmen sanatçı yılmamalı.

Çok güzel bir röportaj oldu İlker Başarılar dilerim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..