Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '18

 
Kategori
Kitap
 

Genç Yazar Mehmet Ali Çatal ile...

Genç Yazar Mehmet Ali Çatal ile...
 

Mehmet Ali


Mizah  Yazarı  Mehmet Ali Çatal  : “  ...  Çünkü kitap okuyan toplum suç işlemez, kavga etmez, kandırılmaz, kandırmaya kalkışmaz, hırsızlık yapmaz ve dahası”

Mehmet Ali Çatal 27 yaşında  bir yazar. Gırgır Dergisinde  mizah yazıları yazmış. 2. Tokat Kitap Fuarında  tanıştık  sohbet ettik. Tokat Gazetesinde   röportajlarımı  anlatınca  sıcak baktı ve hemen  cevapladı sorularımızı. Kibar ve  saygılı  Mehmet Ali Çatal’ı yazar  olmak isteyenlere  örnek göstererek  bu röportajı  iyi okumalarını dilerim.

 

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz nerede çalıştınız?

MEHMET ALİ ÇATAL-  Ben Mehmet Ali Çatal. 1991 yılında Kadıköy'de doğdum. Okullara inanmıyorum. Asıl okulun gözlerimiz olduğunu düşünüyorum. Gözlerim ne görürse onu öğrendim. Bunda okuduğum kitaplar başı çeker, ardından yaşadıklarım gelir ve dahası...

SORU- Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız?  Nasıl  başladınız?

MEHMET ALİ ÇATAL-Çok küçükken bir şeyler uydurur uydurur yazardım. Annemin eski kırmızı bir sepeti vardı. Yazdığım kağıtlar fazlalaşınca o sepeti çalıp odama koymuştum ve onun içinde biriktirmeye başladım. Biraz daha büyüyünce asıl yapmam gereken şeyi yaptım ve okumaya başladım. İyi kitaplar denk geldi. Sonra yazmanın ne demek olduğunu öğrendim ve sepetin içindeki her şeyin on katının aslında 400 yıl önce yazılmış olduğunu fark ettim ve çöpe attım sepeti. O yüzden yazmaya okumakla başlamak gerekir. Ki insan kendini bir şey sanmasın.

SORU-Genç yaşta kitap çıkarmak nasıl bir duygu? Bugüne kadar kaç kitap çıkardınız ve  konuları ne

MEHMET ALİ ÇATAL- Genç olduğumu düşünmüyorum. Yaş diye bir şey olduğunu da düşünmüyorum. Ne yaparsan O’sundur. Ne yaşlılar görüyoruz oksijen yakıyorlar yok yere. Ben sadece hayatımın en sağlıklı dönemlerinde bir şeyler yapmaya çalışıyorum. 2 kitabım var. Biri “Bi Kahve İçebilir miyiz?” Diğeri ise “Holi Şit.” İkisi de mizah kitabı. Mizah dışında bir şey yazacağıma inanmıyorum şimdilik. Çünkü bundan keyif alıyorum ve bu konuda kendimde potansiyel görüyorum. Bilmediğim işi yapmaya çalışmam. Hangi konuda geri zekalı olduğumu bilirim ve bu en sevdiğim yeteneğim.

SORU- Kitap fuarlarına katılıyorsunuz. Fuarların yazarlara katkısı ne  oluyor? Okuma seviyesini artırıyor mu sizce?

MEHMET ALİ ÇATAL- Siyasete malzeme edilmeyeceğini tahmin ettiğim fuarlara katılmaya özen gösteriyorum. Fuarlar benim için nimet. Kendimi gösterme alanım. Çünkü sosyal medyada tanınmayı arzu etmiyorum. Kitaplarla tanınmayı istiyorum. Ama şöyle bir tehlikesi de var bunun: Fuarda okuyucuyla aranda 10 santim bir aralık kalıyor. Bazı kendini bilmezler bunu art niyetli değerlendirmeyi seçebiliyorlar.

SORU-Mizah yazıyorsunuz . Sizce mizah nedir ev insanlara faydası nedir?

MEHMET ALİ ÇATAL- Mizah, farklıdır. Tuhaftır. Değişiktir. Mizah insanları kahkaha attırmak demek değildir. Tuhaf şeyler düşünülmesini sağlamak demektir. Bu yüzden mizah kitaplarına bayılıyorum ve ne yazık ki her bayıldığım şey gibi onlardan da çok az var yurdumuzda.

SORU-Çok kitap okuyor musunuz? Bunun yazarlığınıza katkısı ne oluyor?

MEHMET ALİ ÇATAL- Ben iktidarda olsam bütün hukuki yaptırımları şöyle cezalandırırdım: Sen 10 ay kitap okuyacaksın, sen 2 yıl kitap okuyacaksın...  Çünkü kitap okuyan toplum suç işlemez, kavga etmez, kandırılmaz, kandırmaya kalkışmaz, hırsızlık yapmaz ve dahası... Elbette kitap benim için yemekten önce gelir. İyi kitabın verdiği keyfi verecek çok az şey vardır. Bu dünyadan çıkmanın en iyi yolu bir kitabı açmaktır. Ancak bu konuda çok seçiciyim. İçime sinmeyen kitabı almam, uzunca bir kurcalama sürecim vardır.

SORU- Yakında çıkacak  kitaplarınız var mı ? İsmi konusu nedir?

MEHMET ALİ ÇATAL-Seneye çıkacak bir kitabım var. İsmi de konusu da şu an bebek çağında.

SORU-Gençler kitap çıkarmak istiyor. Ama okumak istemiyorlar. Bunun sebebi nedir? Okumadan kitap çıkarmak  ne katar gençlere?

MEHMET  ALİ ÇATAL - Çünkü gençler yazmanın verdiği keyfe erişememiş. Okurla fotoğraf çektirmenin keyfini istiyorlar. Yazmanın verdiği keyfi bir bilseler bütün fikirleri değişir. Okumadan kitap yazmak, insanlara kendini güldürmektir. Örneklerini görüyoruz. Ülkemizde Nilgün Bodur diye facia yaşandı. Okumadan kitap yazdı ve Türkiye'ye rezil oldu. Maalesef hiç kitap okumayanlar da onun kitabını aldı ve şimdi onlar da kendilerini kötü hissediyor.

SORU-İyi yazar olmak isteyenlere neler önereceksiniz?

MEHMET  ALİ ÇATAL  -   Ben önce bir 'olayım' da, sonra söz öneririm :)

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..