Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '18

 
Kategori
Üniversiteler
 

Genç Yazar Onur Pıtırlı ile...

“Seni Yıllarım Anlatsın” Kitabının genç yazarı Onur Pıtırlı’ dan Yazmak isteyenlere Öneriler : “Kendinize olan güveninizi asla kaybetmeyin. Yapamazsın diyenlere inat çıkın bu yola ve en önemlisi değerli yazarların kitaplarını okuyun”

 

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

ONUR PITIRLI -Benim adım ve soyadım Onur Pıtırlı , 1997 tarihinde Adana’da doğdum. Ailenin ortanca çocuğum ve inanılmaz şekilde yazılan yazılara meraklı gözlerle bakan birisi diyebilirim. Sakinliğimle birlikte, insanları sevme potansiyelim de kuvvetli. Onları sevmek için bir neden bulamıyor insan, zaten sevince sana neden oluyor kendisi. Bugüne kadar ilkokul ve ortaokulumu Yavuzlar İlköğretim okulunda okudum daha sonra liseyi de Seyhan İsmet İnönü Endüstri Meslek lisesini bitirerek, Mersin’in Taşucu ilçesinde olan Selçuk Üniversitesi’nde 2 yıllık Turizm ve seyahat bölümü okuyorum şuan da halen okumaktayım.

SORU- Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız? Ne zaman yazmaya başladınız?

ONUR PITIRLI -Küçükken bir kıza aşık oldum tabi o zamanlar sevmenin en güzel masum hali çocukluktu. Aşık olmak ise onsuz olamadığının habercisi gibi bir şey. Ben o kıza aşık oldum, iliklerime kadar yıllarımı aldı ve halen atamadığım bir parça gibi içimde kaldı. Etime yapıştı sanki. Beni yıllarca kimse anlamadı ve ben bunalım dönemime girmeye başladım fakat belki kendimi satırlara ifade edersem benim için iyi olacaktı. Oldu da, böylelikle ilk baş Whatpadd uygulamasın da yazmaya başladım daha sonrasında ilgi ve alaka görerek herkesin kalbinde yer kurdum.

Soru-Ailenizden bahseder mısınız? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşler nerede okur? Onların çabalarınıza bakısı nasıl?

ONUR PITIRLI- Ailemi size şöyle bahsedebilirim. Üç kardeşiz en küçük kardeşim ve benden büyük abim var şimdi kendisi uzman çavuş ve babam da zamanın da yurtdışında çalışarak bizi bugünlere getirdi. Ailemizde çok emeği var ve ben bunun borcunu nasıl öderim bilmiyorum. Annem ise yaklaşık 5 yıl önce vefat etti. Şimdi ise herkes işinde gücünde .Ailem benim her zaman arkamda ve bu yaptığım iş için benimle hep gurur duyarlar. Babamın yüzünü biz evlatları olarak asla kara çıkarmadık.

SORU-Kitap çıkarma hikayenizi anlatır mısınız nasıl yayınladınız?

ONUR PITIRLI- Tabi ki öncelikle benim halam bir baskı şirketin de çalışıyor. Ben yazma işini dediğim gibi lise de başladım ve bu işin peşini bırakmadım. Aklım da bayadır planladığım bir proje diyebilirim. Üniversiteye geçtim daha sonra yazma mı geliştirerek bu yola girmeyi planladım. Halam dan rica ederek beni yakın akrabası olan Cihan Alkan ile tanıştırdı. İyi ki de tanımışım onu. Abi yokluğunu hissettirmiyor bana. Abi kardeş gibiyiz. Ayriyeten Tarih yazarıdır kendisi. Cihan abimin sayesinde bir tarih yazarıyla daha tanışma fırsatım oldu. Adı Bayram Yıldızgil abi. İlgilerini benden esirgemiyorlar ve şu an arkamda olmaları beni de sevindiriyor. Bu yola birlikte baş koyduk. Daha sonra beni AZ yayınevi ile irtibat halinde olmalarıyla birlikte Adem Özbay ile tanışarak bana desteklerini esirgemediler.

SORU-Kitap yazmak için çok okuyor musunuz?

ONUR PITIRLI- Aslında çok okumaya vaktim olmuyor bazen çok yoğun oluyorum. Okulda geçirdiğim saatler akşama kadar olabiliyor. Fırsatı bulduğum zamanlar ise okumaktan geri kaçmıyorum.

SORU- Yazmak için hangi kaynaklardan besleniyorsunuz Hangi yazarlar sızı etkiler?

ONUR PITIRLI- Yazmak için en çok ta günümüz yazarlarından olan Ahmet Batman’ın kitaplarını okuyorum ve okurken de sıkılmıyorum tabi yanımda kahvem de olursa .

SORU- Hem okulda okumak , Hem de yazmak zor olmuyor mu?

ONUR PITIRLI-Aslında zor oluyor.. Akşamları az bir vaktim oluyor ama ben yazmaktan keyif alıyorum. Gün geliyor bazı akşamlar tek çıkış yolum o yazıların içinde ki dinlendirici harfler oluyor. Zorlukla başa çıkmak gerekiyor bir yerde de yine de yazmaya devam ediyorum keyif alarak.

SORU-Yazmak maddi ve manevi neler kazandırdı size?

ONUR PITIRTI- Yazmak bana güzel insanların kalbini kazandırdı. Ulaşamadığım insanlara ulaşmaya başladım. Bir tane abim vardı şimdi ise 4 tane abim oldu. Bu benim için en güzel şeylerden bir tanesi bence. Maddi olarak ta tabi kazanıyorum ama benim için en önemlisi de insan kazanmak.

SORU-Üniversite öğrencisi olarak kitap çıkarmak arkadaş ve okul çevresinde nasıl karşılandı?

ONUR PITIRLI- Tabi ilk başlarda beni ciddiye almıyorlardı. Sen yapamazsın çıkaramazsın alay eder tavırlarla karşılaşıyordum arkadaşlarım tarafından. Daha sonra bu işi ciddiye aldığımı gördükleri zaman arkamda olmaya bana destek çıkmaya başladılar. Arkamdalar da .Hocalarımın gözünde başka biri olarak görüyorum kendimi ve sanırım o üniversitenin ilk kitap yazan öğrencisiyim. Çevremde ki insanların bana tavırları değişti iyisiyle kötüsüyle. Ben benim yanımda olanın yanındayım. Sevgi paylaşmak için insan birikimi yapmak gerekir, bir o kadar da göstermek.

SORU- Yazmak isteyenlere ne önereceksiniz?

ONUR PITIRLI-En başta şunu söylemek istiyorum, kendinize olan güveninizi asla kaybetmeyin. Yapamazsın diyenlere inat çıkın bu yola ve en önemlisi değerli yazarların kitaplarını okuyun. Siz çabaladıkça gerisi gelecektir ve inan ki bu gerçekten çok güzel bir şey.

Çok sağ ol Onur güzel bir röportaj oldu.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..