Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '16

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Genç tiyatrocu Eren Coşan ile..

Genç tiyatrocu Eren Coşan ile..
 

Eren Coşan


Genç Tiyatrocu   EREN COŞAN: ”  Tiyatro toplum için yapılan bir sanattır. Tiyatro bana insanlara birşeyler sergilemenin topluma birşeyler aktarmanın verdiği o hazzı fazlasıyla verdi. En önemlisi disiplini öğretti, sabrı öğretti, insanlığı öğretti. Bana hayatımı kazandırdı ve öğretti desem yeri olur galiba.”

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

EREN COŞAN-OAdım Eren Coşan.Eskişehir'liyim. Okul hayatına Eskişehirde oturduğum mahallede Yenikent'te Yenikent İlköğretim Okulunda başladım, 

daha sonra Eskişehir'de Prof.Dr.Orhan Oğuz Anadolu Lisesinden mezun oldum daha bu sene.

SORU-Tiyatroya başlama hikayenizi anlatır mısınız? Başlamadan önce ve şu an ki duygularınız arasında ne fark var?

 

EREN  COŞAN- Tiyatro yapmaya lisede başladım. O zamana kadar Devekuşu Kabare'nin CD'si vardı ben de hep izlerdim ve açıkçası özenirdim zaten bazı işler özenmeden olmaz -yerinde olduğu müddetçe tabi- benim de tiyatroya başlamama vesile olan Metin Akpınar ve Zeki Alasya oldu diyebilirim. Lisede ilk sınıfta ufak tefek tanımaya başladım tiyatroyu. Nedir? Anlamı nedir? Ne anlatır? vs. tarzı sorularına az da olsa cevap bulmaya çalıştım.İlerleyen senelerde okulda ki tiyatro grubumuzla birlikte Eskişehir'de Liseler arası tiyatro şenliklerine katıldık.O şenliklere katıldığımız ilk sene hiç unutmam Haldun Dormen'in ''Hisseli Harikalar Kumpanyası'' adlı müzikaliyle katılmıştık.O oyunla en iyi erkek oyuncu ödülünü aldım. Bu ödül beni tiyatroya tümüyle eğilmemi sağladı diyebilirim. Tabii ki ben de emeği olan yönetmenimiz ve edebiyat hocam Selahattin Çalık'ında bu ödülü almamda büyük bir payı var. Bir sene sonra farklı bir oyunla ve farklı bir yönetmenle yine edebiyat hocam olan Ece Akduman ile bir oyun çalıştık. ''Tarla Kuşuydu Juliet''. Beni çok mutlu eden ve hiç unutmayacağım Zeki Alasya Özel Oyuncu Ödülünü aldım bu sene de. Tiyatroyu bana sevdiren kişinin anısına dağıtılan bu ödülün sahibi olmak beni ayrı bir duyguya soktu tabii. Bu ödüller ve güzel anılardan sonra tiyatronun hazzını daha çok duymaya başladım. O haz ile birlikte başarı başarıyı mutluluk mutluluğu doğurdu tabii ki. Bu güzel anılar ve uğraşlar beni Hüseyin Akçar ve Hakkı Kuş sayesinde Odunpazarı Belediye Tiyatrosuyla tanıştırdı ve içinde ki güzel insanları tanıma fırsatı verdi. Hocam ve Genel Sanat Yönetmenimiz Hakkı Kuş ile birlikte güzel işler başardık. Hala daha Odunpazarı Belediye Tiyatrosunda bazı oyunlarda oynuyorum. Tiyatroyu öğrenmeye çalışıyorum.

 

SORU-Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve Babanız nerde çalışıyor ve kardeşler nerde okuyor onların tiyatro sevgisi ve bakışı nasıl?

 

EREN COŞAN- Biz iki kardeşiz. Abim İngilizce İktisat mezunu. Aslında tiyatro yapmamı benden daha fazla isteyen bir aileye sahibim o bakımdan desteklerini esirgemiyorlar.

 

SORU-Bugüne kadar hangi tiyatro oyunlarında oynadınız.

 

EREN COŞAN- Yazarlarıyla birlikte kronolojik bir sıralama yaparsam:

 

1.Bertol Brecht-Kafkas Tebeşir Dairesi(Simon Çaçava)

2.Haldun Dormen-Hisseli Harikalar Kumpanyası(Sihirbaz Emin)

3.Metin Balay-Yobaz(Uyarlama)(Vedat)

4.Eprahim Kishon-Tarla Kuşuydu Juliet(Mr.Shakespeare)

5.Georges Feydau-Bit Yeniği(Camille)

6.Haldun Taner-Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım(Vicdani)

7.Ray Cooney-Komik Para(Slater)

 

SORU-Tiyatro yapmak size maddi ve manevi neler kazandırdı?

 

EREN COŞAN- Tiyatro toplum için yapılan bir sanattır. Tiyatro bana insanlara birşeyler sergilemenin topluma birşeyler aktarmanın verdiği o hazzı fazlasıyla verdi. En önemlisi disiplini öğretti, sabrı öğretti, insanlığı öğretti. Bana hayatımı kazandırdı ve öğretti desem yeri olur galiba.

 

SORU-Hem okumak hem de tiyatroyla ilgilenmek size zor gelmedi mi nasıl aştınız?

 

EREN COŞAN- Zorlandığım zamanlar çok oldu fakat bu zorluklar bazı şeyleri öğretti mesela bir önceki soruda da bahsettiğim gibi sabrı öğretti, disiplini öğretti, planlı olmayı öğretti. En önemlisi yılmamak. Ben buna inanıyorum, ''sabır''.

 

SORU-Üniversitede ne okuyacaksınız? Tiyatro konusunda nereye kadar gelmek istersiniz? 

 

EREN COŞAN- Tiyatro okumak istiyorum. Tiyatro konusunda varabileceğim en uç bir hedefim yok en yakın hedefim eğitimi iyi olan bir konservatuvarda Sahne Sanatları bölümünü kazanmak ve orda iyi bir eğitim alarak kendimi geliştirmek.Okulda kendimi daha iyi tanıyarak Tiyatronun hangi bölümüne uygun olduğumu daha iyi kavrayabileceğimi düşünüyorum.

 

SORU-Tiyatroyu nasıl tarif edersiniz? Tiyatro seven ve izleyen insan hayatta ne kazanır?

 

EREN COŞAN-Tomas Fasulyeciyan'ın şu satırları az da olsa bir şeyler anlatabilir:

 

“Zaten aktör dediğin nedir ki? Oynarken varızdır, yok olunca da sesimiz bu boş kubbede bir hoş seda olarak kalır. Bir zaman sonra da unutulur gider. Olsa olsa eski program dergilerinde soluk birer hayal olur kalırız.

Görooorum, hepiniz gardoroba koşmaya hazırlanıorsunuz. Birazdan teatro bomboş kalacak. Ama teatro işte o zaman yaşamaya başlar. Çünkü Satenik’in bir şarkısı şu perdelere takılı kalmıştır. Benim bir tiradım şu pervaza sinmiştir. Hıranuşla Virginia’nın bir dialogu eski kostümlerden birinin yırtığına sığınmıştır. İşte bu hatıralar o sessizlikte saklandıkları yerden çıkar, bir fısıltı halinde sahneye dökülürler.

Artık kendimiz yoğuz. Seyircilerimiz de kalmadı. Ama repliklerimiz fısıldaşır dururlar sabaha kadar. Gün ağarır, temizleyiciler gelir, replikler yerlerine kaçışır… Perde !”

Tiyatro, insana, insan kazandırır, belki de bir dünya bir evren kazandırır.

SORU-Yaşadığınız şehir olan Eskişehir sanatı seven bir il tiyatroyu sevmenizde bunun bir etkisi oldu mu?

EREN  COŞAN-Eskişehir'de ki sanat anlayışına her zaman hayran olmuşumdur. Başta Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen'in de katkılarıyla Eskişehir'de sanat bambaşka bir yere taşınmış. Bu katkıların bana da katkısı çok büyük oldu tabii ki. Mesela Eskişehir Şehir Tiyatrosu oyun izleme, tanıma, gözlem yapabilme, oyuncu tanıma eğlence ve haz bakımından benim için eşi bulunmaz bir nimet gibi adeta, çoğu oyunlarını izlemeye giderim. Yaşadığım şehirde böyle güzel şeylerin olması hem beni gururlandırıyor hem de bana bir sürü şey katıyor.

SORU-İyi tiyatrocu olmak isteyene ne önereceksiniz?

EREN  COŞAN- Bu soruya ben cevap veremem :). Aslında bu soruyu benim sormam lazım. Bana ne önerirsiniz? :). 

Çok güzel bir röportaj oldu Eren  sana sanat hayatında başarılar dilerim

 

  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..