Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '07

 
Kategori
Genel Sağlık
Okunma Sayısı
5031
 

Genç ve ışıltılı bir beyin için neler yapmalı?

Genç ve ışıltılı bir beyin için  neler yapmalı?
 

Son yıllarda nasıl daha sağlıklı oluruz? Nasıl daha uzun yaşarız? Nasıl kilo veririz? Nasıl bu dünyanın nimetlerinden sonuna kadar yararlanırız? benzeri bir çok araştırma yazılarına rastlıyoruz.

Eskiden insanlar bu kadar çok araştırma olmadan da güzel ve uzun yaşayabiliyorlardı aslında, ama günümüzde o kadar çok olumsuz etmenle karşılaşıyoruz ki bu araştırmalara da gerçekten gereksinmemiz var.

Genç Gelişim dergisi, Temmuz sayısında 'Genç ve Işıltılı Bir Beyin İçin...' yazısını okuyunca burada yer vermek istedim. Yazı İngiliz The Times gazetesinden alınmış. Sıralanan maddeler her gün yapabileceğimiz aktivitelerin belli bir düzende yapılmasını öngörüyor. Daha mutlu ve sağlıklı günlerde olabilmek dileğiyle.

İngiliz The Times gazetesi, Oxford ve Harvard üniversitesi bilim adamlarının “beyni genç tutmak” üzerine yaptığı araştırmaları yayınladı. Zinde bir beyin için:

Terleyin: Egzersiz, verimli çalışmak için bol oksijene ihtiyaç duyan beyin hücrelerinin gıdası gibidir. Böylece beynin öğrenme ve hatırlama becerisi güçlenir.

Balık yiyin: Yüksek Omega-3 içeren sardalya ve ton gibi yağlı balıkları tüketmek zekayı attırır. Konsantrasyon ve okuma yeteneğini geliştirir. B vitamini ve protein açısından zengin besinler de seratonin içerdiği için beyindeki iletişim hızlanır.

Lavanta koklayın: Lavanta kokusu işe konsantrasyonu artırır. Özellikle öğle aralarında, çalışmaya başlamadan önce lavanta koklayın.

Mola verin: Uzun ve aralıksız çalışma saatleri ters etki yaparak beynin verimini düşürür. Araştırmalar her 40 dakikalık çalışmadan sonra 20 dakikalık ara vermenin, sonraki 40 dakikaya hazırlanmak için gerekli olduğunu savunuyor.

İyi bir uyku çekin: Gece 7-8 saatlik uyku beyin performansını en üste taşır. Ayrıca gün ortasında 30 dakikalık bir kestirme beynin şarj olmasını sağlar.
Sakız çiğneyin: Sakız çiğneme beyne giden kanı yüzde 20 artırıyor. Böylece hafızayı kuvvetlendirip, stresi azaltıyor.

Su için: Yüzde 80’i su içeren beynimiz su içmediğimizde küçülüyor. Bu sebepten her gün 1.5- 2 litre arasında su içmek gerekiyor.

Kırmızıya bakmayın: Kırmızı görmek özellikle sınavda başarıyı düşürüyor ve öğrencide motivasyon düşüklüğü yaratıyor.

Sıcak çikolata için: Yatmadan önce içilecek bir bardak sıcak çikolata zekayı arırıyor. Kakao özellikle yaşlıların zihnini açıyor.

Rock dinleyin: Araştırmalar rock müziğin de, klasik müzik kadar öğrenmeyi ve konsantrasyonu artırdığını gösterdi.

Rahatlayın: Rahat bir yere oturup gözlerinizi kapayın ve ayaklarınızdan boynunuza kadar tek tek kaslarınızın gevşediğini hissedin. Gerginliği atmak, sınavdaki başarınızı yükseltecektir.

Yetenek geliştirin: 6 yaş grubu üzerinde yapılan araştırmalara göre müzik ve resim gibi konularda eğitim gören çocukların IQ’ları daha yüksek oluyor.

Sınırlı teknoloji: SMS ve e-mail’i fazla kullanmak ve çok televizyon seyretmek zeka seviyesini düşürüyor.
Beyin jimnastiği yapın: Akıl oyunları oynayarak, bulmaca ve zeka testleri çözerek beyninizi zinde tutabilirsiniz.

Alkol almayın: Alkol beyin hücrelerini öldürerek, öğrenme ve hafıza bölgesine zarar verir.

Resim kaynak

http://newton.typepad.com/content/images/brain_revenge_1_2.jpg

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Rahatlayamiyorum iyi uyuyamiyorum ama digerlerinini elimden geldigince yapiyorum .Beynim isildar mi hala :))

Nursen 
 25.07.2007 1:15
 

hepsi bende mevcut şimdi anladım niye kafam çalışıyor diye birtek çikolata içmem ama yerim fark etmez umarım.. harika idi. sevgiler

Zadig 
 22.07.2007 14:28
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 196
Toplam yorum
: 1020
Toplam mesaj
: 110
Ort. okunma sayısı
: 6371
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster